• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Tärnan

Cartier
Vart köper jag det här låset till SMPcn?
Dvs mikrojusteringslåset/"glidelocket"

(fel klocka och länk på bilden nedan men ni fattar)
219701-af15bc4cadac86a90882b85883f7d4d1.jpg
kolla med ofrei.com
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det går inte att använda ändlänkarna som sitter på Speedmasterlänken till det här låser, du måste byta dessa. Obs, ändlänkarna passar bara till senaste versionen av speedylänken.
Som jag skrev så valde jag fel bild, det är till en SMPc och en SMP-länk!
Då behöver jag väl inget annat än låset?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Varför vill de inte sälja låset separat? De tjänar väl pengar på det?

Vad kostar det förresten? Skulle själv vilja ha ett sånt smidigt lås.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Plötsligt hände det! Ramlade över en omega som jag helt enkelt tyckte va skitsnygg! Måste erkänna att omega inte tilltalat mig riktigt tills jag hitta denna modell!
Någon här som äger/har ägt en sådan version av speedy?
image.jpeg
 
Senast ändrad:

elitelit

Omega
Nu har jag en Speedmaster och känner att den är fel för min handled. Letar efter en omega seamaster bumper i guld eller guld/stål med honeycomb tavla svart/vit. Nån som ska sälja sin? Mvh H
 

Rulle

Audemars
Jarl i göteborg svarade mog att dom inte är positiva till att skapa "hybrider" men att dom gärna säljer delarna men vägrade dock att installera dom hahaha
Blandade ihop jarl med en annan ad när jag maila runt om pris på låset!
Men fick detta av jarl!
Screenshot_20180104-234111.png


Ska man ha låset så kan jag rekomendera att kolla runt prismässigt eftersom huke i malmö sa " ca 2000 "
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
De få ggr jag badar i hav har jag alltid sköljt av klockan i vanligt (sött) vatten efteråt...gäller även om jag badat i pool. vet ej om det är nödvändigt men det har blivit så :)
Rätt naturligt att man duschar efter både hav och pool, inte nödvändigt men.........:happyhappy: Då får ju klockan sin avspolning.
 

DukeNukem

Omega
Var inne idag på Rob E och skulle fråga om leveransdatum på Aqua terran som jag nyss beställt. Provade samtidigt Globemastern med blå urtavla. Guuud, den vill man ha. Man ska inte prova andra klockor när man bestämt sig. Fick svar att det ev kunde lösas med tidigare beställning och att jag köper den nya istället. Så nu har man något att fundera på i helgen
 
Topp