Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl marknaden som drivit det åt det hållet. Omega har ju haft SMP i kvarts, men den kanske inte sålde så bra mot slutet. Jag har inga problem med det personligen då jag gillar mekaniska verk.Tycker att det är synd att det har blivit så. Citizen och Grand Seiko gör lyxiga qusrtzare. Tror att omega skulle kunna tjäna på att släppa en SMP i Quartz 20k under nuvarande list.
Finns ju även en del fina kvartsare från den gamla världen också; Cartier, Breitling och varför inte F.P. Journe för att nämna någraDet är väl marknaden som drivit det åt det hållet. Omega har ju haft SMP i kvarts, men den kanske inte sålde så bra mot slutet. Jag har inga problem med det personligen då jag gillar mekaniska verk.
Ja, i Japan är kvarts populärt bland lyxigare märken, så det finns en marknad.
Sant!Finns ju även en del fina kvartsare från den gamla världen också; Cartier, Breitling och varför inte F.P. Journe för att nämna några
Trender kommer och går också. Det känns som om kvarts är på väg in igen, till viss del. Från början var kvarts nytt, dyrt, modernt och lyxigt. Sen tog det över det mekaniska och dominerade fullständigt. Sen (sent 80-tal?) svängde pendeln tillbaka och mekaniskt började bli intressant igen. Man utvecklade verk som om man skulle utveckla ångmaskinen när det finns elmotorer. Det handlar inte om att mekaniskt är bättre än kvarts - snarare som att det finns folk som gillar veteranbilar som låter bättre och ser bättre ut under motorhuven än en elbil.Tycker att det är synd att det har blivit så. Citizen och Grand Seiko gör lyxiga qusrtzare. Tror att omega skulle kunna tjäna på att släppa en SMP i Quartz 20k under nuvarande list.
Omega har ju dessa läckra kvartsmodeller. Inte billiga...Det är ju ett varierande utbud också. Ibland har man inte så mycket att välja på. Vill man ha en Omega med kvarts får man söka ett tag och då är det kanske inte en modell man vill ha av andra anledningar. Rolex har inga kvartsur längre. Mekaniska verk har blivit industristandard bland lyxklockor.
Är de här standard eller reduce?Godmorgon!
Är de här standard eller reduce?
En viss handlare har berättat för mig att det har kommit exakt noll stycken till Sverige.Någon som köpt en Silver Snoopy Award från AD i Sverige och som har en aning på tilldelning och/eller väntelista?
Riktigt fint!Gillar lumefärgen på Denim Raily. Myspys när man kommer in i en mörk hall efter att ha varit utomhus.
Så cool, boetten, länken, tavlan, allt! Ser ut att vara välbevarad ocksåDetsamma!
Småtavlor brukar jag säga.Standard, ses lättast genom att det står professional istället för automatic samt att subdialsen (sidotavlor på svenska?) sitter betydligt mer centrerade än på den reducerade.
Klockmaster i Fältöversten!Bästa / rimligast prisade service av en Omega i Sthlm med omnejd, anyone?
Jag brukar säga registertavlor eller bara register, och liten sekund istället för subsekund.
Jag brukar säga registertavlor eller bara register, och liten sekund istället för subsekund.
Stiligt! Grattis!Ny i samlingen. Lyckades hitta denna pärla NOS.
Stiligt! Grattis!
Extra kul när man hittar dem i det skicket, blir unika på ett annat sätt.
Får jag fråga vad du fick ge?