• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Önskar er en go fredag :)
20171222_100812.jpg

Är det gängade knappar på po chronograph? :oops: Tänkte ang vattentäthet. Hur är det med att använda knapparna under vatten?
DBEAB82B-BFE5-4E7D-A821-5F7EBE22394C.jpeg
Nä, skruvade pushers är det inte och det har det väl aldrig varit på någon Seamastermodell? Räfflade ringen på bilden är kosmetika. Tror dom lovar att man kan trycka hela vägen ner till 600m på PO men osäker, på äldre 300 SMP så tror jag dom sa ok att trycka på dom ned till en 50m? Orolig att bada så kör på den vanliga dvs du skulle ha behållt den blå, den var ju bra alltså! Om den bara hade vägt lite mindre...

Nä, skruvade pushers är det inte och det har det väl aldrig varit på någon Seamastermodell? Räfflade ringen på bilden är kosmetika. Tror dom lovar att man kan trycka hela vägen ner till 600m på PO men osäker, på äldre 300 SMP så tror jag dom sa ok att trycka på dom ned till en 50m? Orolig att bada så kör på den vanliga dvs du skulle ha behållt den blå, den var ju bra alltså! Om den bara hade vägt lite mindre...
Nää vet inte var jag fått för mig att det skulle vara skruvade pushers, bara något som slog mig. Det ska känns att man har något på armen! :D

IMG_0182.JPG
IMG_0184.JPG
Hej! Någon som vet något om denna och värdet på något sådanthär??
Omega Seamaster 200m "Pre-bond" från 80-talet.
Mer info om denna coola och underskattade SMP-modell finns att hitta på nedanstående länk:
http://watchprouk.com/omega-200-pre-bond-info

Professional betyder att det är quartz.
Värde ca 5kkr och uppåt. Den skulle möjligen må bra av en polering.
Midsize storlek.
Länken ser hyfsad ut, min är betydligt mer sliten (och dyyyr att ersätta).

IMG_20171218_122511983.jpg

Absolut inte! Försökte överdriva så mycket att det sista skulle framgå som ett skämt. För att vara saklig, jag tycket det är tydligt att det är lite att tänka på om man ska bada med en sådan klocka. Precis som Ingenjören skrev.

Ja speedyn kanske inte är fösta valet vid bad o lek (iof inte särsklit många som badar ens med dykardinkor) men allt snack om fukt gällande den är lite överdrivet :)

God fortsättning alla Omega-älskare!

Jag ber på förväg ursäkt om eventuell felplacering av den här frågan.
Jag införskaffade en Omega Planet Ocean 39,5mm (cal 8800) den 30/12 2016. Redan efter 10 dagar märkte jag att klockan hade problem med att ändra datum. Mellan vissa datum slog datumet inte över och mellan andra slog det bara delvis över och fastnade. Jag gick till min AD och lämnade in klockan och fick efter 6 veckor beskedet att Omega endast hade ruckat klockan. Problemet kvarstod och jag lämnade återigen in klockan i somras. Den här gången byttes datumhjulet i klockan.
Tyvärr kvarstod problemet även nu och jag lämnade för tredje gången in klockan, för samma problem, nu den 23e december.

Utöver att klockan inte ändrar datum som den ska så klarar den inte att hålla tiden enligt certifieringen.

Jag tycker att jag har haft anmärkningsvärt mycket problem med min klocka, som jag vill hävda är ett måndagsexemplar. Jag sa till min AD att jag förväntar mig att Omega byter ut hela verket/ger mig en ny klocka eftersom dom vid upprepade tillfällen misslyckats att åtgärda problemet.

Så nu till min fråga. Är det någon av er som har erfarenhet av hur Omega brukar behandla denna typ av ärende? Kan jag förvänta mig en lång väntan på min klocka då Omega felsöker och reparerar eller byter de ut den?

God dag KS!
Har en fråga angående min SMP; datumet slår inte över försän 5 min över hel, undrar om det är normalt fenomen på denna modellen?
Tack på förhand.
53244762-4962-4A71-9680-45002BEDA443.jpeg

Tillbaka
Topp