• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Stay true to the game ;)
Vi får starta officiella hiphop-tråden och diskutera det tror jag.
Inte för att den här gamla punkaren har så mycket att säga förutom att jag vet vad jag gillar.
Får väl slänga in en bild på en old skool gangsta orient för att låtsas vara OnT.

WP_20160516_18_50_54_Pro.jpg
 

Bilagor

  • WP_20160516_18_50_54_Pro.jpg
    WP_20160516_18_50_54_Pro.jpg
    74.3 KB · Visningar: 16
Vi får starta officiella hiphop-tråden och diskutera det tror jag.
Inte för att den här gamla punkaren har så mycket att säga förutom att jag vet vad jag gillar.
Får väl slänga in en bild på en old skool gangsta orient för att låtsas vara OnT.

WP_20160516_18_50_54_Pro.jpg
En bra bild :eek:

Mår du inte riktigt bra idag? :D
 
ROn får vila lite, mitt 3001:a inlägg blir denna :p

image.jpeg


Har inte kommit så mycket nyheter från Orient på ett tag nu så det blir mycket dravel och mobbing av @Mforce (förlåt :'( ) från mig då :p
 
ROn får vila lite, mitt 3001:a inlägg blir denna :p

image.jpeg


Har inte kommit så mycket nyheter från Orient på ett tag nu så det blir mycket dravel och mobbing av @Mforce (förlåt :'( ) från mig då :p
Hmmm... Jag är nog tuffare än somliga tror. ;)
Mobba på du bara så fortsätter jag också när tillfället är uppenbart.
Att jag var upprörd hade exakt noll med ks att göra om det var det du menade.
Kanske tom var därför bilden blev ok. Jag sket i hur den såg ut. :D


Till tråden:
Om det blir för mycket larv så hojta gärna till. Inte så att det ska påverka er vilja att besöka denna oas av härlighet att vi dagisgnabbas. Ber om ursäkt om det varit för mycket.
 
Tycker för övrigt @Spindel och @Phenixfox bör recensera RO.
Kortfattat och här i tråden går utmärkt om ni inte har lust eller tid att skriva en längre till den avdelningen.
Lite om gången och hur verken känns kontra exempelvis caliber 40.
 
Tycker för övrigt @Spindel och @Phenixfox bör recensera RO.
Kortfattat och här i tråden går utmärkt om ni inte har lust eller tid att skriva en längre till den avdelningen.
Lite om gången och hur verken känns kontra exempelvis caliber 40.
Jag har tänkt att göra samma. Jämförelsen jag kan göra med andra verk från bli utifrån den nivå inom klockvärlden jag befinner mig :) Har varit intresserad av klockor i några år men inte på denna nivå och det är bara sedan nyår i år som jag tog steget in i denna bubbla. Så jag jämför med det jag känner till och har testat själv. Nu är ju min RO 1,5 år och har fått gnugga in sig ett tag så jag förväntar mig inte att gången ska ändra sig så mycket. Recension kommer.
 
Finns det en högkvalitativ serie av Orient? Lite som Grand Seiko fast, såklart, på en lägre nivå?
 
Finns det en högkvalitativ serie av Orient? Lite som Grand Seiko fast, såklart, på en lägre nivå?
Känns lite som om Orient lägger krutet på Orient Star och mer massmarknad just nu.
Inte minst då de la ner tillverkningen av sitt high-end verk 88A och därmed de finaste Royal Orient.
Skulle säga att Royal Orient idag är där Orient Star Royal (en linje mellan de två) var innan de tog bort den för några år sen.

Finns mycket trevliga pjäser inom Orient Star inte minst i Japan.
Royal är grymma klockor men inte urverksmässigt på GS-nivå. Ligger iofs lägre i pris också.
 
Tillbaka
Topp