Spindel
KS vulkanolog på Island
Det är iaf inte orginalvisare på den där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är iaf inte orginalvisare på den där
Nop det har du helt rätt i.Det är iaf inte orginalvisare på den där
Fan vad folk verkar vara vårdslösa med sina klockor. Själv så använder jag min 25 år gamla Certina till allt som kan tänkas skadligt för klockor. Dom andra används på den stillsamma fritiden. Låter det sjukligt?Drog precis min OSD i stengolvet från 1½ meter.
Varning stark bild!!!!!
![]()
Verkar klarat sig oskadd?Drog precis min OSD i stengolvet från 1½ meter.
Varning stark bild!!!!!
![]()
Allt funkar, håller fortfarande tiden?Drog precis min OSD i stengolvet från 1½ meter.
Varning stark bild!!!!!
![]()
Den icke svartlackade versionen (gillar inte lackade boetter) med grön tavla har jag varit sugen på ett tag men aödrig kommit till skott. Kan hålla med om att 42 mm är lite stort för en ickedykare även om jag har OS gmt:n som mäter 44 mm.Vad tycker vi om denna? Lite stor? Nästan gratis ju.
Vet inte än. Tappade den ordentligt när jag skulle byta klocka. Var tvungen åka. Tänker ställa den när jag kommer hem och kolla.Allt funkar, håller fortfarande tiden?
Banden är ju skit samma, på med svart PVD-nato så är man ju hemma. Tveksam till storleken däremot, mycket tavla på den modellen så borde snarare upplevas större än mindre jämfört med måtten.Den icke svartlackade versionen (gillar inte lackade boetter) med grön tavla har jag varit sugen på ett tag men aödrig kommit till skott. Kan hålla med om att 42 mm är lite stort för en ickedykare även om jag har OS gmt:n aom mäter 44 mm.
Ureverket är inget särskillt är standard orient så det lär vara robust och ha en relativt jämn gångaavikelse som gör det lätt att justera om den är för stor för ens tycke och smak. Det mest nägativa med den kvalitetsmässigt är väl armbandet som är riktigt skräp.
Om dina barn lyckas sabba din M-force måste väll pappa vara bättre och sabba OSDnVet inte än. Tappade den ordentligt när jag skulle byta klocka. Var tvungen åka. Tänker ställa den när jag kommer hem och kolla.
ber för övrig om ursäkt för minst 3 punschiga felstavningar i mitt svar till dig.Banden är ju skit samma, på med svart PVD-nato så är man ju hemma. Tveksam till storleken däremot, mycket tavla på den modellen så borde snarare upplevas större än mindre jämfört med måtten.
Viktigt.ber för övrig om ursekt för minst 3 punschiga felstavningar i mitt svar till dig.
OK nu spammar jagBanden är ju skit samma, på med svart PVD-nato så är man ju hemma. Tveksam till storleken däremot, mycket tavla på den modellen så borde snarare upplevas större än mindre jämfört med måtten.
skönt att jag fick in en felstavning i min ursäkt om felstavningar (eller moderatortrollade du mig plecis?Viktigt.![]()
Haha, nej du.skönt att jag fick in en felstavning i min ursäkt om felstavningar (eller moderatortrollade du mig plecis?)
Cool ä då måste jag säga, har en liknande på ingång så ganska onödigt att köpa en just nu men ska minnas modellen.OK nu spammar jag
Först en bild med samtliga varianter
![]()
Sen en stulen bild aom visar att den är lite stor i mitt tycke
![]()
Va in i helvete den där gången var det du som mod-trollade migHaha, nej du.
OK nu spammar jag
Först en bild med samtliga varianter
![]()
Sen en stulen bild aom visar att den är lite stor i mitt tycke
![]()
Problemet med Orient (med undantag för några få modeller eller vissa vintage) är väl sällan att man inte har råd (om man har ett jobb och inte för många barn), utan snarare att det finns så djävla mycket så man måste ställa sig frågan om man kommer att använda klockan eller ej. Framförallt om man som jag av princip inte säljer klockor och därmed inte köper såna som jag inte tror kommer användas.Cool ä då måste jag säga, har en liknande på ingång så ganska onödigt att köpa en just nu men ska minnas modellen.
Är i samma läge. Har över 10 klockor men använder vara 3 av dem, känns onödigt att köpa fler när man vet att de kommer bli utkonkurrerade.Problemet med Orient (med undantag för några få modeller eller vissa vintage) är väl sällan att man inte har råd (om man har ett jobb och inte för många barn), utan snarare att det finns så djävla mycket så man måste ställa sig frågan om man kommer att använda klockan eller ej. Framförallt om man som jag av princip inte säljer klockor och därmed inte köper såna som jag inte tror kommer användas.
Pappa är aldrig bättre på nånting. Får höra det ständigt....Om dina barn lyckas sabba din M-force måste väll pappa vara bättre och sabba OSDn![]()
TuuuuuungNär vi ändå snackar brasilianskt så är nya tunga (500m klassade) dykaren inte dum alls.
![]()
469ss073.
Givetvis varken heliumtät (ventil däremot) eller safir. Sånt sysslar inte brasilianarna med...
Min kritik mot den där är att jag tycker den ser ut som en Ray på anabola.När vi ändå snackar brasilianskt så är nya tunga (500m klassade) dykaren inte dum alls.
![]()
469ss073.
Givetvis varken heliumtät (ventil däremot) eller safir. Sånt sysslar inte brasilianarna med...
Inte mkt till kritik alltså. Ray är grym och anabola är ju bra om man är solsvedd.Min kritik mot den där är att jag tycker den ser ut som en Ray på anabola.
Poseidonen var ju lite tuff för den har ett eget utse
Svaret på det borde i det här fallet vara alla, men tydligen inte.Vem fan vill ha en "pilotklocka" som inte har typ-B tavla?![]()