Vet du modellnamn på den? Orients hemsida kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet du modellnamn på den? Orients hemsida kanske?
Ah okej. Tack ändå! Blir att hålla koll framöver då baraNej tyvärr. Har ingen mer information än bilderna här
Det är väl sun and moon och inte månfas? Det vill säga att den visar dag och natt och inte månens faser?Kikade på den japanska hemsidan, och ser att månfasen släpps i en budgetversion, som "vanliga" Orient, ej OS. Än så länge finns två varianter, en på länk och en guldtonad på läder. EDIT ser att det bara verkar vara en sun-and-moon-indikator:
http://www.orient-watch.jp/product/catalog/orient_watch_flyer.pdf
57000 JPY skall riktpriset ligga på. Det är väl någonstans i de trakterna som deras GMT:er (Polaris och Constellation) ligger på. Åtminstone min DJ05001W har hållit riktigt bra kvalitet – jag skulle säga att den är snudd på likvärdig med min standard OS – så om månfaserna håller samma standard kan vi nog förvänta oss rätt mycket KPK.
Kikade på den japanska hemsidan, och ser att månfasen släpps i en budgetversion, som "vanliga" Orient, ej OS. Än så länge finns två varianter, en på länk och en guldtonad på läder. EDIT ser att det bara verkar vara en sun-and-moon-indikator:
http://www.orient-watch.jp/product/catalog/orient_watch_flyer.pdf
57000 JPY skall riktpriset ligga på. Det är väl någonstans i de trakterna som deras GMT:er (Polaris och Constellation) ligger på. Åtminstone min DJ05001W har hållit riktigt bra kvalitet – jag skulle säga att den är snudd på likvärdig med min standard OS – så om månfaserna håller samma standard kan vi nog förvänta oss rätt mycket KPK.
Det är väl sun and moon och inte månfas? Det vill säga att den visar dag och natt och inte månens faser?
Du var mig en riktig felfinnare dåDet är väl sun and moon och inte månfas? Det vill säga att den visar dag och natt och inte månens faser?
Jo, jag har haft en sun and moon (gen 2).Du var mig en riktig felfinnare då
Tyvärr verkar måtten på klockan vara lite i största laget, 42 mm i diameter och 14 mm tjock. OK för en toolklocka, men i största laget för en klocka som skall föreställa lite dressigare.
Behåll. Använd.Detta måste vara min 6-7e i ordningen.
Jag köper, sen säljer eftersom jag aldrig använder dom. Här en Ray II på strapcode superoyster. Använd typ 2gg
Detta måste vara min 6-7e i ordningen.
Jag köper, sen säljer eftersom jag aldrig använder dom. Här en Ray II på strapcode superoyster. Använd typ 2ggr
Någon intresserad?
eller borde jag behålla? Eller sälja och aldrig mer köpa igen?
Skärp dig! Nu behåller du den!Detta måste vara min 6-7e i ordningen.
Jag köper, sen säljer eftersom jag aldrig använder dom. Här en Ray II på strapcode superoyster. Använd typ 2ggr
Någon intresserad?
Vad hände med "info inom kort" ?Har hört att Orient kommer till Sverige inom kort, mycket kommer hända från Orient den närmaste tiden och Sverige är det första nya landet ut efter att Orient har haft locket på och vägrat öppna nya länder. Mer info inom kort, och ja denna modell kommer också.
Detta måste vara min 6-7e i ordningen.
Någon intresserad?
Svårt att inte bli lite intresserad. Ser mycket trevlig ut. Hur håller en sådan klocka tiden ungefär?
Mvh
Matte
Nog bara en uppdatering. Mkt bra sådan dessutom.Visst har de gjort om (den internationella) Orient-sidan sen jag vad där senast? https://orient-watch.com
Försöker luska ut om det betyder att något nytt är på gång...
Nyhet!
SER1T002D
Calibre 48743
Glass Sapphire
Width (without crown) 40mm
Thickness 11mm
Lugs 22mm
Lug to lug 44mm
Water resistance 30mm
Dial Blue
Case material Steel
Band material Steel
189 Euro
Rätt snygg. Bra Storlek!
Samma som bambino.30 mm water resistant lät ju väldigt lite???
30 mm water resistant lät ju väldigt lite???
Samma som bambino.
Egentligen inga konstigheter för en dressare även om jag givetvis föredrar mkt mer.
Ska ju bara räcka för att tvätta händerna på tillställning.