Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som sagt jag är inte säker, ingen som har en som är paj och vill öppna och kolla under lupp?Jag har försökt ta kort på detta med lupp och sedan zoomat in och jag tycker det ser ut som att de är tryckta på en platt yta och inte en "skålad" yta.
Någon annan här som kanske vet? Någon som har relumat sin kanske?
HmmmHär kommer bilder. Jag tycker att det ser ut att vara tryckt på en plan yta.
Hmmm
Det där ser annorlunda ut än min (orginal makon). Jag ska kolla min vid tillfälle, har dock inget bra makroobjektiv att ta bilder med.
Jag tog bara luppglaset och tejpade fast den på kameralinsen på telefonen. Funkade kanonHmmm
Det där ser annorlunda ut än min (orginal makon). Jag ska kolla min vid tillfälle, har dock inget bra makroobjektiv att ta bilder med.
Han menar att du har generation 2 och han har första.What? Nu blir jag rädd! Menar du att jag har köpt en fake Mako? Trodde inte sådant existerade på en redan så billig klocka
Han menar att du har generation 2 och han har första.
Orient kan ha ändrat hur de gör.
Finns massa kopior på billiga klockor men jag har aldrig sett en fake Orient (men däremot en jäkla massa vintage-franken).
Jag tycker du ska behålla och använda den. Allt lär ju vara original-Orient även om det är fel urverk.Vid ett svagt ögonblick lyckades jag buda hem den här lilla rackaren. Det var väl den arabiska dagtexten som lurade mig, samt att jag gillar Orient. Jag insåg dock ganska snart att det var en franken. Frågan är vad jag ska göra av den? Ska jag slänga den, ge bort den, eller försöka fixa den på något sätt? Som den ser ut nu är glaset väldigt repigt men den går fint. Har dock inte haft den runt armen tillräckligt länge för att veta säkert. Vad tycker ni orientkännare?
Jag tycker du ska behålla och använda den. Allt lär ju vara original-Orient även om det är fel urverk.
Inte hela världen på en sån billig klocka.
Spar den till Secret Santa-utdelningen 2018 här på KS vetja!Jag tycker du ska behålla och använda den. Allt lär ju vara original-Orient även om det är fel urverk.
Inte hela världen på en sån billig klocka.
Okdå har den fått ett syfte.
Kollat min Mako (orginal versionen) nu och det verkar som det är tryckt på indexen precis som på din. Dock upplever jag det som ”lite snyggare gjort” på den äldre modellen.Här kommer bilder. Jag tycker att det ser ut att vara tryckt på en plan yta.
Överlägset bästa de släppt i år.Vad tycker vi om de nya(?) dressklockorna, som är ungefär som Bambino fast med subsekund?
Bort med datumet och krymp den 4,5 mm så blir den nog trevlig!Vad tycker vi om de nya(?) dressklockorna, som är ungefär som Bambino fast med subsekund?
Jo men den var JDM, och är dessutom utgången, vilket gör det hyfsat opraktiskt. Sen var den nog för dyr för att vara en Bambino-dödare.Den perfekta dressklockan är väl annars WZ0011DD.
Vi får tänka på att Bambino-dödaren (har den hunnit få något öknamn av Orient USA ännu??) är ett budgetalternativ.
Kanonfin, men datumet förstör helhetsintrycket.Vad tycker vi om de nya(?) dressklockorna, som är ungefär som Bambino fast med subsekund?
Vilken är Orients top of THE Line kollektion? Är det royal?
Det var åtminstone. Numera finns det väl några lite "finare" Orient Star, bl.a. de med månfas, som verkar vara TOTL inom det nuvarande utbudet.
Får för mig att Royal skulle fasas ut?Men är inte royal snäppet vassare än star?
Ex.
Får för mig att Royal skulle fasas ut?