• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Här kommer bilder. Jag tycker att det ser ut att vara tryckt på en plan yta.

B42E55AE-0DFE-4FD6-AF64-0AD9EB36CD1D.jpeg

6748BF6D-585D-4E37-A29B-2DEA26F819BA.jpeg
03D635AB-D396-45A1-BA14-A443A044A863.jpeg

Senast ändrad:
Jag har försökt ta kort på detta med lupp och sedan zoomat in och jag tycker det ser ut som att de är tryckta på en platt yta och inte en "skålad" yta.
Någon annan här som kanske vet? Någon som har relumat sin kanske?
Som sagt jag är inte säker, ingen som har en som är paj och vill öppna och kolla under lupp? :)

What? Nu blir jag rädd! Menar du att jag har köpt en fake Mako? Trodde inte sådant existerade på en redan så billig klocka
Han menar att du har generation 2 och han har första.
Orient kan ha ändrat hur de gör.

Finns massa kopior på billiga klockor men jag har aldrig sett en fake Orient (men däremot en jäkla massa vintage-franken).

Han menar att du har generation 2 och han har första.
Orient kan ha ändrat hur de gör.

Finns massa kopior på billiga klockor men jag har aldrig sett en fake Orient (men däremot en jäkla massa vintage-franken).

Jaha ok då förstår jag! Jag har studerat första också dock inte på lika nära håll och det ser ut som att de är likadant. Jag kan ju ha fel dock men skulle vara kul om någon som plockat isär sin kan svara :) egentligen bara nyfiken

Vid ett svagt ögonblick lyckades jag buda hem den här lilla rackaren. Det var väl den arabiska dagtexten som lurade mig, samt att jag gillar Orient. Jag insåg dock ganska snart att det var en franken. Frågan är vad jag ska göra av den? Ska jag slänga den, ge bort den, eller försöka fixa den på något sätt? Som den ser ut nu är glaset väldigt repigt men den går fint. Har dock inte haft den runt armen tillräckligt länge för att veta säkert. Vad tycker ni orientkännare?
DSC_2362.JPG
DSC_2359.JPG

Vid ett svagt ögonblick lyckades jag buda hem den här lilla rackaren. Det var väl den arabiska dagtexten som lurade mig, samt att jag gillar Orient. Jag insåg dock ganska snart att det var en franken. Frågan är vad jag ska göra av den? Ska jag slänga den, ge bort den, eller försöka fixa den på något sätt? Som den ser ut nu är glaset väldigt repigt men den går fint. Har dock inte haft den runt armen tillräckligt länge för att veta säkert. Vad tycker ni orientkännare?
DSC_2362.JPG
DSC_2359.JPG
Jag tycker du ska behålla och använda den. Allt lär ju vara original-Orient även om det är fel urverk.

Inte hela världen på en sån billig klocka.

Vad tycker vi om de nya(?) dressklockorna, som är ungefär som Bambino fast med subsekund?
Överlägset bästa de släppt i år.
Älskar subsekund och hur de placerat arabiska siffror och typsnittet.
Hade föredragit utan datum men lyckligtvis har de fortfarande ett nedtonat fönster.
Nyvintage när det är som bäst.

Ja det är riktigt fina, funderade ett slag på att själv klicka hem en men sen tänkte jag att mat och hyra går nog före. Hade nog passat bättre utan datum.

Den perfekta dressklockan är väl annars WZ0011DD.

Vi får tänka på att Bambino-dödaren (har den hunnit få något öknamn av Orient USA ännu??) är ett budgetalternativ.

Senast ändrad:
Den perfekta dressklockan är väl annars WZ0011DD.

Vi får tänka på att Bambino-dödaren (har den hunnit få något öknamn av Orient USA ännu??) är ett budgetalternativ.
Jo men den var JDM, och är dessutom utgången, vilket gör det hyfsat opraktiskt. Sen var den nog för dyr för att vara en Bambino-dödare.
Väldigt trevlig modell annars.

Tillbaka
Topp