• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Eternalis

Cartier
68F867EA-7261-4FAC-A34B-D1641A30AD92.jpeg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Testar ett nytt band till en av mina Orienter:
20181221_232451.jpg

Då det var två st band som medföljde, blev det även ett till Casion. Egentligen är det ett 20 mm band, men det var inga större problem med att få på det på Casion trots att den var en mm "för liten" med sina 19 mm.
20181221_232843.jpg
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Hej

Gör ett nytt försök då det förra inlägget blev lustigt.
Har en M-force som jag verkligen gillar, hade en Mako Xl som blev utbytt mot en blå/svart Seiko Turtel.
Mycket pga av kvalitetskänslan.
Var köper ni era Orient klockor?
20180925_102548.jpg
20180202_101112.jpg
20180203_170142.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hej

Gör ett nytt försök då det förra inlägget blev lustigt.
Har en M-force som jag verkligen gillar, hade en Mako Xl som blev utbytt mot en blå/svart Seiko Turtel.
Mycket pga av kvalitetskänslan.
Var köper ni era Orient klockor?
20180925_102548.jpg
20180202_101112.jpg
20180203_170142.jpg
Den M-force är bra och inte riktigt så stor som måtten visar.

I Sverige: Zackrissonsur.
EU: Seriouswatches, Orientuhren, newcam m.fl
Sen finns ju hur många som helst i Asien.
JDM på ebay, rakuten (enklast via forwardingtjänster som fromjapan, timepeaks m.fl).
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Den M-force är bra och inte riktigt så stor som måtten visar.

I Sverige: Zackrissonsur.
EU: Seriouswatches, Orientuhren, newcam m.fl
Sen finns ju hur många som helst i Asien.
JDM på ebay, rakuten (enklast via forwardingtjänster som fromjapan, timepeaks m.fl).

Tack
Har köpt av https://www.eglobalcentral.eu/ några gånger och då slipper man skattepåslag/tull osv
Men deras utbud är begränsat men ganska bra priser.
Har du handlat på Orientuhren ?
 

midikem

Cartier
Hej

Gör ett nytt försök då det förra inlägget blev lustigt.
Har en M-force som jag verkligen gillar, hade en Mako Xl som blev utbytt mot en blå/svart Seiko Turtel.
Mycket pga av kvalitetskänslan.
Var köper ni era Orient klockor?
20180925_102548.jpg
20180202_101112.jpg
20180203_170142.jpg
Jag kan rekommendera Seriouswatches. Extremt bra service.
Har för mig att Zackrissonsur har rabatt för klocksnacks användare när det kommer till just orient. Just för att ligga billigare än de övriga näthandlarna.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Oj
Betalade du för "safetransport" eller va det nu heter?
Köpt några Skx:er där ...
Just I detta fall gjorde jag inte det. Men kollar du på trustpilot finns det ju folk som har gjort det och ändå råkat illa ut.
Problemet är att vissa länder har avtal med Paypal att det räcker att dom visar upp ett spårningsnummer. Gör dom det så är dom helt ansvarsbefriade oavsett om paketet kommer fram eller inte. Jag tror att insured innebär att du får 22 euro i skadestånd från transport bolaget om paketet försvinner.
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Just I detta fall gjorde jag inte det. Men kollar du på trustpilot finns det ju folk som har gjort det och ändå råkat illa ut.
Problemet är att vissa länder har avtal med Paypal att det räcker att dom visar upp ett spårningsnummer. Gör dom det så är dom helt ansvarsbefriade oavsett om paketet kommer fram eller inte. Jag tror att insured innebär att du får 22 euro i skadestånd från transport bolaget om paketet försvinner.

Det låter inge vidare, gäller att köpa sådant som tjuvarna inte vill ha då :(
Kunde tro att paypal skulle stå upp för handlaren.
 
Topp