• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Snubblade över denna posten och blev grymt sugen. Tankar på det?
IMG_7876.JPG
Tycker nog den är snyggare i original. Bilder på min:
DSC_0003.jpg
DSC_0038.jpg

Grymt! Ser fram mot resultatet om du finner en.
Kolla med longislandwatch. De skickar hit.
Vet inte om de fått in mako USA 2 bara.
Äsch! Fick just bekräftat av Marc på Longisland att Strapcode AM länken inte passar Mako USA. Så synd då jag inte gillar 22/20 länkar. Tråkigt på en sådan snygg klocka. Blir att leta vidare.

Skumt.
Är ju samma boett.

Är du säker? Fick detta svar på min fråga:
Hi!

Do you know if the Strapcode super oyster bracelet for Orient Ray/Mako will fit the Mako USA model?

best wishes from Sweden

Viktor
-----------------------
Hello Viktor. It will not fit. It's a different case profile.

Thanks,
Marc Frankel, Owner

Hi!

Do you know if the Strapcode super oyster bracelet for Orient Ray/Mako will fit the Mako USA model?

best wishes from Sweden

Viktor
-----------------------

Thanks,
Marc Frankel, Owner
Vet att ettan delade boett med vanliga mako/Ray. De bytte tavla, satte safir och en länk med solida ändlänkar.
Inte säker på tvåan.

Hi!

best wishes from Sweden

Viktor
-----------------------

Thanks,
Marc Frankel, Owner
Jag är säker. Jag har provat. Den passar inte.

Orient Sun and Moon, är det något att ha? Tycker själva boetten är riktigt fin men osäker på kvalitet? Storlek? Osv.
Tacksam för svar.
Den jag hade hemma ett tag (gen1) hade riktigt bra finish och en vvälarbeta tavla. Svårslagen i prisklassen imho.
Lädret var lite småtrist och styvt men det är ju en mindre sak.
Lite för stor för att komma undan som en dessare.
Senare generationer har jag inte sett live.
orient-sun-and-moon-automatic-mens-watch-fet0p001w0--.jpg

Den jag hade hemma.

Den jag hade hemma ett tag (gen1) hade riktigt bra finish och en vvälarbeta tavla. Svårslagen i prisklassen imho.

Den jag hade hemma.

Hmm, blir knepigt då alltså. Vart ju sugen att bruka som en dressar. Någon som har en utav de nyare generationerna och kan ge lite tips?
Annars lät det ju riktigt Najs!

Hmm, blir knepigt då alltså. Vart ju sugen att bruka som en dressar. Någon som har en utav de nyare generationerna och kan ge lite tips?
Annars lät det ju riktigt Najs!
Att den är 41-42 mm var inte stora grejen för mig gällande att vara dressare. På mina handleder är det inget bekymmer. Värre med tjockleken (inte mätt själv men läst att den är 14 mm och det stämmer nog). Den kändes lite för klumpig. Särskilt med platt glas som inte bygger på höjden.

Den jag hade hemma.
Exakt denna har jag som dressare. Den blir tyvärr bara använd kanske 3ggr/år :-/ Jag tycker inte att den är så stor.

Sugen på att beställa hem en orient bambino typ gen 4. Bästa stället? Jomashop ligger de på typ 140$ utan moms och tull men med frakt. Version spelar mindre roll utan mest sugen på att se om det fanns alternativ närmre.

Tillbaka
Topp