• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev lite stolt idag när jag upptäckte att även äldsta sonen nu reser med 2 klockor!!!
13BA3AF7-40F1-40CF-9639-68379F9E7873.jpeg
 

RobinVV

Breitling
Tjena gott folk. Ny här och har en fråga om en Orientklocka som jag hittade hemma. Jag kan inte hitta någon som helst info om den och undrar om någon här vet mer. Är den värd en miljon kanske? Eller är den bara ovanlig?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    187.7 KB · Visningar: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    117.3 KB · Visningar: 3

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Okej! Då var det bestämt. Jag drar till Japan. De verkar ha det bättre där.
Man får för fan tom titta på journalist, det vill man ju inte missa.
Namnlös.png
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tjena gott folk. Ny här och har en fråga om en Orientklocka som jag hittade hemma. Jag kan inte hitta någon som helst info om den och undrar om någon här vet mer. Är den värd en miljon kanske? Eller är den bara ovanlig?
Problemet är att det finns ganska exakt noll information om Orients kvartsare. De utvecklar inte kvartsurverk (men väl vissa komponenter till Seiko (ingen aning om vilka)).
Den är säkert rätt ovanlig här, även om den förmodligen är inköpt på stjärnurmakarna när det begav sig.
Jag är rätt säker på att det där är en 80-talare med ett inköpt verk (orient-märkt givetvis).

Vad gäller värdet hoppas jag verkligen den är värd en miljon. Borde vara det (men snarare ett par hundralappar).
Cool klocka. Sätt in ett batteri och använd den.

@Citronen jag ger för övrigt samma svar till dig.

Det finns inte speciellt mycket officiell info, på ett för mig läsbart språk, om automatarna heller utan det som finns ute är sammanställt av privatpersoner och oftast långt ifrån fullständigt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
det är det ingen som påstått heller. ;)
Det där var inte riktat mot er 2. Utan mot vedertagna forumsanningar om hur det ska vara för att vara rätt. Forumet har en tendens att vara lite väl konservativt för min smak då och då.

Det var första delen som var svar på citatet. :)
 
Topp