Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Problemet är att det finns ganska exakt noll information om Orients kvartsare. De utvecklar inte kvartsurverk (men väl vissa komponenter till Seiko (ingen aning om vilka)).Tjena gott folk. Ny här och har en fråga om en Orientklocka som jag hittade hemma. Jag kan inte hitta någon som helst info om den och undrar om någon här vet mer. Är den värd en miljon kanske? Eller är den bara ovanlig?
Synd att den är så stor.Nya Sun and Moon är förövrigt jäkligt snygg.
Övriga färger och så en nygammal fältklocka på länken
)https://www.orient-watch.jp/imgs/press/20190711.pdf
41.5 bred och 48 lång är väl inte så gigantiskt?Synd att den är så stor.
Som @:-) säger, inte gigantiskt men i mina ögon alleles för stort för en dressare. Max 40mm, helst närmare 38mm.41.5 bred och 48 lång är väl inte så gigantiskt?
Beror klart på vilken typ av klocka det är, dykare har jag mycket större.haha, jag tror vi har exakt samma preferenser. jag har 38mm som sweetspot och kan tänka mig 2mm åt båda hållen.
Semantik är viktigt. Jag håller helt med.stor inte gigantisk. det är skillnad det!
Det där var inte riktat mot er 2. Utan mot vedertagna forumsanningar om hur det ska vara för att vara rätt. Forumet har en tendens att vara lite väl konservativt för min smak då och då.det är det ingen som påstått heller.
Den var ruggigt snygg.Ny dykare verkar det som! Ser bra ut
Ojojoj!Ny dykare verkar det som! Ser bra ut
Verkar tyvärr ganska stora 43,6mm och 51,1 lång
Finns en till ny modell i länken. Kändes lite svalare..
https://orientplace.blogspot.com/2019/08/new-orient-star-divers-announced.html?m=1
Går förmodligen hem på asiatiska marknaden. Med tanke på mängden modeller de kör det påJapp, har aldrig fattat det här med open heart...
Ja, någon gillar det uppenbarligen eftersom hälften av alla Orient klockor har detGår förmodligen hem på asiatiska marknaden. Med tanke på mängden modeller de kör det på
Japp, har aldrig fattat det här med open heart...
Äntligen tar de sitt förnuft till fånga. En sån får det bli.Ny dykare verkar det som! Ser bra ut