• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Lauda

Patek
2-Faktor
E1F21979-25BC-42C0-A430-0895C4C9C4BD.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Här finns nog orientexperter, själv är det inget jag hållit på med så vet inget alls om dem.

Är nyfiken på deras vanligare modeller som många verkar gilla. Vad är det för skillnad på Bambino och exempelvis denna "classic"?:

https://www.uret.se/orient-classic-svart-lader-o40-mm-p-315363.html

Det här framgår kanhända redan i tråden men det är 235 sidor...

Är en av de som gillar loggan och funderar på att testa en som bruksklocka. Kanske sätter jag ut en köpesannons eller kanhända köper en ny.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Här finns nog orientexperter, själv är det inget jag hållit på med så vet inget alls om dem.

Är nyfiken på deras vanligare modeller som många verkar gilla. Vad är det för skillnad på Bambino och exempelvis denna "classic"?:

https://www.uret.se/orient-classic-svart-lader-o40-mm-p-315363.html

Det här framgår kanhända redan i tråden men det är 235 sidor...

Är en av de som gillar loggan och funderar på att testa en som bruksklocka. Kanske sätter jag ut en köpesannons eller kanhända köper en ny.
Ingen. Det där är en bambino.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ok, tack.
Misstänkte det.
Finns inget som heter Bambino officiellt så Uret har egentligen skrivit rätt.
Orientwatchusa tyckte det blev svårt att sälja klockorna bara genom en kollektion och en produktkod och döpte dem.
Samma med de andra modellerna.

Det glädjer mig att namnen blivit vedertagna eftersom det är mycket enklare för oss att diskutera klockorna ifråga.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Finns inget som heter Bambino officiellt så Uret har egentligen skrivit rätt.
Orientwatchusa tyckte det blev svårt att sälja klockorna bara genom en kollektion och en produktkod och döpte dem.
Samma med de andra modellerna.

Det glädjer mig att namnen blivit vedertagna eftersom det är mycket enklare för oss att diskutera klockorna ifråga.
Jo fast uret har "bambino" som kategori men lagt några bambino under "classic" så där har de gjort fel.

Ja. Som med Seiko.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jo fast uret har "bambino" som kategori men lagt några bambino under "classic" så där har de gjort fel.

Ja. Som med Seiko.
Åh fan. Då har de snurrat till det rejält. Då fattar jag att det blir konstigt.
Inte kollat Orient där då det inte finns någon anledning imho.

Och Citizen.
Tycker dock japanerna blivit lite enklare att tyda på sistone. Mycket tack vare smeknamnen de fått internationellt.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Orient tristar "Altair", jag tror inte jag sett den modellen tidigare. Verkar dock se helt okej ut för en budgetklocka. Går att få i "guld" och diverse olika färgkombinationer.
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient tristar "Altair", jag tror inte jag sett den modellen tidigare. Verkar dock se helt okej ut för en budgetklocka. Går att få i "guld" och diverse olika färgkombinationer.
Den minst balanserade tavlan jag sett i hela mitt liv tror jag.
Funkar inte alls med de romerska siffrorna och långa index. Sjukt plottrigt. Tre stjärnorna hjälpte inte till heller.
Förra släppet med det verket var tveksamt.
RA-AK0402E.jpg

Men den funkade nästan iaf pga sitt militär-dna, index och mindre logga.

Gillar ofta 3 star, men den där var hemsk.

Men... Färgsättningen med det blå mot det vita var klockren. Ge mig en 3 star med den fast utan romerskt och småtavlor och jag är sjukt intresserad.
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag vill alltså se typ en mekanisk sån här. Fast med samma index (inte romerska, de andra) och visare som på Altair. Helst 3 star så den är billig som f-n.
1493.jpeg

RN-SP0002S, kvarts. Vet ej om den säljs i europa.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag har inget emot multi-eye-layouten, men det är väl en smaksak. Såg att Orient Watch USA kom ut med ytterligare ett par nya serier. (De kanske har varit uppe tidigare i tråden, har inte varit så aktiv sista tiden.)
"Deneb":
RA-AB0E14N10A_540x.png

Samt den lite mer sportiga "Vega":
RA-AB0F08E19A_540x.png

Denna sista tycker jag ser helt okej ut, speciellt den gröna varianten.

Har tyvärr inte sett dem hos någon europeisk dealare.
 
Topp