• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

C

Coach

Guest
My 2 Orient cents
C85743FB-267E-4DF9-979A-741459714091.jpeg
 

Simon G

Breitling
God förmiddag!
Jag har en Mako II i Pepsi-utförande på länk. Jag tycker om den skarpt, men upplevt att armbandet varit lite vekt och allmänt billigt, och häromveckan brast det. Någon som har tips på passande armband som jag kan byta till? Eller är det bättre att lämna in den och få den lagad hos kompetent personal? Sägas skall att mitt klockintresse är förhållandevis nytt och således är min egen förmåga att fixa och dona med klockan begränsad.
 
God förmiddag!
Jag har en Mako II i Pepsi-utförande på länk. Jag tycker om den skarpt, men upplevt att armbandet varit lite vekt och allmänt billigt, och häromveckan brast det. Någon som har tips på passande armband som jag kan byta till? Eller är det bättre att lämna in den och få den lagad hos kompetent personal? Sägas skall att mitt klockintresse är förhållandevis nytt och således är min egen förmåga att fixa och dona med klockan begränsad.
Lite nyfiken bara..Har du köpt den ny nyligen? Är själv inne på att köpa en sådan..men är bandet klent?
 

Kessler

Rolex
Lite nyfiken bara..Har du köpt den ny nyligen? Är själv inne på att köpa en sådan..men är bandet klent?
Antar att ni menar originallänken? Den är ju inte världens bästa men för priset tycker jag det är ok. Jag hade min på länk i ett år ungefär och då var det den klocka jag använde överlägset mest. Hade inga större problem med länken mer än att jag ville ha solida ändlänkar och bytte sen till gummi innan den såldes.

Är sjukt sugen på att köpa en Mako II (eller I) igen.
 

midikem

Cartier
Nu snackar vi.
main_img_contemporary_mechanical-moon-phase.jpg

main_img_contemporary_mechanical-moon-phase-versions.png

Nya månfasen.
Extremt mycket bättre än gamla. Stör mig inte ens på hålet i tavlan på de svarta.

Uppdaterat urverk med 50 h reserv.
10 atm istället för 5 på gamla, dvs badbar, ändå något tunnare.
42 mm
Är inte så förtjust i månfaser, men håller med dig. Den är hästvägar bättre än förra. Den vita är rätt trevlig den med.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
God förmiddag!
Jag har en Mako II i Pepsi-utförande på länk. Jag tycker om den skarpt, men upplevt att armbandet varit lite vekt och allmänt billigt, och häromveckan brast det. Någon som har tips på passande armband som jag kan byta till? Eller är det bättre att lämna in den och få den lagad hos kompetent personal? Sägas skall att mitt klockintresse är förhållandevis nytt och således är min egen förmåga att fixa och dona med klockan begränsad.
Sätt den på ett nato, letar du längre bak i denna tråd finns det massor med bilder på min mako på nato.
 
Får nog bli en ny..verkar inte vara någon som vill sälja si
2242kr med rabattkod all25.
https://zackrissonsur.se/produkt/orient-mako-ii-faa02009d9/

Det kanske går att pressa ytterligare någon hundring om man är beredd att handla från utlandet men det är knappast värt besväret. Köper du från Zackrissons får du i regel hem den efter 1-2 dagar och stöttar även en svensk återförsäljare. :)
Verkar bli enda valet med en ny..ingen verkar vilja sälja sin Mako II Pepsi :(;)
 

Jonterino

Breitling
Någon som vet vad för Milimeter (mm) det är på läderbandet till, Orient - FTV02003D0 ? På nätet står det 20mm (Band with), men det jag funderar över är själva bredden vid fästet.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
OrientStar passaround. Egentligen lite för stor för mig. Men ändå inte. Lite hög, kanske. Men väldigt bekväm, snygg och tilltalande! Skön att vila ögonen på. Kommer nog att sakna den efter min vecka!
3AA083CF-4FE1-4A3F-AE87-F7C9AF9C60FC.jpeg
D1698B58-B971-4C41-8B59-B4EB0DF73FBB.jpeg
46DBB045-1625-4893-A762-5515F5C5A00D.jpeg
AB8398C0-5E87-47E6-9AA4-ED923BC34057.jpeg
2D2322CC-C443-459D-BCBC-F2995422ACE2.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Men du säljer den ändå? Något som inte passar dig eller bara på jakt efter annat? ;)

-Jag ger denna klockan toppbetyg!

Blir den inte såld så tänker jag inte sänka det redan förmånliga priset bara för att få den såld. Utan jag behåller den med glädje.

Att jag har lagt ut den är det bara för att få prova annat. Blir den inte såld så blir inte jag ledsen.

Kan tillägga att jag haft en underbar lördag med denna på armen idag :cigar:

Vad tycker du om den själv?


A4D2A045-5A75-4ABF-AA3D-68E8F3B33F54.jpeg
A3C51152-7A95-4036-90D2-1437B9FB7BA7.jpeg
572E7FD6-8514-4862-8BAC-635FD261F171.jpeg
7B941D13-AFCF-4BE3-B1D3-3CF7E728F975.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp