Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du med första, är det den första du skaffade?Första kvartsarmbandsuret, SQ 35.
Vad menar du med första, är det den första du skaffade?
Kan ju vara så att Citizen har klätt tavlan med ett riktigt tunt lager färg som sakta löses upp av solstrålarna och under detta ligger solceller som börjar jobba.Mittiveckanklocka
Den fyller 18 i december och blir myndig Jag undrar om den kommer ta sitt ansvar och börja byta batterier själv då? Baba är alltid Baba, men någon gång måste man växa upp
Hur har den känts? Jag sitter och funderar på att lägga en beställning på en kvartsare, men tvekar. På bilder ser den så "cylindrisk" ut i vissa vinklar.Jahapp det slutade med att jag beställde mitt egna förslag Behöver nåt till sol- och badsemestern som tål vatten och som man inte behöver vara livrädd om. Så nu hoppas jag på snabb leverans!
Blev en flopp, Zackrisson Ur hade den inte i lager (trots att det stod på hemsidan att den fanns tillgänglig), så avbeställde då det skulle ta flera månader att få denHur har den känts? Jag sitter och funderar på att lägga en beställning på en kvartsare, men tvekar. På bilder ser den så "cylindrisk" ut i vissa vinklar.
Det är roligt att se hur nära Citizen och Seikos designspråk var under 70-80´talet Är länken massiv?Citizen Crystron från 1978. Gillar särskilt länken.
Jag har automataren av den och tycker att den är alldeles utmärkt. Den ska ju vara toolig, så ser det inte som negativt att den ser lite puckformad ut ibland. Den är dock hyfsat tunn, så upplever den inte alls som "cylindrisk"Hur har den känts? Jag sitter och funderar på att lägga en beställning på en kvartsare, men tvekar. På bilder ser den så "cylindrisk" ut i vissa vinklar.
Då måste jag ju helt enkelt köpa en... Det är ju inget att fundera på.Jag har automataren av den och tycker att den är alldeles utmärkt. Den ska ju vara toolig, så ser det inte som negativt att den ser lite puckformad ut ibland. Den är dock hyfsat tunn, så upplever den inte alls som "cylindrisk"
Kul att kunna hjälpa till!Då måste jag ju helt enkelt köpa en... Det är ju inget att fundera på.
Tack för ditt svar. Det var vad som behövdes för att jag skulle tippa över.
Då måste jag ju helt enkelt köpa en... Det är ju inget att fundera på.
Tack för ditt svar. Det var vad som behövdes för att jag skulle tippa över.
Kul att kunna hjälpa till!
Har du kikat på måtten på Yemas hemsida? 11mm tjock är rätt bra för en dykare. Min mekaniska är tillochmed tjockare på 12mm, men känns fortfarande tunn och fin. Grymt bra balanserad!
Även 200m WR kontra 300m på den mekaniska. Fortfarande bra prisvärt, tycker jag.En nackdel m yemas quartz är att de petar in mineralglas istället för safir. Kanske inte hela världen men värt att ha i åtanke. Har haft två Superman Quartz och bägge har haft rätt känsliga glas. Navygrafen har dock platt glas vilket inte borde va lika känsligt.
aha, men absolut prisvärt åndå, jag gillar YemaÄven 200m WR kontra 300m på den mekaniska. Fortfarande bra prisvärt, tycker jag.
Samma här! Har iallafall en quartzare från dom, Zero G-kronografen i blått. Riktigt trevlig pjäs med en rätt fantastisk tavla för priset!aha, men absolut prisvärt åndå, jag gillar Yema
Har du safirglas på den? Jag bär min alldeles för sällan, måste ändra på detTitan-Tisdag
Japp, det är safirglas och 5bar WR. Håller med, jag blir positivt överraskad varje gång jag plockar fram den .Har du safirglas på den? Jag bär min alldeles för sällan, måste ändra på det
Grönt och guld är alltid snyggs tillsammansInte alltid de dyrare som ger ett leende på läpparna, mucho nice solar Seiko