• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Hojta till om ngn är sugen för löjliga pengar…
4C84A761-E65B-447D-9FFE-3519DB442FF2.jpeg
029B420A-3C6E-4068-B3B8-6ED9127322EE.jpeg

Vad menar du med första, är det den första du skaffade?

Det är stålversionen av Astroner, SQ 35, världens första kvartsarmbandsur på marknaden.
Den första 35an jag skaffade var en tidig i K18 med Quartz Astron på tavlan vilken är den kändaste.
Sen en i K18 med datum och bara Quartz på tavlan och den sista 35an är den här i stål.

3365E289-D76E-456B-BF32-419DAB40D7DB.jpeg

Senast ändrad:
Mittiveckanklocka
6F56FC33-24EF-42C8-B739-9E7908B9911D.jpeg

Den fyller 18 i december och blir myndig 😎 Jag undrar om den kommer ta sitt ansvar och börja byta batterier själv då? Baba är alltid Baba, men någon gång måste man växa upp 😉
Kan ju vara så att Citizen har klätt tavlan med ett riktigt tunt lager färg som sakta löses upp av solstrålarna och under detta ligger solceller som börjar jobba. 😁✨

Grabbar, en quartz-GMT från Geckota. Har bland annat safirglas, en dubbelriktad GMT-ring, skruvkrona, och ett vattenmotstånd på motsvarande 20 ATM.

Bilagor

• 874FE4A9-1BA8-4ACC-9FA1-BF31E713950E.jpeg
    874FE4A9-1BA8-4ACC-9FA1-BF31E713950E.jpeg
    96.1 KB · Visningar: 7
  • 4D4A876D-C65F-4B2C-9073-6FDDE9E09FCC.jpeg
    4D4A876D-C65F-4B2C-9073-6FDDE9E09FCC.jpeg
    363.6 KB · Visningar: 9
Jahapp det slutade med att jag beställde mitt egna förslag😃 Behöver nåt till sol- och badsemestern som tål vatten och som man inte behöver vara livrädd om. Så nu hoppas jag på snabb leverans!
Hur har den känts? Jag sitter och funderar på att lägga en beställning på en kvartsare, men tvekar. På bilder ser den så "cylindrisk" ut i vissa vinklar.

Hur har den känts? Jag sitter och funderar på att lägga en beställning på en kvartsare, men tvekar. På bilder ser den så "cylindrisk" ut i vissa vinklar.
Jag har automataren av den och tycker att den är alldeles utmärkt. Den ska ju vara toolig, så ser det inte som negativt att den ser lite puckformad ut ibland. Den är dock hyfsat tunn, så upplever den inte alls som "cylindrisk"

Jag har automataren av den och tycker att den är alldeles utmärkt. Den ska ju vara toolig, så ser det inte som negativt att den ser lite puckformad ut ibland. Den är dock hyfsat tunn, så upplever den inte alls som "cylindrisk"
Då måste jag ju helt enkelt köpa en... Det är ju inget att fundera på. :)
Tack för ditt svar. Det var vad som behövdes för att jag skulle tippa över.

Kul att kunna hjälpa till!
Har du kikat på måtten på Yemas hemsida? 11mm tjock är rätt bra för en dykare. Min mekaniska är tillochmed tjockare på 12mm, men känns fortfarande tunn och fin. Grymt bra balanserad!
pf-d43b42c7--NAVYGRAFMARINENATIONALEQUARTZ39MMTECHDRAWINGWEB.jpg

Kul att kunna hjälpa till!
Har du kikat på måtten på Yemas hemsida? 11mm tjock är rätt bra för en dykare. Min mekaniska är tillochmed tjockare på 12mm, men känns fortfarande tunn och fin. Grymt bra balanserad!
pf-d43b42c7--NAVYGRAFMARINENATIONALEQUARTZ39MMTECHDRAWINGWEB.jpg

En nackdel m yemas quartz är att de petar in mineralglas istället för safir. Kanske inte hela världen men värt att ha i åtanke. Har haft två Superman Quartz och bägge har haft rätt känsliga glas. Navygrafen har dock platt glas vilket inte borde va lika känsligt.

En nackdel m yemas quartz är att de petar in mineralglas istället för safir. Kanske inte hela världen men värt att ha i åtanke. Har haft två Superman Quartz och bägge har haft rätt känsliga glas. Navygrafen har dock platt glas vilket inte borde va lika känsligt.
Även 200m WR kontra 300m på den mekaniska. Fortfarande bra prisvärt, tycker jag.

Tillbaka
Topp