Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis. Sinn är grymma, no nonsens dinkorIdag fick min GS sällskap av en ny HAQ-klocka i lådan, en Sinn UX GSG 9 som ska gå inom +/-10 sek per år.
cool, men vilken bjässe i jämförelseIdag fick min GS sällskap av en ny HAQ-klocka i lådan, en Sinn UX GSG 9 som ska gå inom +/-10 sek per år.
Ja den skojar man inte bort med sina 44mm. Bärs dock förvånansvärt bra, här en wristshot på min 18,5cm handled. Och ”bara” 13,3mm tjock trots vattentät till 5000m, det är ju en av de största fördelarna med quartz, att de kan vara så pass tunnacool, men vilken bjässe i jämförelse
Ja den skojar man inte bort med sina 44mm. Bärs dock förvånansvärt bra, här en wristshot på min 18,5cm handled. Och ”bara” 13,3mm tjock trots vattentät till 5000m, det är ju en av de största fördelarna med quartz, att de kan vara så pass tunna
Certina Caimano Precidrive. 2 807 kr
Är detta billigaste nya HAQ på svenska marknaden just nu?
Tissot PR100 COSC quartz skulle väl i princip vara samma sak, men verkar enbart finnas i dammodell idag.
Nu vet jag inte vad din definition av GADA är men dom har ju typ 45 kronometer-klockor och alla dessa ska ha PreciDrive enligt deras FAQ. Och tycker det ändå finns en viss variation i stil/design bland dessa 45. Från dykare till nästan dress med månfas.Synd att certina inte kan gör lite roliga GADA med precidrive...
Just stilen är en smaksak kanske, men Caimano har ju både lysmassa och 10 ATM samtidigt som dom är hyfsat tunna med 8mm tjocklek. Borde vara GADA för de flesta med den ganska mångsidiga designen.Synd att certina inte kan gör lite roliga GADA med precidrive...
Nu vet jag inte vad din definition av GADA är men dom har ju typ 45 kronometer-klockor och alla dessa ska ha PreciDrive enligt deras FAQ. Och tycker det ändå finns en viss variation i stil/design bland dessa 45. Från dykare till nästan dress med månfas.
Oklart om länken fungerar men sortera ut Herr, Kvarts och Kronometer på deras hemsida annars
Herr | Certina
www.certina.com
Den jag sneglat på:
Swiss Watch | Certina
Browse our collection of Swiss Watch from Certina : Choose the perfect Swiss Watch ✓ Buy online or find a store near to you ✓ Certina Watcheswww.certina.com
Just stilen är en smaksak kanske, men Caimano har ju både lysmassa och 10 ATM samtidigt som dom är hyfsat tunna med 8mm tjocklek. Borde vara GADA för de flesta med den ganska mångsidiga designen.
med länk är den kanske mer badvänlig
Personligen tycker jag dom kunde skala av några mm i diameter med så tunn glasring, 35-36-37 mm skulle vara fullt tillräckligt...
Men visst är det en prisvärd klocka om man gillar designen
Ja, ingen i övrig kollektion av Certinaquartz är under 40 mm i diameter.
Ett stort minus i min bok
Din kan dessutom vara tillverkad av Ebel. Ebel var stora tillverkare åt Cartier under 80-90tal. Ebel tillverkade t ex Must de Cartier tanken.Nämen, samma borstning av guldringen som denna som kom hem igår
Fick för övrigt hem två quartzare igår men sparar en för morgondagen i denna tråd!
Intressant! Skulle ju kunna förklara att Cartier var så himla dåliga på polering/ borstning av den.Din kan dessutom vara tillverkad av Ebel. Ebel var stora tillverkare åt Cartier under 80-90tal. Ebel tillverkade t ex Must de Cartier tanken.
Va!? Vad tycker du är dåligt? Ebel hade under den här perioden koll på vad de gjorde. Verkligt hög kvalitet höll de och prisnivån på Ebel var högre än t ex RolexIntressant! Skulle ju kunna förklara att Cartier var så himla dåliga på polering/ borstning av den.
Nu är den bra men när den var service hos Cartier blev den felpolerad. Nu åtgärdad av forummedlemVa!? Vad tycker du är dåligt? Ebel hade under den här perioden koll på vad de gjorde. Verkligt hög kvalitet höll de och prisnivån då på Ebel var högre än t ex Rolex
Den bär dig riktig fint!Eller hur!
Endast 18mm tunn och 50mm bred… men iaf ~75g lätt
Så surt att de inte fixar sånt! Men skönt att det löste sig.Nu är den bra men när den var service hos Cartier blev den felpolerad. Nu åtgärdad av forummedlem
FIn! vad heter modellen?Dagens arbetsklocka.
På äldre bilspråk kan man nog kalla det här för en sleeper.
Gifte sig bra med det bandetDagens quartz, Tissot PR100
AQ4000-51E är ref skulle jag tro. Annars är det som @kuma-kun beskrev, en riktigt hemlig ChronomsterFIn! vad heter modellen?
Dagens quartz, Tissot PR100
Javisst!Gifte sig bra med det bandet
Hatar kassa stålband, därför jag var halvallergisk mot Seiko i början, men pimpa dinkor med band är nästan halva nöjet, har själv beställt finfina struts till 2 dinkor, hemma i Filippinerna kan man fixa gratis Pyton nära huset , ber om ursäkt om ej pkJavisst!
Jag fick hem klockan idag på originallänk, men den var ingen höjdare, framför allt designmässigt men även kvalitetsmässigt.
Det sitter ett ETA F06.111 i denna, jag hittar ingen information om gångavvikelse, men jag skulle tro att detta verk är ett billigare standardverk.Är det där en HAQ eller precidrive.... eller vad Tissot kallar det? (Precidrive är väl Certinas benämning)
Jag tror dom utgått nu, men det låg tidigare under Trendline serien. Nu minns jag inte vilka verk som var termokompenserade ur F-serien, men det är inte otänkbart att det är ett av dom då det fans en COSC variant av PR100 under en periodDet sitter ett ETA F06.111 i denna, jag hittar ingen information om gångavvikelse, men jag skulle tro att detta verk är ett billigare standardverk.