• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Verkligen! Hade en blå 36a ett kort tag men den blev för liten för mig. Den här blev däremot helt perfekt👌
Det är din gamla jag rockar.
På 16.5 cm taniga handleder blir 36:an perfekt tycker jag. 👏😃

1000028248.jpg

Jag ska villigt erkänna att jag inte är speciellt väluppdaterad på de senaste släppen som kommer, men detta lovar ändå gott tycker jag…
IMG_0194.png
Är det den som har ett synligt "mesh" under glaset? Eller har jag blandat ihop med något annat solar-släpp?

Edit: Jo, det var den. Det ser inte så bra ut tycker jag. Är det en design grej eller deras solar-teknik?

1000028273.jpg

Senast ändrad:
Är det den som har ett synligt "mesh" under glaset? Eller har jag blandat ihop med något annat solar-släpp?

Edit: Jo, det var den. Det ser inte så bra ut tycker jag. Är det en design grej eller deras solar-teknik?

1000028273.jpg
Snyggt spottat, det såg jag inte på bilderna ifrån mobilen 👍🏿Det måste ju vara att glaset innehåller någon typ av teknik till solcellerna…

Kul modell :) Den är lite i samma design-anda som GS första kvartsmodell SBGS003 (95GS), är denna också sent 1980 tal? Är det lysmassa i plopparna bakom indexen trots att visarna är nakna?

Du har rätt, ingen lysmassa på visarna men vid timarkeringarna vilket är lite udda.
Den har 3 som första siffra i serienumret så troligen 93 eller möjligen 03.
Jag har ju en av dom tidiga GS kvartsarna som du nämner och den här känns likvärdig, välgjord tavla länk och allt.
Den första GS kvartsaren är ju slank och fin men den här är lite tunnare och väldigt smidig att bära.

IMG_9356.jpeg

Du har rätt, ingen lysmassa på visarna men vid timarkeringarna vilket är lite udda.
Den har 3 som första siffra i serienumret så troligen 93 eller möjligen 03.
Jag har ju en av dom tidiga GS kvartsarna som du nämner och den här känns likvärdig, välgjord tavla länk och allt.
Den första GS kvartsaren är ju slank och fin men den här är lite tunnare och väldigt smidig att bära.

IMG_9356.jpeg
Haha, jag visste förstås att du har den modellen, men det är alltid ett nöje att se skicket på dina vintage kvartsare 😍
Jag hittade ett utdrag ur Citizens katalog ifrån 1994 med din modell…
IMG_0228.jpeg

Har du någon uppfattning om hur ovanlig 95GS systermodellen i 2-t (guld+stål) är att hitta? Den tycker jag är riktigt härligt 1988 stekig 😎

ja 35 menar jag ju! är så inkörd på att alla mina är 36 😆
det är en digitalare som blir svår att byta ut för mig, kommer för lite premium digitalsläpp tycker jag. 🥹

(tror för övrigt jag betalade det dubbla när den kom) 😆

Min var nedsatt med 50% på klockmaster Örebro. Var på jakt efter en analog eller digital prx så kändes ju som en bra tillfällighet att köpa den 🤓

Tillbaka
Topp