Urtyp
Guld
jag gillar personligen inte ar på utsidan, det är som du säger bara en tidsfråga innan det blir skadat och ser fult ut.![]()
Jag kör en dubbelpost på denna trevliga lilla damJag inväntar några kupade glas jag beställt ifrån cousinsuk, jag vill uppgradera/pimpa några gamla favoriter (ibland annat den Tissot jag postade tidigare). På GS är alltid antireflexbehandlingen på glasets undersida, på glasen ifrån cousins är den på ovan/utsidan. I de fall glaset är plant kan man ju teoretiskt monter det åt andra hållet (om kantfasningen är symmetrisk) men det går ju inte på kupade glas… Fördelen att ha det på insidan är ju att det inte kommer utsättas för nötning, frågan är om det är mindre effektivt, eller varför har eftermarknadsglas på utsidan?
Jag tycker iallafall att GS har fullt godkänd AR![]()
jag frågade en "ai om ar"

"The best choice between inside or outside anti-reflective (AR) coating depends on your needs. Inner AR coatings are more durable and protected from scratches, while outer coatings can provide better glare reduction but are more prone to wear and damage."