Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt elegant!![]()
Dagens lillaönskar tråden glad påsk
Tjusig! Är personligen svag för dag/datum kl. 3. Väldigt praktiskt. Tycker inte heller att det stör symmetrin i tavlan. Du råkar inte ha ref på den?![]()
Jag försökte få en snygg bild på dem tillsammans…
![]()
men skärpedjupet blev fel varje gång. Magnoliabusken börjar öppna sina blommor och sprider vårkänsla.
Alla GS med 9f83 (dag+datum) heter sbgt , just denna heter sbgt235 har jag för mig. Googla 9f83 eller sbgt för att hitta utbudet som fannsTjusig! Är personligen svag för dag/datum kl. 3. Väldigt praktiskt. Tycker inte heller att det stör symmetrin i tavlan. Du råkar inte ha ref på den?
Tack!herre gud, du är en lycklig jävel, grattis!!!
Kvarts är bäst! Rockar SBGX091 idag.Älskar kvarts
Vem skulle inte vara glad över den klockan?!?!Dagens kvartsare vilket kanske är svårt att tro…
Köpte den här för några år sen och var glad som en lärka för det är en mycket ovanlig variant.
Men, bara efter ett litet tag stannade den vilket var lite irriterande.
Som tur var behövde den bara en hederlig service med nya oljor för att fungera bra igen.
Nu borde den gå i minst 40 år till hoppas jag.
![]()
Sjukt fin verkligen!! Snabb kontrollfråga, vad visar den för veckodag?!Dagens kvartsare vilket kanske är svårt att tro…
Köpte den här för några år sen och var glad som en lärka för det är en mycket ovanlig variant.
Men, bara efter ett litet tag stannade den vilket var lite irriterande.
Som tur var behövde den bara en hederlig service med nya oljor för att fungera bra igen.
Nu borde den gå i minst 40 år till hoppas jag.
![]()
Tokyo är bara +9h, inte dagarSjukt fin verkligen!! Snabb kontrollfråga, vad visar den för veckodag?!![]()
Verkar som att du har rätt, tecknet som ser ut som ett kors i marken är tydligen lördagTokyo är bara +9h, inte dagar
*alltså fortfarande lördag där
Vem skulle inte vara glad över den klockan?!?!
Jag hittade den modellen i Seikos JDM Special Luxury katalog ifrån 1975. Även om jag vet att Seiko har/hade ett utbud av guld-ur och väldigt speciella klockor blir man ändå lite tagen av utbudet i en katalog som endast består av guld-ur. Helt galet!!
![]()
Och för damer var utbudet i denna kategori inte att förkasta…
![]()
![]()
Jag har ingen aning om hur man värderar/konverterar JPY till SEK 1975, men lite flis var det allt…
Verkar som att du har rätt, tecknet som ser ut som ett kors i marken är tydligen lördag![]()
Får det till att den kostade ca 6000 kr 1975. Inflationsjusterat ca 40 tusen i dagens penningvärde.Dagens kurs blir det väl runt 30 tusen svenska.
Vid tiden kostade en GS i stål en tiondel ungefär.
Seikos utbud av klockor, högt och lågt var enormt vid den här tiden, riktigt kul att se gamla kataloger.
väldigt off-topic men det skulle jag vilja lära mig.Jag har ingen aning om hur man värderar/konverterar JPY till SEK 1975, men lite flis var det allt…
väldigt off-topic men det skulle jag vilja lära mig.
just utländska valutor blir väl lite knepigt då man måste ta hänsyn till olika inflationskurvor i förhållande till svenska? någon sa att sverige har ungefär 5x inflation som japan haft sen 70-talet. finns det ingen fin kalkylator på nätet för denna typ av konvertering?![]()