• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Bjuder på två bilder på nyförvärvet :)

image.jpeg
image.jpeg
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
När jag såg DSSD Blue för första gången på Rolex hemsida blev jag helt såld. Jag hade inte varit intresserad av klockor på många år men när jag fick se den väcktes verkligen den björn som sov! Det blev till sist ett köp i Oktober förra året och i kombination med det hamnade jag på detta fantastiska forum! Jag har nu haft min klocka i ganska exakt 4 månader och jag älskar den precis lika mycket som första gången jag provade den. Tror nog aldrig jag kommer göra mig av med den.

Här är 2 bilder från förra veckan. Visserligen är det inte några 3900m under havsytan men väl 3300m över den, uppe på en glaciär i franska Alperna precis innan säsongens hittills bästa offpiståk.
20160126_124929.jpg


20160126_124949.jpg


Är väldigt sugen på att skaffa ett RubberB till den och överväger då det här:
Deepsea Blue Editorial_low_1.jpg

(Bild skamlöst lånad från Google)

Vad tror ni? Blir det för mycket med den blå randen?
Du tänker helt rätt, ...med blå rand (för jag tänker lika);)
Det blir det i sommar! men med glidelock på, sååå mycket snyggare.
 

Aelgen

Omega
Du tänker helt rätt, ...med blå rand (för jag tänker lika);)
Det blir det i sommar! men med glidelock på, sååå mycket snyggare.
Ja det får nog bli en sån! Men jag tror inte jag orkar med att flytta över glidelocken... och jag vill inte lägga pengar på att köpa en ny. Så blir nog vanliga spännet för mig.
 

Kairo

Panerai
När jag såg DSSD Blue för första gången på Rolex hemsida blev jag helt såld. Jag hade inte varit intresserad av klockor på många år men när jag fick se den väcktes verkligen den björn som sov! Det blev till sist ett köp i Oktober förra året och i kombination med det hamnade jag på detta fantastiska forum! Jag har nu haft min klocka i ganska exakt 4 månader och jag älskar den precis lika mycket som första gången jag provade den. Tror nog aldrig jag kommer göra mig av med den.

Här är 2 bilder från förra veckan. Visserligen är det inte några 3900m under havsytan men väl 3300m över den, uppe på en glaciär i franska Alperna precis innan säsongens hittills bästa offpiståk.
20160126_124929.jpg


20160126_124949.jpg


Är väldigt sugen på att skaffa ett RubberB till den och överväger då det här:
Deepsea Blue Editorial_low_1.jpg

(Bild skamlöst lånad från Google)

Vad tror ni? Blir det för mycket med den blå randen?
Perfekt med blå randen. Inte alls för mycket!
 
Topp