• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ett stycke "Dweller" historia som spänner över flera decennier! :)
Ber om ursäkt för min oförmåga till att ta bilder med vettig kvalitet!:mad:
image.jpeg
Läckert! :woot:
 
  • Like
Reactions: 007

MJ24

Patek
2-Faktor
Gränsfall!
Kommer nog att flytta det till min TAG istället men tänkte det var kul att prova :)

Finns det något som liknar nato i utseende men som är lite grövre?
Kanske kunde kolla med AW som gör band om han kunde fixa ett canvasband till dig. Han gör till band Panerai som är riktigt bra.
De är läderfodrade och lite tjockare, så det skulle nog hålla tyngden bättre.
Du hittar honom här på forumet (Anders W).
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rolex Passion Report tror att Rolex kommer att lägga ner tillverkningen av Deepsea och att nyheten släpps i samband med Basel 2016:

http://rolexpassionreport.com/20205/what-rolex-is-going-to-introduce-at-baselworld-2016/ (en bit ner på sidan).

Then the DeepSea will be discontinued. After the left over stock in the factory got redesigned with a new dial D- Blue dial, it’s time to close the chapter of this un proportional, clumsiest sport Rolex ever produced. Personally I don’t think a new 43mm Sport Rolex will replace the DeepSea in the future. This size has proved to be too big for Rolex wearers around the world. Issue closed.

Ska jag vara helt ärlig hoppas jag att de har rätt. Det skulle göra DSSD:n lite mer exklusiv då den tillverkades under relativ kort tid.
 

MånsT

Rolex
Någon som kan bidra med lite generell input på en 16600? Tung? Tjock eller "sjunker" den ner lite i armen? Vill gärna röra om i lådan och möjligtvis att det blir OWG med en SD ett tag.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Någon som kan bidra med lite generell input på en 16600? Tung? Tjock eller "sjunker" den ner lite i armen? Vill gärna röra om i lådan och möjligtvis att det blir OWG med en SD ett tag.

En 116600 är lätt en OWG klocka. Tung? Nä.. Tjock? Nä.. Boetten är riktigt bra konstruerad, perfekt avvägd på handleden.. 15,5mm tjock men upplevs som tunnare. Funkar överallt.
Min satte på ca 90% av tiden sedan juli..
 

MånsT

Rolex
En 116600 är lätt en OWG klocka. Tung? Nä.. Tjock? Nä.. Boetten är riktigt bra konstruerad, perfekt avvägd på handleden.. 15,5mm tjock men upplevs som tunnare. Funkar överallt.
Min satte på ca 90% av tiden sedan juli..
Jag skrev 16600, inte 116600. Kanske råkade det bli en etta för mycket bara i ditt inlägg? :)
 

007

Cartier
Någon som kan bidra med lite generell input på en 16600? Tung? Tjock eller "sjunker" den ner lite i armen? Vill gärna röra om i lådan och möjligtvis att det blir OWG med en SD ett tag.
Skulle jag bli owg med en "Dweller" och fick välja mellan fem och sex siffrig ref. Skulle jag utan tvekan välja 6-sffrig.
Edit såg nu att din fråga endast gällde 16600. Står ändå fast vid mitt svar;) Tycker den är nära nog fulländad som toolwatch. Skulle gärna äga en igen.
 

MånsT

Rolex
Skulle jag bli owg med en "Dweller" och fick välja mellan fem och sex siffrig ref. Skulle jag utan tvekan välja 6-sffrig.
Edit såg nu att din fråga endast gällde 16600. Står ändå fast vid mitt svar;) Tycker den är nära nog fulländad som toolwatch. Skulle gärna äga en igen.
Föredrar den mer slimmade boetten, 116600:s är väl lite biffigare än den femsiffriga? Jag vet att bägge är 40mm men bredare bandhorn osv. Den sexsiffriga är dessutom ca 20k dyrare begagnad så får börja med 16600 och kanske uppgradera när jag har blivit varm i kläderna ;)
 
  • Like
Reactions: 007

007

Cartier
Föredrar den mer slimmade boetten, 116600:s är väl lite biffigare än den femsiffriga? Jag vet att bägge är 40mm men bredare bandhorn osv. Den sexsiffriga är dessutom ca 20k dyrare begagnad så får börja med 16600 och kanske uppgradera när jag har blivit varm i kläderna ;)
Låter vettigt. :)
 
Tjaaaaaaa. Lite sugen att byta ut min deepsea till en blue. Får dock lägga en hyfsad slant emellan. Osäker om det e värt det?! Vad säger juryn? Nån som har errtanhet att bägge här?
 
Topp