Läckert!Ett stycke "Dweller" historia som spänner över flera decennier!
Ber om ursäkt för min oförmåga till att ta bilder med vettig kvalitet!
![]()
![Woot :woot: :woot:](/styles/baisik/xenforo/smilies/woot.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läckert!Ett stycke "Dweller" historia som spänner över flera decennier!
![]()
Ett stycke "Dweller" historia som spänner över flera decennier!
![]()
Tack för det!Mycket trevlig trio!![]()
Underbar bild!Deepsea fredag!![]()
Är inte den väl tung att ha på nato?
Gränsfall!Är inte den väl tung att ha på nato?
Kanske kunde kolla med AW som gör band om han kunde fixa ett canvasband till dig. Han gör till band Panerai som är riktigt bra.Gränsfall!
Kommer nog att flytta det till min TAG istället men tänkte det var kul att prova
Finns det något som liknar nato i utseende men som är lite grövre?
Någon som kan bidra med lite generell input på en 16600? Tung? Tjock eller "sjunker" den ner lite i armen? Vill gärna röra om i lådan och möjligtvis att det blir OWG med en SD ett tag.
Jag skrev 16600, inte 116600. Kanske råkade det bli en etta för mycket bara i ditt inlägg?En 116600 är lätt en OWG klocka. Tung? Nä.. Tjock? Nä.. Boetten är riktigt bra konstruerad, perfekt avvägd på handleden.. 15,5mm tjock men upplevs som tunnare. Funkar överallt.
Min satte på ca 90% av tiden sedan juli..
Skulle jag bli owg med en "Dweller" och fick välja mellan fem och sex siffrig ref. Skulle jag utan tvekan välja 6-sffrig.Någon som kan bidra med lite generell input på en 16600? Tung? Tjock eller "sjunker" den ner lite i armen? Vill gärna röra om i lådan och möjligtvis att det blir OWG med en SD ett tag.
Föredrar den mer slimmade boetten, 116600:s är väl lite biffigare än den femsiffriga? Jag vet att bägge är 40mm men bredare bandhorn osv. Den sexsiffriga är dessutom ca 20k dyrare begagnad så får börja med 16600 och kanske uppgradera när jag har blivit varm i klädernaSkulle jag bli owg med en "Dweller" och fick välja mellan fem och sex siffrig ref. Skulle jag utan tvekan välja 6-sffrig.
Edit såg nu att din fråga endast gällde 16600. Står ändå fast vid mitt svarTycker den är nära nog fulländad som toolwatch. Skulle gärna äga en igen.
Låter vettigt.Föredrar den mer slimmade boetten, 116600:s är väl lite biffigare än den femsiffriga? Jag vet att bägge är 40mm men bredare bandhorn osv. Den sexsiffriga är dessutom ca 20k dyrare begagnad så får börja med 16600 och kanske uppgradera när jag har blivit varm i kläderna![]()
Sorry. My bad.. Får väl skaffa ett par glasögonJag skrev 16600, inte 116600. Kanske råkade det bli en etta för mycket bara i ditt inlägg?![]()
Nej, spara pengarna till klockrelaterat iställetSorry. My bad.. Får väl skaffa ett par glasögon
Riktigt fin!Vadå stor, tung, osmidig?
Passar fint under skjortärmen![]()
![]()