• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lauda

Patek
2-Faktor
-Som Master @Chuck sa ”det Ă€r en frihetskĂ€nsla nĂ€r paddan Ă„ker pĂ„â€.

C80366B8-F392-4115-8EC6-76E8DEA25A33.jpeg


Jag skaffade denna klassiker tills min SPB143 hittar hem till mig. Bra att ha nÄgot vattentÀtt nÀr man ska ta ett dopp eller nÀr man ska hÀnga pÄ spa.

Denna blir min femte Turtle. Mysigt att ha en sÄn pÄ armen igen.
D2850502-34EA-4C77-A889-45B76E3270FD.jpeg
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Har sett att det gĂ„tt en del nya Alpinister pĂ„ K&S. PĂ„ pappret verkar den ju vara bra. Ni som sĂ„lt, varför? Är det flipparsjukan eller varför har ni inte klickat med den? :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har sett att det gĂ„tt en del nya Alpinister pĂ„ K&S. PĂ„ pappret verkar den ju vara bra. Ni som sĂ„lt, varför? Är det flipparsjukan eller varför har ni inte klickat med den? :)
Lite bÄde och, jag hittade en annan klocka (min första riktiga klocka som jag sÄlde) sÄ jag behövde fÄ lite kapital för att köpa den. SÄ kollade jag över samlingen och vilken klocka som skulle fÄ gÄ, det fick bli Alpinisten. Kanske för att jag inte hade haft den sÄ lÀnge. Det Àr egentligen inget fel pÄ den, den Àr grym!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
-Som Master @Chuck sa ”det Ă€r en frihetskĂ€nsla nĂ€r paddan Ă„ker pĂ„â€.

C80366B8-F392-4115-8EC6-76E8DEA25A33.jpeg


Jag skaffade denna klassiker tills min SPB143 hittar hem till mig. Bra att ha nÄgot vattentÀtt nÀr man ska ta ett dopp eller nÀr man ska hÀnga pÄ spa.

Denna blir min femte Turtle. Mysigt att ha en sÄn pÄ armen igen.
D2850502-34EA-4C77-A889-45B76E3270FD.jpeg
Congrats till #5 freedom watch :cigar:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Som Master @Chuck sa ”det Ă€r en frihetskĂ€nsla nĂ€r paddan Ă„ker pĂ„â€.

C80366B8-F392-4115-8EC6-76E8DEA25A33.jpeg


Jag skaffade denna klassiker tills min SPB143 hittar hem till mig. Bra att ha nÄgot vattentÀtt nÀr man ska ta ett dopp eller nÀr man ska hÀnga pÄ spa.

Denna blir min femte Turtle. Mysigt att ha en sÄn pÄ armen igen.
D2850502-34EA-4C77-A889-45B76E3270FD.jpeg

-EDIT

SRP777 Àr till och med Turtle nummer 6 för mig. Höll pÄ att tappa rÀkningen. Jag har alltid tyckt att det Àr intressant att förstÄ varför folk Äterkommer till samma klocka (Àven om det Àr i olika utföranden) och nu inser jag att jag ocksÄ befinner mig dÀr.

Seikos Turtles Àr kanske de mest tillgÀngliga och billiga mekaniska dykarklockorna. DÄ blir det inget större dilemma att flippa dem. Samtidigt som de har en lÄng historia och verkligen eget utseende. Vilket gör att man alltid gillar dem och köper igen nÀr man blir sugen igen.

Jag kommer definitivt fortsÀtta med Turtles. NÀsta jag kommer slÄ till pÄ Àr en King Turtle sÄ klart. Den mÄste upplevas!

Nedan Àr referenser som jag haft:

‱SRPC49
‱SRP787
‱SRPD11
‱SRPC25
‱SRP777 (den jag har nu)
‱SRPD21

0BE20D9A-6045-4497-9B0F-3BBB99E43CA5.jpeg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
-EDIT

SRP777 Àr till och med Turtle nummer 6 för mig. Höll pÄ att tappa rÀkningen. Jag har alltid tyckt att det Àr intressant att förstÄ varför folk Äterkommer till samma klocka (Àven om det Àr i olika utföranden) och nu inser jag att jag ocksÄ befinner mig dÀr.

Seikos Turtles Àr kanske de mest tillgÀngliga och billiga mekaniska dykarklockorna. DÄ blir det inget större dilemma att flippa dem. Samtidigt som de har en lÄng historia och verkligen eget utseende. Vilket gör att man alltid gillar dem och köper igen nÀr man blir sugen igen.

Jag kommer definitivt fortsÀtta med Turtles. NÀsta jag kommer slÄ till pÄ Àr en King Turtle sÄ klart. Den mÄste upplevas!

Nedan Àr referenser som jag haft:

‱SRPC49
‱SRP787
‱SRPD11
‱SRPC25
‱SRP777 (den jag har nu)
‱SRPD21

0BE20D9A-6045-4497-9B0F-3BBB99E43CA5.jpeg
KÀnner igen kÀnslan. SÄlde min femte skx i morse... :cool:
 
Topp