• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

dnill

Cartier
2-Faktor
Nu har den landat. Imponerad över kvalitetskÀnslan, hade vÀl ganska lÄga förvÀntningar efter allt man lÀst om QC-problemen dessa dras med. FrÄgade specifikt efter en med linjerad chapterring och Àr nöjd med den. Grymt schysst med handuppdrag och hack dessutom.
Vristskott:
20160701_195003.jpg

LĂ€nken var ju bra krĂ„nglig att korta. Är inte sĂ„ stort fan av seikos pins and collarsystem, speciellt inte nĂ€r de sitter pĂ„ ytterlĂ€nken som pĂ„ denna.
Summa summarum: JÀkligt schysst med nytt för en gÄngs skull och kan inte vÀnta pÄ PADI:n :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sitter med min SRP779 pÄ semester i Italien och kÀnner att den behöver ett super oyster. PÄ Strapcode finns ett antal att vÀlja pÄ, enligt lÀnken nedan. NÄgon med erfarenhet av Strapcodes lÀnkar som kan ge lite rÄd i valet av lÀnk?

http://www.strapcode.com/store/adva...t=1&manufacturers_id=&pfrom=&pto=&dfrom=&dto=
Tror ingen hÀr testat de lÀnkarna Àn. Jag hade valt den översta, tycker 3 hÄl pÄ spÀnnet rÀcker.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipset @yonsson men Àven yenen Àr dyr - i synnerhet efter Brexit. Vem föredrar du i Japan? Och för Sverige syftar du dÄ pÄ Svante i Globen?
Higuchi i Japan. Svante i Sverige. De japanska priserna Àr lÀgre Àn de amerikanska. Brukar gÄ att fÄ bra rabatt frÄn USA men det jÀmnar ut sig pÄ vÀgen och med dyr dollar.
 

Case

Panerai
Ett paket kom ifrÄn Holland, via bukten.
Inte en skrÄma pÄ lÀnk, boett eller glaset!
Sna379 Sna139
DSC_0197.JPG

Vilken Àr snyggast?
Letade pÄ nÀtet och hittade bÄda hÀr ocksÄ, men undrar om de verkligen har den..
http://airwatches.com/new_store/magento/index.php/seiko-alarm-chronograph-sna379.html
Bra köp! Hade 139'an och Àlskade den pÄ svart nato. Den vita Àr det första gÄngen jag ser. Snygg den med :). Jag vet inte vad du betalade, men i bra skick brukar de gÄ för nÄgra tusenlappar.

Edit: Vafanken, jag sĂ„lde ju en till dig redan. Älskade du den sĂ„ mycket att du behövde tvĂ„ till ;-)
 

cycleMagnus

Panerai
Bra köp! Hade 139'an och Àlskade den pÄ svart nato. Den vita Àr det första gÄngen jag ser. Snygg den med :). Jag vet inte vad du betalade, men i bra skick brukar de gÄ för nÄgra tusenlappar.

Edit: Vafanken, jag sĂ„lde ju en till dig redan. Älskade du den sĂ„ mycket att du behövde tvĂ„ till ;-)
Den svarta Àr din gamla, vita ifrÄn ebay i fint skick. Betalade inte för mycket :)
TvÄ exemplar rÀcker gott!
TillÀgg: ah jag skrev visst inte att det var bara den vita som var nyinköpt ;)
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
DÄ har man blivit med Seiko för första gÄngen :D en rolig lite pjÀs inköpt pÄ forumet som kommer bli en trevlig sommarklocka. Flott blÄ tavla med lite orangea inslag och en ovanlig boettform, sÄdÀr 70-tals coolt:cool:
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
dsc_0194-jpg.313768

Original till skx Àr hel med vikta ÀndlÀnkar. Aftermarket Àr ofta vikta. Solida finns bara sÄ vitt jag vet nÀr du köper en klocka som kommer pÄ lÀnk, dvs skx007j2/skx007k2
bild pÄ min sÄlda skx007j2
FörstÄr inte vad du menar, skx007 har vikta lÀnkbitar.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
FörstÄr inte vad du menar, skx007 har vikta lÀnkbitar.
Original som kommer pÄ klockan vid köp ser ut sÄ hÀr och har friktion pins
Screenshot_2016-07-02-11-06-46.png

Aftermarket har vikta lÀnkar och inte friktion pins:
Screenshot_2016-07-02-11-08-44.png


SÄ lÀnkarna mellan Àr vikta pÄ bÄda men sjÀlva lÀnkarna Àr inte vikta pÄ original :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Original som kommer pÄ klockan vid köp ser ut sÄ hÀr och har friktion pins
Screenshot_2016-07-02-11-06-46.png

Aftermarket har vikta lÀnkar och inte friktion pins:
Screenshot_2016-07-02-11-08-44.png


SÄ lÀnkarna mellan Àr vikta pÄ bÄda men sjÀlva lÀnkarna Àr inte vikta pÄ original :)
ALLA delar Àr vikta pÄ originallÀnken. Vikningen Àr dock dold pÄ de yttre delarna.
 
Senast Àndrad:

Geparden

Audemars
Yonsson har som vanligt ett svar, jag fÄr passa pÄ frÄgan, mina handleder Àr inte Tuna anpassade sÄ Allt över 43-44 mm Àr o intressant jag vill inte ha en pizza pÄ armen
//Bosse
Pizzor som Àr sÄ gott.
Har du testat nÄn tuna nÄn gÄng Bosse?
Om inte tycker jag det kan vara vÀrt att göra.
Upplever att mitt monster, som jag vet att du ocksÄ har, nÀstan Àr flÀskigare pÄ armen.
image.jpeg

BÄda pÄ grÀnsen för vad som funkar pÄ mig men samtidigt Àr bÄda för mycket Seiko för att inte Àga.
Dottern gillar den ocksÄ
image.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp