• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

lofgreno

Audemars
Men det inte folk förstÄr Àr att Àven om du köper tex natoband frÄn England ele USA mm sÄ Àr dom ifrÄn början tillverkade i Kina ÀndÄ.. dom "moddar" bara dom med tex annat lÄs, med deras egna logga. Men fr början Àr dom tillverkade i Kina..Kolla tex Seiko Arnie..boetten Àr tillverkad i Kina. StÄr till o med "Made in China" pÄ den..Mycket Àr tillverkade i Kina frÄn början, klockor, natos, gummiband, lÀnkar mm. Som sagt dom modifieras bara nÀr dom kommer till butik. Sen nÀr butikerna ska sÀlja mÄste dom gÄ med vinst, sen mÄste dom betala importskatter och massa annat. DÀrför dom Àr dyrare..Men mÄnga gÄnger exakt samma material. Visst Kina sÀljer Àven mkt skrÀp..men mycket kommer som sagt dÀrifrÄn..
Jo men jag Àr fullt medveten om att det mesta kommer frÄn Kina frÄn början. Det har du sÄklart rÀtt i. Verkar ju vara sÄ Àven i Havestons fall. Sen om det Àr exakt samma som dom du köpte det mÄ vara möjligt.
Men har inget emot att stödja handlaren i England ÀndÄ och 200 spÀnn Àr ju inte sÄ farligt mycket ÀndÄ. TvÄ luncher typ...:)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Flikar in med en klocka hÀr ;) Glöm inte bort att det finns nÄgot som heter fri vilja. Kul att det kommer tips men man behöver inte ifrÄgasÀtta andra varken om klockval eller bandval enligt mig.
Edit: Oredigerad ;)
IMG_20201001_110848.jpg
 

lofgreno

Audemars
Tog en bild för en diskussion i Outdoor-trÄden kring vilket armband vi som gillar att vara ute i skog och mark föredrar.
För min del Àr det gummi som gÀller, efter en veckas vandring (ofta utan dusch eller badmöjlighet) sÄ stÀlls det lite krav pÄ just armbandet (enligt mig iallafall ;)
IMG_0817.jpeg
LÄter rimligt. Dock funkar ju faktiskt lÀnk ocksÄ om man vill bara kunna tvÀtta av. :)
 

David81

Omega
Godmorgon. Trevligt nÀr man möts av en sÄn hÀr goding pÄ jobb. Undrar om hen har seiko runt handleden med ;)
 

Bilagor

  • 84989C4B-A4D6-4BFD-9907-410040AE8DAE.jpeg
    84989C4B-A4D6-4BFD-9907-410040AE8DAE.jpeg
    194.8 KB · Visningar: 6

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men halli hallÄ dÀr. Vad fick du ge för den?
Man ska ju aldrig prata priser. ;) Men den Àr extremt prisvÀrd imo, kÀnns nÀstan som GS fast till en brÄkdel. LÀr dock Äka ut pÄ k&s snart för jag kommer aldrig överens med lÀnkar utan mikrojustering, lÀr mig aldrig. Min handled Àr mongo och varierar kraftigt mellan 17,5-18,5cm under dagen, helt seriöst. Jag mÄste ha band eller lÀnk med snabbjustering för att kunna ha en klocka pÄ mig en hel dag.
 

AE41500

Panerai
Man ska ju aldrig prata priser. ;) Men den Àr extremt prisvÀrd imo, kÀnns nÀstan som GS fast till en brÄkdel. LÀr dock Äka ut pÄ k&s snart för jag kommer aldrig överens med lÀnkar utan mikrojustering, lÀr mig aldrig. Min handled Àr mongo och varierar kraftigt mellan 17,5-18,5cm under dagen, helt seriöst. Jag mÄste ha band eller lÀnk med snabbjustering för att kunna ha en klocka pÄ mig en hel dag.
Rar Àrta. Var p.g. pÄ den blÄa SGDM007, Ängrar att det inte blev affÀr. Stört omöjlig hitta idag.
 
Man ska ju aldrig prata priser. ;) Men den Àr extremt prisvÀrd imo, kÀnns nÀstan som GS fast till en brÄkdel. LÀr dock Äka ut pÄ k&s snart för jag kommer aldrig överens med lÀnkar utan mikrojustering, lÀr mig aldrig. Min handled Àr mongo och varierar kraftigt mellan 17,5-18,5cm under dagen, helt seriöst. Jag mÄste ha band eller lÀnk med snabbjustering för att kunna ha en klocka pÄ mig en hel dag.

Ă„h just det, det dumma tabut har vi i Sverige.

du kan vĂ€l hojta till om du vill ha ut den? Jag Ă€r nog intresserad isĂ„fall. Har fĂ„tt för mig att jag ”mĂ„ste” ha en till klocka att varva min Oris med. Du vet, sĂ„ den inte slits i förtid... lögnerna vi intalar oss sjĂ€lva Ă€r fantastiska ibland
 
Topp