• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Gamle Willard tycker inte lÀngre om vatten. men ett trycktest gick han med pÄ. :):D
P1010015.JPG
Jaja med luft ja :p

fick precis mail av paypal att uncle har skickat mina straps

fÄr bara hoppas att det gÄr fort nu!
har bestÀllt knivar frÄn slovakien som tog 3 dagar sÄ england borde gÄ nÄgerlunda snabbt
Ja det ska bli kul! Hoppas den Àr lika bra som man tror.

Knivar frÄn Slovakien, klassisk bestÀllning ;)

PÄ riktigt jÀmförde mitt Haveston (den gröna) med mitt Aliexpress seatbelt natoband. EXAKT samma material, samma tjocklek och kvalite..samma kvalite pÄ stygnen och lÄset ocksÄ..skillnaden Àr att ett haveston kostar typ 280kr..och Aliexpress bandet 80kr..exakt samma..:D
20200930_092111.jpg
20200930_092117.jpg
20200930_092123.jpg
20200930_092141.jpg
20200930_092206.jpg
Ok. DÀr ser man. LÄset sÄg ju iofs lite annorlunda ut och har alienexpress varianten "floating keeper" ocksÄ?
Men det Àr ju jÀttebra om du hittat nÄt billigt. Jag skulle nog fortsÀtta med Haveston dock om jag skulle bestÀlla mer. :)

Ok. DÀr ser man. LÄset sÄg ju iofs lite annorlunda ut och har alienexpress varianten "floating keeper" ocksÄ?
Men det Àr ju jÀttebra om du hittat nÄt billigt. Jag skulle nog fortsÀtta med Haveston dock om jag skulle bestÀlla mer. :)
Ja lÄset Àr annorlunda men exakt samma kvalite..och nope ingen "floating" keeper pÄ aliexpress natot..men prova dessa, det Àr exakt samma som Haveston annars..onödigt och betala 200kr extra för likadant band..

BestÀllde Àven dessa "Hemsut" natostrap pÄ Aliexpress, finns review pÄ dom pÄ Youtube. Kostar 95kr st....Ska tydligen vara en av dom bÀsta...:D
20200930_104117.jpg
20200930_104133.jpg

Ja lÄset Àr annorlunda men exakt samma kvalite..och nope ingen "floating" keeper pÄ aliexpress natot..men prova dessa, det Àr exakt samma som Haveston annars..onödigt och betala 200kr extra för likadant band..
Ok. Är ju inte riktigt i köpartagen för nĂ„tt nytt Nato just nu. Men för mig Ă€r det ok med 200kr extra för att slippa köpa frĂ„n kineserna. Köper gĂ€rna sĂ„ lokalt som möjligt.
Men tack för tipset!

Ok. Är ju inte riktigt i köpartagen för nĂ„tt nytt Nato just nu. Men för mig Ă€r det ok med 200kr extra för att slippa köpa frĂ„n kineserna. Köper gĂ€rna sĂ„ lokalt som möjligt.
Men tack för tipset!
Ok dina pengar, men Haveston Àr inte sÀrskilt lokalt dÄ dom ligger i England och har inget med Sverige egentligen och göra..:D

Okey jag vill inte lÄta otrevlig ele nÄt , mest nyfiken varför du egentligen vill betala mer för samma band nÀr dom finns billigare?? Som sagt bara nyfiken??:D
Antagligen för att man ser att banden Àr olika. Vill man hellre ha det ena Àn det andra, sÄ köper man ju inte det andra bara för det Àr billigare, SÀrskilt nÀr de ser olika ut.

Okey jag vill inte lÄta otrevlig ele nÄt , mest nyfiken varför du egentligen vill betala mer för samma band nÀr dom finns billigare?? Som sagt bara nyfiken??:D
NÀe men jag Àr inte sÄ jÀtteförtjust i att vi ska köpa allt sÄ billigt som möjligt frÄn Kina. Tycker det Àr en trist utveckling nÀr allt flyttar dit och produktion hÀr i Europa avvecklas. Visst, ett Natoband jag köper frÄn UK gör ju knappast nÄn skillnad men det Àr lite av en princip för mig. Föredrar om saker Àr "Made in Europe" om jag kan vÀlja.
Och visst, UK Àr inte Sverige. Men det Àr bra mycket mer lokalt Àn Shenzhen..

Antagligen för att man ser att banden Àr olika. Vill man hellre ha det ena Àn det andra, sÄ köper man ju inte det andra bara för det Àr billigare, SÀrskilt nÀr de ser olika ut.
Enda skillnaden Àr lÄset och att ena har en "floated" keeper..annars exakt samma tyg material, stygn mm..

NÀe men jag Àr inte sÄ jÀtteförtjust i att vi ska köpa allt sÄ billigt som möjligt frÄn Kina. Tycker det Àr en trist utveckling nÀr allt flyttar dit och produktion hÀr i Europa avvecklas. Visst, ett Natoband jag köper frÄn UK gör ju knappast nÄn skillnad men det Àr lite av en princip för mig. Föredrar om saker Àr "Made in Europe" om jag kan vÀlja.
Och visst, UK Àr inte Sverige. Men det Àr bra mycket mer lokalt Àn Shenzhen..
Men det inte folk förstÄr Àr att Àven om du köper tex natoband frÄn England ele USA mm sÄ Àr dom ifrÄn början tillverkade i Kina ÀndÄ.. dom "moddar" bara dom med tex annat lÄs, med deras egna logga. Men fr början Àr dom tillverkade i Kina..Kolla tex Seiko Arnie..boetten Àr tillverkad i Kina. StÄr till o med "Made in China" pÄ den..Mycket Àr tillverkade i Kina frÄn början, klockor, natos, gummiband, lÀnkar mm. Som sagt dom modifieras bara nÀr dom kommer till butik. Sen nÀr butikerna ska sÀlja mÄste dom gÄ med vinst, sen mÄste dom betala importskatter och massa annat. DÀrför dom Àr dyrare..Men mÄnga gÄnger exakt samma material. Visst Kina sÀljer Àven mkt skrÀp..men mycket kommer som sagt dÀrifrÄn..

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp