• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag förstÄr charmen med att croppa en tagen bild för att fÄ ett snyggt slutresultat, men finns det nÄgon vÀnlig sjÀl med en bild dÀr man ser en "arm" med tillhörande hand som har en King Turtle runt sig? Möjligen en udda förfrÄgan.
Inte med orginallÀnken utan gummi, pÄ min ganska platta handled med 16,5 cm omkrets. Kanske inte jÀttebra vinkel, hoppas det Àr till nÄgon hjÀlp.
A9C24297-4E7C-48FD-8129-2ECB344EE0DE.jpeg

Tjena alla monsterdiggare!

Jag har hÀr en av mina första automatiska klockor som jag köpt, en Seiko hittad pÄ blocket för 2500kr, en gÄng i tiden. Den har varit en trotjÀnare som har överlevt bÄde vattenskador och fall frÄn högre höjder, dock med service och byte av visare som pÄföljd...
Men trots att vi har varit med om mycket tillsammans sÄ vet jag vÀldigt lite om klockan, utöver det uppenbara sÄklart.

DÀrför Àr min frÄga nu; Àr det möjligen nÄgon som har lite koll pÄ denna typ av ur och skulle vilja dela med sig lite om vad detta kan vara? Mer specifikt alltsÄ.

PÄ bakboetten kan man lÀsa: 7S26-0040
Jag har förstÄtt att den Àven har ett SKX-nummer men jag vet inte vad detta Àr.

Jag har ocksÄ hört att dessa finns med Japanska urverk och utan, dÀr de japanska skulle vara finare. Kan man utröna Àven detta av bilderna? Att tillÀgga Àr ocksÄ att dagvisningen Àr varannan engelsk och varannan arabisk, Àr detta standard pÄ dessa eller kanske Àr det ovanligt?

Ser fram emot att fÄ lÀra mig mer om denna pÀrla!

Tack pÄ förhand och trevlig kvÀll!
63BF9304-3BDE-4200-946D-488B833B7A69.jpeg
0A45B545-5A63-429E-B9CF-7D0614B9AB51.jpeg

Verkar vara den japanska versionen dessutom. SĂ„ en skx033j och inte 033k. :)
Riktigt fin. Pepsi klockor fÄr i regel alltid tumme upp frÄn mig. ;)

Jag behöver er hjÀlp. Vilken sitter bÀst? Har alltid Àlskat 007:an pÄ armen men efter att ha köpt 2st 36mm ur sÄ har jag börjat smyga mer ner i storlek vad gÀller smak. SÄ vad sÀger ni 013 eller 007? Ca 17,5cm handled.

Seiko 1.jpg
Seiko 2.jpg

Jag behöver er hjÀlp. Vilken sitter bÀst? Har alltid Àlskat 007:an pÄ armen men efter att ha köpt 2st 36mm ur sÄ har jag börjat smyga mer ner i storlek vad gÀller smak. SÄ vad sÀger ni 013 eller 007? Ca 17,5cm handled.

Seiko 1.jpg
Seiko 2.jpg
007!
Har inget emot mindre klockor men tycker att 007:an satt bÀttre pÄ dessa bilder :)
Vad tycker du sjÀlv?

007!
Har inget emot mindre klockor men tycker att 007:an satt bÀttre pÄ dessa bilder :)
Vad tycker du sjÀlv?

007 röstar jag pÄ!

Röstar ocksÄ pÄ 007 :)

Den stora frÄgan Àr kanske hur du lyckades ta bilderna??

Mobilen fastkilad under hakan och tidsutlösning? :)

Tack för era svar och input men ocksÄ ett gott skratt! :hilarious:
Det Àr en kollega som Àger 013 som jag fÄtt lÄna pÄ bild och som ocksÄ hjÀlpt till med fotograferingen.

Jag tycker bĂ„da sitter fantastiskt bra dĂ€rav att jag Ă€r sĂ„ kluven och har mer beslutsĂ„ngest Ă€n nĂ„gonsin. Är vĂ€ldigt intresserad pĂ„ hur 013 hade suttit pĂ„ armen med en jubilee frĂ„n Stapcode pĂ„ armen. Kanske hade lutat mer Ă„t den dĂ„.

Tack för era svar och input men ocksÄ ett gott skratt! :hilarious:
Det Àr en kollega som Àger 013 som jag fÄtt lÄna pÄ bild och som ocksÄ hjÀlpt till med fotograferingen.

Jag tycker bĂ„da sitter fantastiskt bra dĂ€rav att jag Ă€r sĂ„ kluven och har mer beslutsĂ„ngest Ă€n nĂ„gonsin. Är vĂ€ldigt intresserad pĂ„ hur 013 hade suttit pĂ„ armen med en jubilee frĂ„n Stapcode pĂ„ armen. Kanske hade lutat mer Ă„t den dĂ„.

Bara att testa 013 dÄ och se hur det kÀnns :)!

Tillbaka
Topp