• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Ha en fin fredag! Älskar detaljerna på denna klockan.
B2201C7B-1395-45ED-BB13-A1247F44B89E.jpeg
Jag är så ambivalent om Monzan! Supercool, sportig och så där lagom mysigt mycket 70-tal men samtidigt kräver den sin man att bära upp den och jag tror jag inte har nått upp i den nivån av pondus ännu.

Jag är så ambivalent om Monzan! Supercool, sportig och så där lagom mysigt mycket 70-tal men samtidigt kräver den sin man att bära upp den och jag tror jag inte har nått upp i den nivån av pondus ännu.

Haha, pondus tror jag du har. Ja, den är stor för att den är fyrkantig. Men inte så stor. Och den är lätt, en av de mer bekväma klockor jag har att bära. Kräver lite tillvänjning.

Haha, pondus tror jag du har. Ja, den är stor för att den är fyrkantig. Men inte så stor. Och den är lätt, en av de mer bekväma klockor jag har att bära. Kräver lite tillvänjning.
Minns att den upplvedes som större än vad den faktiskt var, mycket på grund utav boettformen. Då hade jag Autavian som inte direkt är känd för att vara liten och nätt så det var ingenting som störde. Min eventuella brist på pondus skulle vara den svarta boetten och väldigt röda detaljer, den sticker ut i mängden på ett sätt som kanske var lite "väl mycket".

Hade svårt att sova igår och vad gör man då... jo slösurfar och beställer årets ”sommarklocka” :)
Det blev en blå Aquaracer Quartz 41mm på länk. Med lite tur kommer den kanske imorgon. Min första Tag, har alltid gillat dem men aldrig riktigt tagit steget då märket ”imagemässigt” är lite spretigt. Tog Quartz då jag intalar mig att den tål lite mer. automaten har dock i mitt tycke en underbar tavla och passar rätt bra med förstoringen över datumet... Men men, kan inte få allt.
Nu till en fråga till er redan invigda - har ni något tipps på ett orange gummiband till den?

Hade svårt att sova igår och vad gör man då... jo slösurfar och beställer årets ”sommarklocka” :)
Det blev en blå Aquaracer Quartz 41mm på länk. Med lite tur kommer den kanske imorgon. Min första Tag, har alltid gillat dem men aldrig riktigt tagit steget då märket ”imagemässigt” är lite spretigt. Tog Quartz då jag intalar mig att den tål lite mer. automaten har dock i mitt tycke en underbar tavla och passar rätt bra med förstoringen över datumet... Men men, kan inte få allt.
Nu till en fråga till er redan invigda - har ni något tipps på ett orange gummiband till den?
Bra val! Kvarts helt rätt i den prisklassen, vem vill lägga pengar på att serva ett billigt massproducerat verk som Tag anger tidsavvikelsen som ok mellan typ -10 till +15 sekunder :rolleyes:

Vad gäller orange band har jag noll tips :oops::D

Det är inte alla som har rolex eller patek, så majoriteten är nog villiga att serva massproducerade verk
Du har säkert helt rätt, jag menade såklart att jag själv inte skulle tycka det är rimligt att lägga 5 papp på att serva något som kostar 15. När åren går och det är service-dags tar jag hellre de 5 löken och bidrar till köp av ngt nytt. Därav solklart val med kvarts på billiga klockor, då räcker batteribyte och trycktest a 500 riksdaler :)

Hej har efter 6st Breitlings och lika många Seikos och Orient samt en Steinhart över 6år. Nu börjat snegla lite på Tag Heuer Aquaracer kaliber 5.
Med blåa eller gråa tavlan med länk.

Blir lite förvirrad vet inte hur det ligger till med kvaliteten hur är det med Tag som företag vad gäller service och ev garantiärrende ?

Det sistnända är lite överkurs då det inte är aktuellt med ett ny klocka.

Hej har efter 6st Breitlings och lika många Seikos och Orient samt en Steinhart över 6år. Nu börjat snegla lite på Tag Heuer Aquaracer kaliber 5.

Blir lite förvirrad vet inte hur det ligger till med kvaliteten hur är det med Tag som företag vad gäller service och ev garantiärrende ?

Det sistnända är lite överkurs då det inte är aktuellt med ett ny klocka.[/

Det sitter standardverk i dem så icke AD uris borde lösa en service eller rep till rimlig peng.

Jag har varit i kontakt med TH i två service ärenden och lite blandade kontakter och de har alltid varit både proffsiga och tillmötesgående. Eftersom Calibre 5 verket är väldigt standard borde näst intill vilken urmakare som helst kunna fixa det.

Tänkte att en tag heuer Monaco calibre 11 skulle bli nästa tillskott i samlingen. Någon som ägt/servat en sådan som kan komma med lite tips? :)

Tag Heuers från de senaste åren tycker jag håller hög kvalitet. Kanske inte helt samma finish och finess som Breitling, men inte så långt därifrån. Just nu består min rotation mer eller mindre enbart av en Tag Aquaracer, en Tag Formula 1 och en Breitling Colt. Jag tycker lika mycket om dem alla tre.
Hade Aquaracern inne på service nyligen hos Tags servicecenter i Sverige. De var snabba, duktiga och priset blev lägre än jag hade förväntat mig. Skulle med andra ord inte tveka att köpa fler Tag i framtiden utifrån den erfarenhet jag fått av märket hittills.

Tag Heuers från de senaste åren tycker jag håller hög kvalitet. Kanske inte helt samma finish och finess som Breitling, men inte så långt därifrån. Just nu består min rotation mer eller mindre enbart av en Tag Aquaracer, en Tag Formula 1 och en Breitling Colt. Jag tycker lika mycket om dem alla tre.
Hade Aquaracern inne på service nyligen hos Tags servicecenter i Sverige. De var snabba, duktiga och priset blev lägre än jag hade förväntat mig. Skulle med andra ord inte tveka att köpa fler Tag i framtiden utifrån den erfarenhet jag fått av märket hittills.

Vad kostade servicen?

Hur ligger
Ok tack för hjälpen.
Enda kruxet nu är att hitta en äkta
Verkar ju finnas massa bra fejks (läste nån tråd om det här)
Där även kaplans blev lurade (värderingsintyg så även om jag såg en till salu där nu som jag gillade så vågar jag inte köpa en där)

Antar man kunde gå in på TH hemsida och knappa in serienumret och se om den var äkta?

Ja det verkar vara en djungel :rage:

Får nog vänta tills det dyker upp någon här på KS även om även de blev lurade i något fall.

Hur ligger

Ok tack för hjälpen.
Där även kaplans blev lurade (värderingsintyg så även om jag såg en till salu där nu som jag gillade så vågar jag inte köpa en där)

Antar man kunde gå in på TH hemsida och knappa in serienumret och se om den var äkta?

Får nog vänta tills det dyker upp någon här på KS även om även de blev lurade i något fall.
Vet inte vad du har för budget, men vänta in en 25-30% rea hos ad så har du en för ca 20k. Ad August kör just nu 25% på vissa av deras Tags, klickade själv hem en Aqua qvartsare. Du kan ju alltid pruta hos lokala ad, kanske förutsatt att du handlat där tidigare - så tänker jag iaf :)

Vet inte vad du har för budget, men vänta in en 25-30% rea hos ad så har du en för ca 20k. Ad August kör just nu 25% på vissa av deras Tags, klickade själv hem en Aqua qvartsare. Du kan ju alltid pruta hos lokala ad, kanske förutsatt att du handlat där tidigare - så tänker jag iaf :)

Ja tänkte mig beg för 10-15. Men kanske är bättre spara på mig lite till och köpa en ny från AD när de har rea synd de inte hade en blå med mek urverk.

Ja tänkte mig beg för 10-15. Men kanske är bättre spara på mig lite till och köpa en ny från AD när de har rea synd de inte hade en blå med mek urverk.
Får du tag på en fin beg full set för ca10 så är det absolut ett bra köp. Men, om det är 15 kontra en ny från ad för ca20 så skulle jag spara till de extra tusenlapparna och köpa nytt.

Sen så kan du faktiskt lägga ett bud på en klocka hos ad trots att de inte har rea, har de den hemma kan den ha stått ett tag och är det en ren beställning så spelar det ju ingen större roll för dem då de förmedlar en klocka och inte behöver lagerhålla den.
Så tänker jag när jag får en beställning på i mitt fall en större mängd, kan ha 5% i marginal men varorna kommer och går ut direkt.

Hur ligger

Ok tack för hjälpen.

Är man orolig för att bli blåst, handla från AD och ha en god nattsömn.
Priset går givetvis att förhandla om.

Tillbaka
Topp