• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Den här är över 30 år och pläteringen är superfin. Inte använd som någon daglig beater såklart men det går att hitta fina exemplar och tar man hand om klockan kan pläteringen hålla väldigt länge. Som du säger är säkerligen dagens teknik dessutom betydligt bättre.
4AC3F51A-8CE2-4D7C-A3D3-62B9FC6AD755.jpeg
6D6E2896-811C-4680-983F-4C5E57F8DE3A.jpeg
D8B5B761-20C7-412B-95C7-C53E876C1910.jpeg
Wow! Är det din? Och om så är fallet, vad är ditt pris :cigar:

Den här är över 30 år och pläteringen är superfin. Inte använd som någon daglig beater såklart men det går att hitta fina exemplar och tar man hand om klockan kan pläteringen hålla väldigt länge. Som du säger är säkerligen dagens teknik dessutom betydligt bättre.
4AC3F51A-8CE2-4D7C-A3D3-62B9FC6AD755.jpeg
6D6E2896-811C-4680-983F-4C5E57F8DE3A.jpeg
D8B5B761-20C7-412B-95C7-C53E876C1910.jpeg
Fin den där.
Vad jag säger är att Wolfen brukar gå för rätt mycket mer pengar än en TT eller stålis. Känns saftigt att betala 7-10lax mer för lite guldplätering.
Men det är ju upp till var och en att avgöra vad man vill lägga slantarna på.

Hursom flaggan i topp önskar er alla en trevlig Nationaldag:)

Det var denna
https://www.tradera.com/item/190112/402002284/tag-heuer-1000-pro-wolf-of-wallstreet

Tänkte om man fick den för utgångspriset 4900 att det kunde varit värt att kosta på en krona, möjligtvis polering (vet vad folk tycker om det) och allmänt renovera, men när den krigades upp till 7 tror jag, ifall jag köper en, att jag väntar och hellre lägger någon lapp till för en i finare skick! :)

vi får se helt enkelt, är väldigt ny inom klockornas värld och tänkte att min waz2113 ville få en vän

Önskar en trevlig helg :cool:

Det var denna
https://www.tradera.com/item/190112/402002284/tag-heuer-1000-pro-wolf-of-wallstreet

Tänkte om man fick den för utgångspriset 4900 att det kunde varit värt att kosta på en krona, möjligtvis polering (vet vad folk tycker om det) och allmänt renovera, men när den krigades upp till 7 tror jag, ifall jag köper en, att jag väntar och hellre lägger någon lapp till för en i finare skick! :)

vi får se helt enkelt, är väldigt ny inom klockornas värld och tänkte att min waz2113 ville få en vän

Önskar en trevlig helg :cool:
Intressant att se vad den kommer att gå för.

Nä inte i det skicket, men man fick sitta och kolla noggrant för att se kronan m.m
5-7k som högst, räknar på lika mycket för att renovera till fint skick

Vad säger ni om denna? Tag Heuer Carrera ref WAR211A.BA0782. Kvalitet i förhållande till priset? Egna erfarenheter?

64874414-6BFC-4874-976A-189F71828E26.jpeg

Senast ändrad:
Vad säger ni om denna? Tag Heuer Carrera ref WAR211A.BA0782. Kvalitet i förhållande till priset? Egna erfarenheter?

Haft den i day date-utförande med vit tavla. Fantastisk klocka, det enda negativa jag kan komma på är andrahandsvärdet om du plockar ut nytt från AD.

Bra byggkvalitet i länk och spänne, stabilt (om än tråkigt) verk, fantastisk design på case, clean men ändå inte tråkig tavla.

Grym OWG-dinka som funkar på länk, läder och nato!

Sålde min då jag till slut hade för många klockor att varva med, och "allround" var inte längre någon usp för mig. Var heller aldrig helt hundra nöjd med 41 mm pga. barnsliga handleder. Skulle mycket väl kunna tänka mig en 39 dock, bara för att de är så jävla bra! :)

IMG_20190224_112550_692.jpg

Haft den i day date-utförande med vit tavla. Fantastisk klocka, det enda negativa jag kan komma på är andrahandsvärdet om du plockar ut nytt från AD.

Bra byggkvalitet i länk och spänne, stabilt (om än tråkigt) verk, fantastisk design på case, clean men ändå inte tråkig tavla.

Grym OWG-dinka som funkar på länk, läder och nato!

Sålde min då jag till slut hade för många klockor att varva med, och "allround" var inte längre någon usp för mig. Var heller aldrig helt hundra nöjd med 41 mm pga. barnsliga handleder. Skulle mycket väl kunna tänka mig en 39 dock, bara för att de är så jävla bra! :)

IMG_20190224_112550_692.jpg
Day daten är snyggare!

Jag äger den med silverfärgad tavla. Den har tjänat mig problemfritt nästan dagligen. Mycket fin i solen med alla polerade ytor. Därtill gillar jag storleken (39,5) i förhållande till mina handleder. Både vänner och bekanta har givit mig komplimanger. Något som gör mig glad ty det är ju kul om andra gillar det jag också gillar. Men numera får min andra klocka nästan all handledstid. Jag svarar gärna på frågor om du vill.

Bilagor

• carerra.jpg
    carerra.jpg
    338.9 KB · Visningar: 5
Någon som har erfarenhet av Watch strap world?
https://www.watchstrapworld.com/

En strap-butik i UK som är specialicerad på Tag Heuer aftermarket straps. Har precis beställt ett läder som ska passa till mitt orginal-clasp.
Kostar ca 500kr vilket är mycket bra jämfört med orginalstraps.
Någon som testat och gillar kvaliteten? Mycket bra utbud iaf och jag kan lämna en uppdatering när jag fått leverans...

En strap-butik i UK som är specialicerad på Tag Heuer aftermarket straps. Har precis beställt ett läder som ska passa till mitt orginal-clasp.
Någon som testat och gillar kvaliteten? Mycket bra utbud iaf och jag kan lämna en uppdatering när jag fått leverans...
Tack för tips va jag har letat

Köpte ett präglat kalvskinn, alligator-lookalike till min fd. Carrera därifrån. Inte världens bästa kvalitet, men heller inte dåligt. Skulle säga att det var prisvärt, i synnerhet då det är svårt att få tag på vettigt substitut till de ohemult dyra originalbanden.

Även Watchgecko hade (åtminstone tidigare) specialband till Tag Heuer. Köpte därifrån också, men skulle rekommendera Watchstrapworld i valet mellan dessa bägge.

Tillbaka
Topp