Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig patina
Någon som har lite info på denna? Det är min pappas gamla och jag har fina minnen av hur jag brukade få "leka" med den på stranden nere i Frankrike när han bodde där. Bra rassel i länken. Det enda jag vet är att den kom med vit urtavla och att han blev galen när TH London bytte ut den under en service.
Kul, den får du behålla. Börja läsa här:
https://www.calibre11.com/tag-heuer-1000/
Tänkte att en guldfärgad hade varit kul att ha någon gång! Är det någon som har erfarenhet av 1000 professional? (Wolf of ws)
Hur känns länken? Och hur upplevs storleken?
Sett dem säljas för 10k, är den värd såpass i bruksskick?
Tack, det var bra beskrivet. Länken gör mig lite avskräckt faktiskt.. får se om någon dyker upp till ett rimligt prisHar inte haft just den modellen men en annan från 1000 serien. Länken är riktigt rasslig och inte direkt premium men upplevde den inte som obekväm. Den upplevs definitivt som en mindre klocka, i alla fall om man är van vid moderna dykare. Om den är värd 10k är svårt att svara på, går självfallet att få mycket bättre klocka för det priset men det är ju en kul klocka med koppling till en bra film
Grymt trevlig!Dagens sällskap. Matchar datorn rätt bra. Plockade fram denna när jag roterade klockor inför sommaren.
Välkommen! Trevlig variant av Monaco.Nu kanske man får hänga med i denna tråden
Sjukt läcker, den där!Min första riktiga klocka var en aquaracer. Många år senare har jag en ny (Tag) Heuer. Älskar urtavlan och vintage-känslan.
Classy!Min första riktiga klocka var en aquaracer. Många år senare har jag en ny (Tag) Heuer. Älskar urtavlan och vintage-känslan.
Snyggt! Det jag gillar med den där generationen är dessutom att kvarts är lika detaljerad som den mekaniska! Önskar de hade fortsatt så istället för att göra kvartsarna mer budget/tråkiga...Vart en kvarts Aquaracer och måste säga att jag tycker att den känns riktigt gedigen Tycker det är lite synd att de inte tillverkar 500m-serien längre.
Snyggt! Det jag gillar med den där generationen är dessutom att kvarts är lika detaljerad som den mekaniska! Önskar de hade fortsatt så istället för att göra kvartsarna mer budget/tråkiga...
Fyfan va snygg! SugenDenna verkar given som årets sommarklocka. Får lägga en order, Tickar många boxar
Denna verkar given som årets sommarklocka. Får lägga en order, Tickar många boxar
Wolfen är i mitt tycke överskattad, lite pang för pengen.Försöker hitta en 984.013 1000 professional! finns en ”wolfie” på tradera just nu men är uppe i 7000kr och har en trasig krona... inte värt det eller vad tycker ni??
Vad kan det kosta att fixa/byta krona tro? Ringde Skövde Urteknik men fick inget svar riktigt exakt
Alternativt, Ingen som har en tillövers här eller?
Wolfen kan vara kul att ha några veckor men kvallan känns sådär.Sminkad gris
Men exempelvis aquaracern ovan, är inte det också plätering? Men kanske håller längre nu för tiden
Den här är över 30 år och pläteringen är superfin. Inte använd som någon daglig beater såklart men det går att hitta fina exemplar och tar man hand om klockan kan pläteringen hålla väldigt länge. Som du säger är säkerligen dagens teknik dessutom betydligt bättre.Sminkad gris
Men exempelvis aquaracern ovan, är inte det också plätering? Men kanske håller längre nu för tiden
Den är otroligt sexig men hade hoppats på att den skulle ha kapslat solitt guld (heter det så? Capped gold på engelska...) med samma teknik som tex Longines och Tudor använder på sina tvåtonsklockorDenna verkar given som årets sommarklocka. Får lägga en order, Tickar många boxar