• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Det ska jag! Här kommer en repost då! :)
D79D2A36-F777-4440-9ABB-3AC28D0D0F55.jpeg

Claspen är enkel och borstad. Den avslöjar prisnivån men jag kan absolut leva med den då länken bara kostar 250kr och då den för övrigt är riktigt bra. Jag polerade min clasp med cape cod.

IMG_3825.jpeg
Jag hade ett mesh med liknande spänne förut. Kom aldrig riktigt överens med det. Kanske skulle pröva igen.

Jo den hade klart varit intressant avslutad tyvärr ,och tror nog jag satsar på en nyare caliber 11 ligger en par på crono24 strax över 40 tusen i Tyskland .Vi får se vad som händer med det här viruset också.
Jo det såg jag. Men vad listar dem? 60k? Borde gå att få åtminstone 20% på tag överallt.

Kikar runt lite efter en sommarquartz och har landat på Formula 1. Känns dock lite trist med en trehandare när jag redan har en mekanisk dylik (Aquaracer) så skulle gärna sikta på en kronograf. Storleken (43mm) på F1 krono är precis på gränsen för mina handleder så jag tänkte höra vad ni tycker.

Funkar det eller är det för stort?
591F02EF-D7AE-4B1D-81EE-826DF92B2450.jpeg

A46D5397-772D-4253-AF6D-26575A00416A.jpeg

Kikar runt lite efter en sommarquartz och har landat på Formula 1. Känns dock lite trist med en trehandare när jag redan har en mekanisk dylik (Aquaracer) så skulle gärna sikta på en kronograf. Storleken (43mm) på F1 krono är precis på gränsen för mina handleder så jag tänkte höra vad ni tycker.

Funkar det eller är det för stort?
591F02EF-D7AE-4B1D-81EE-826DF92B2450.jpeg

A46D5397-772D-4253-AF6D-26575A00416A.jpeg
Storlek är ju en smaksak. Jag tycker det flyger. Ta en bild från sidan med armen hängande, brukar ge ett helt annat intryck.

Storlek är ju en smaksak. Jag tycker det flyger. Ta en bild från sidan med armen hängande, brukar ge ett helt annat intryck.

Hade tyvärr begränsade möjligheter hos AD, eftersom länken inte är sizad och var för stor så kunde jag bara ta bilder där jag inte behövde hålla i länken samtidigt. Utöver längden (höjden?) så är den inte så stor och bulkig som den kanske ser ut på bilderna skulle jag säga.

Hade tyvärr begränsade möjligheter hos AD, eftersom länken inte är sizad och var för stor så kunde jag bara ta bilder där jag inte behövde hålla i länken samtidigt. Utöver längden (höjden?) så är den inte så stor och bulkig som den kanske ser ut på bilderna skulle jag säga.
Förstår.

Tags 43mm är ju ganska klossig men jag gillar den. Återigen, det är ju du som ska ha den så gillar du, köp.

Du borde också kunna få rabatt på Tag så kom ihåg att fråga.

Men för ytterligare jämförelse kommer här en side by side med min Aquaracer, som i de flesta vinklar sitter som en smäck. Även den också är något för stor på samma längd, om man ska vara krass, men det syns oftast inte.

006B5E29-3B55-46D1-BF1F-58084DBB7FF4.jpeg

• Like
Reactions: NRE
Men för ytterligare jämförelse kommer här en side by side med min Aquaracer, som i de flesta vinklar sitter som en smäck. Även den också är något för stor på samma längd, om man ska vara krass, men det syns oftast inte.

006B5E29-3B55-46D1-BF1F-58084DBB7FF4.jpeg
Jag tycker det ser bra ut. Av nyfikenhet, vad listar den du tänker köpa?

Bor ej j Sverige så måste konvertera valutan men cirka 15K listpris och mitt förhandlade pris ca 11K. Hade gärna plockat upp en begagnad men ser inte just denna ref (CAZ101K) ute särskilt ofta.

Hello!

Vet ni om det finns en automatisk Heur som är så snarlik Tag Heuer 1000 980.020 som det bara går? Vad jag förstått är alla 1000 pro Quartz-verk?

Tillbaka
Topp