• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Nya kläder på.
PSX_20210806_123019.jpg
Fin!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
:woot:

Jag är upprörd. Jag såg nya Aquaracern hos AD och undrar om någon med veto inom design såg till att trolla alla innan tjänsten avslutades, eller vad som hände?

  • Oktagonindex? Nej tack, inte på en Aquaracer
  • Vad har de gjort med visarna?!
  • Datum klockan sex i all ära, men med datumbubbla i den positionen och rektangulär datumruta?!
  • Låset!!! Har ni sett det nya låset?!! :depressed:
  • Aquaracer-texten ovanför loggan!?

För att inte tala om priset på 33+

Är det någon som verkligen tycker att dett blev bra?

9EE2B103-D550-400A-81B4-FE4C12051C44.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
:woot:

Jag är upprörd. Jag såg nya Aquaracern hos AD och undrar om någon med veto inom design såg till att trolla alla innan tjänsten avslutades, eller vad som hände?

  • Runda index? Nej tack, inte på en Aquaracer
  • Vad har de gjort med visarna?!
  • Datum klockan sex i all ära, men med datumbubbla i den positionen?

För att inte tala om priset på 33+

Är det någon som verkligen tycker att dett blev bra?

9EE2B103-D550-400A-81B4-FE4C12051C44.jpeg
Nej, de är bedrövliga men är de verkligen tänka att ersätta hela serien? När de visades upp fick jag intrycket att de skulle existera parallellt med den traditionella Aquaracern.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
:woot:

Jag är upprörd. Jag såg nya Aquaracern hos AD och undrar om någon med veto inom design såg till att trolla alla innan tjänsten avslutades, eller vad som hände?

  • Oktagonindex? Nej tack, inte på en Aquaracer
  • Vad har de gjort med visarna?!
  • Datum klockan sex i all ära, men med datumbubbla i den positionen och rektangulär datumruta?!
  • Låset!!! Har ni sett det nya låset?!! :depressed:

För att inte tala om priset på 33+

Är det någon som verkligen tycker att dett blev bra?

9EE2B103-D550-400A-81B4-FE4C12051C44.jpeg
Är det fortfarande samma designer som "gick" över från breitling till tag efter att Navi 8 släpptes? Då har du förklaringen 😆
a17314101b1x1.jpg
 

frasse

Cartier
Hej alla Tag Heuer Fans har ett dilemma.
Har snöat in på quartz

Har två modeller jag fastnat för och försöker hitta att köpa.
Men har svårt att välja tänkt någon här kanske kan hjälpa med plus och minus på respektive modell?
Har haft aquaracer innan fast med caliber 5 urverk. Så gillar designen men tycker formel 1 är fin men hört att formel 1 serien ska vara mer budget än aquaracer serien.

Några tips.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210824-153840.png
    Screenshot_20210824-153840.png
    183.8 KB · Visningar: 13
  • Screenshot_20210826-214828.png
    Screenshot_20210826-214828.png
    183.9 KB · Visningar: 27

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla Tag Heuer Fans har ett dilemma.
Har snöat in på quartz

Har två modeller jag fastnat för och försöker hitta att köpa.
Men har svårt att välja tänkt någon här kanske kan hjälpa med plus och minus på respektive modell?
Har haft aquaracer innan fast med caliber 5 urverk. Så gillar designen men tycker formel 1 är fin men hört att formel 1 serien ska vara mer budget än aquaracer serien.

Några tips.
Två modeller jag också varit/är sugen på också. Så följer din frågeställning!

Sert helt OK priser på dessa på uret.se 👍🏼
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Två modeller jag också varit/är sugen på också. Så följer din frågeställning!

Sert helt OK priser på dessa på uret.se 👍🏼
Varför handla hos uret? Gå in till AD kläm, känn, prova och pruta.
Det brukar inte vara något större problem att förhandla ner priset på en TAG som AD har på hyllan.

Lycka till i letandet efter ett nytt ur.
 
Hej alla Tag Heuer Fans har ett dilemma.
Har snöat in på quartz

Har två modeller jag fastnat för och försöker hitta att köpa.
Men har svårt att välja tänkt någon här kanske kan hjälpa med plus och minus på respektive modell?
Har haft aquaracer innan fast med caliber 5 urverk. Så gillar designen men tycker formel 1 är fin men hört att formel 1 serien ska vara mer budget än aquaracer serien.

Några tips.
Har en Aquaracer cal 5 och samma F1 som du har på bilden, båda 41mm blå urtavla. Båda är riktigt trevliga men har några olikheter. Aquaracer har samma finish på Quartz som på automat, där enda egentliga skillnaden (utöver urverket) är urtavlan.

Som du skriver så är F1 mer budget och det märks framförallt på två saker: länk och glas. I mitt tycke är armbandet på F1 mycket bekvämare, men det är rassligt och ser lite, tja, billigare ut helt enkelt. Glaset på F1 saknar antireflex.

Därutöver så håller F1 faktiskt en väldigt hög kvalitet och finish för prisklassen, med reptålig safir, mikrojusterbart band med förlängning, WR på 200M etc. Det är alltså en budgetmodell där TH snålat in lite, men de har inte tummat på kvaliteten, bara på sådant som är ”nice to have”.

Vilken inte som är rätt för dig men båda är bra val. Bifogar några random bilder på min F1 så kan du se hur den ser ut i vardaglig användning.
 

Bilagor

  • D5DEF690-BBEA-47D9-A994-A246EAA5E06B.jpeg
    D5DEF690-BBEA-47D9-A994-A246EAA5E06B.jpeg
    479.8 KB · Visningar: 28
  • B959F573-C749-4865-97E2-28E69BF5692D.jpeg
    B959F573-C749-4865-97E2-28E69BF5692D.jpeg
    455.4 KB · Visningar: 29
  • 88390A5B-28F9-4B4A-ACCF-5B891C034A45.jpeg
    88390A5B-28F9-4B4A-ACCF-5B891C034A45.jpeg
    419.5 KB · Visningar: 30
  • 4882EDDB-0B51-4F2C-AF3F-169F19C18014.jpeg
    4882EDDB-0B51-4F2C-AF3F-169F19C18014.jpeg
    681.9 KB · Visningar: 37

UNO

Panerai
Har en Aquaracer cal 5 och samma F1 som du har på bilden, båda 41mm blå urtavla. Båda är riktigt trevliga men har några olikheter. Aquaracer har samma finish på Quartz som på automat, där enda egentliga skillnaden (utöver urverket) är urtavlan.

Som du skriver så är F1 mer budget och det märks framförallt på två saker: länk och glas. I mitt tycke är armbandet på F1 mycket bekvämare, men det är rassligt och ser lite, tja, billigare ut helt enkelt. Glaset på F1 saknar antireflex.

Därutöver så håller F1 faktiskt en väldigt hög kvalitet och finish för prisklassen, med reptålig safir, mikrojusterbart band med förlängning, WR på 200M etc. Det är alltså en budgetmodell där TH snålat in lite, men de har inte tummat på kvaliteten, bara på sådant som är ”nice to have”.

Vilken inte som är rätt för dig men båda är bra val. Bifogar några random bilder på min F1 så kan du se hur den ser ut i vardaglig användning.
Lite konstig fråga men hur är känslan när du lossar/skruvar på kronan ?
 
Lite konstig fråga men hur är känslan när du lossar/skruvar på kronan ?
Känns bra i båda fallen, ingen påtaglig skillnad mellan AR och F1 tycker jag. Även att rotera på bezeln känns och klickar kvalitativt, lite mer rejäl känsla på AR kanske, men å andra sidan gör jag det nästan aldrig. Det jag tänkt på vad gäller kronan är att loggan på kronan på F1 sitter väldigt snett när den är helt inskruvad men det gör den på min AR också, om än mycket mindre.
 

AGipal

Omega
Har också fått ett sug efter en sån. Har du prövat känna och klämma på den något? Har hört väldigt blandat om den, men helt klart läcker i mina ögon!
 
Topp