Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Datum kl. 6 är de som släpptes relativt nyligen.Hej
Då och då tittar jag på carrera 39mm. Det finns varianter både med datum vid 6 och 3. Vet ni vilken som är en senare modell och är det någon annan skillnad än datumplacering?
Tack på förhand
Ny aquaracer med GMT kanske? Med tanke på kompassrosen och ledtråden?Was ist Das?
Was ist Das?
Såg riktigt läckra ut.Tag Heuer verkar ha släppt tre nya modeller i Autaviaserien också, firar ju 60 år i år.
Introducing: TAG Heuer Kicks Off The Autavia's 60th Anniversary Year With A Pair Of Complications
A fresh-faced flyback chronograph and a new-look GMT represent two firsts for the Autavia.www.hodinkee.com
Was ist Das?
Jag har också svårt för vridringar i stål. Med keramisk vridring hade det varit ett givet köp!Aquaracer 200..
40 mm, kommer i både automat- och kvartsutförande.
Spontant: Tycker vridringen är lite väl beige, men kanske växer live..?
Nja.. Frånvaron av keramik ser jag inte som nåt bekymmer. Det finns ju dessutom på 300-serien. Däremot tycker jag den känns lite "platt" jämfört med tidigare. Antar att det är den reella efterträdaren till gamla WAY*** (min gamla nedan), och där tycker jag vridringen gav lite mer karaktär till helhetspaketet..Jag har också svårt för vridringar i stål. Med keramisk vridring hade det varit ett givet köp!
Satan vilken snygg!Då är den hemma! Lite osäker på storleken men bärs lite mindre än sina 43mm. Har 17.5-18 handleder. Annars ger klockan Allt annat jag kan önska. Stor skillnad med den nerslimmade länken
Prova också i vintage delen av ks, har tyvärr inte några länkar själv.Hej
Söker efter 18mm hel & halv länkbit till min Tag heuer 1000 professional silver med jubileumslänk. Om någon har så hör gärna av er
Mvh
Jonas K.
Tack för tipset. Lägger in där oxåProva också i vintage delen av ks, har tyvärr inte några länkar själv.
TH har väl inte det bästa ryktet hos entusiasterna, men Monacon brukar i varje fall vara rätt respekterad. Själv har jag inte haft nån TH sen nån hiskelig quartzdykare på 90-talet, men igår blev det ändring på det då jag köpte på mig en lätt begagnad Autavia 02. Förbannat fin klocka, men med ett värdelöst band. Bra kvalitet, men för tjockt och för kort.Ytterligare en Tag Heuer till samlingen. Aquaracern har seglat upp som en av mina absoluta favoriter och förra veckan klappade jag till på en klockmodell som länge varit en dröm, nämligen en Monaco!
Har ingen koll på hur TH står sig bland entusiaster men för mig är det ett favoritmärke.
TH har väl inte det bästa ryktet hos entusiasterna, men Monacon brukar i varje fall vara rätt respekterad. Själv har jag inte haft nån TH sen nån hiskelig quartzdykare på 90-talet, men igår blev det ändring på det då jag köpte på mig en lätt begagnad Autavia 02. Förbannat fin klocka, men med ett värdelöst band. Bra kvalitet, men för tjockt och för kort.
Finns det nåt schysst raceläder som passar måntro? Det som sitter på retro-Monacon ser bra ut, men 22mm till 21mm bredd? Funkar sådär va?
Jo så är det väl till viss del. I varje fall så länge det inte står Tag på urtavlan. Hatet mot Tag är iofs rätt löjligt. De får skit för att de slänger i Sellitaverk och tar rätt bra betalt. Vad ska man då säga om IWC som gör samma sak och tar än bättre betalt?Tycker att den klassiska motorsport modellerna håller sig rätt ok i anseende. Special varianterna av Carrera, Monaco, Monza och din Autavia.
Hade kollat med en AD, kanske finns att beställa.
Eller testa ett 22mm utan TH spänne. Tex rally varianten i svart.
Rally black | Buy your bracelet online | HIRSCH
At HIRSCH you will find a wide selection of exclusive watch bracelets and matching accessories ✓1 year warranty ✓easy return ✓global shipping.www.hirschthebracelet.com
Tycker också att TH får oförtjänt stryk. Men märket går ej att jämföra med IWC som är några nivåer upp. Äger flera av både märkena och det är en stor skillnad i tidshållning, finish och total kvalitet. IWC jobbar igenom sina klockor mer, även budget varianterna. TH i prisspannet 15 000-45 000 och IWC 45 000-100 000 är berättigat. Över det blir det överpris, och svenska priser på TH är definitivt för höga. Sedan har både märkena horologiska mästerverk som kostar betydligt mer och är en division för sig. Men dessa har jag inte råd med och ingen erfarenhet av.Jo så är det väl till viss del. I varje fall så länge det inte står Tag på urtavlan. Hatet mot Tag är iofs rätt löjligt. De får skit för att de slänger i Sellitaverk och tar rätt bra betalt. Vad ska man då säga om IWC som gör samma sak och tar än bättre betalt?
Mycket fina klockor (och coola handskar!!!) och jag kan absolut tänka mig alla tre! Undviker du modeller som det står Tag på ?Och lite fina bilder:
Monza
Carrera
Monaco
Hej,Mycket fina klockor (och coola handskar!!!) och jag kan absolut tänka mig alla tre! Undviker du modeller som det står Tag på ?
Angående IWC så är de naturligtvis mycket mer av ett high end-märke än TH, men det är ändå (för att ta en annan jämförelse) lite svårt att smälta att tex IWC:s flieger numera har ett odekorerat Sellita-verk när tom Stowa slänger i ett dekorerat och tar 1/6 så mycket betalt. IWC är förvisso IWC, men så stor skillnad är det inte mellan de klockorna.
Vad gäller TH så får vi väl se vart de tar vägen. Det spekuleras väl en del om att de kan komma att droppa Tag eller tydligare separera Tag Heuer från Heuer. Oavsett vilket så känns det lite märkligt att de var så snabba med att ta min Autavia ur produktion, men deras retromodeller verkar komma och gå lite hur som helst. De borde vårda sitt arv lite bättre.
Hej!
Har en F1 som jag vill bära med ett blått gummiarmband. Enligt hemsidan är ’Lugs distance: 19,5mm’.
Dum fråga kanske, men är det ett band på 19mm som gäller i så fall?
TH har väl inte det bästa ryktet hos entusiasterna, men Monacon brukar i varje fall vara rätt respekterad. Själv har jag inte haft nån TH sen nån hiskelig quartzdykare på 90-talet, men igår blev det ändring på det då jag köpte på mig en lätt begagnad Autavia 02. Förbannat fin klocka, men med ett värdelöst band. Bra kvalitet, men för tjockt och för kort.
Finns det nåt schysst raceläder som passar måntro? Det som sitter på retro-Monacon ser bra ut, men 22mm till 21mm bredd? Funkar sådär va?
Och lite fina bilder:
Monza
Carrera
Monaco
Tack tack! Carreran är på 41mm. Den hade gärna fått vara 39. Modellen heter CV211A.FC6335. Blir mer en sportklocka än vintage när den är 41mm. Fin ändåEn av (de få) riktigt trevliga F1 i mitt tycke!
Angående band så verkar 19 mm vara standard. Enligt nedan länk så ska detta band passa till WAZ1110, vilken torde vara samma bandmått som till din (1118?)
TAG Heuer Strap Formula 1 Black Rubber No Buckle FT8023 Watch strap | Jura Watches
TAG Heuer Strap Formula 1 Black Rubber No Buckle FT8023 Watch strap available to buy online from £169.99 with free UK delivery.www.jurawatches.co.uk
Vill du komma billigare undan, så har i alla fall Barton band med 19 mm bredd. Ska inte uttala mig om kvaliteten på dem, inte testat själv, men de gånger jag sett dem på bla. Instagram tycker jag de har sett riktigt bra ut. I synnerhet sett till det tämligen rimliga priset.
BARTON Watch Bands | The Strap Your Watch Deserves
Shop hundreds of watch bands for thousands of watches. Leather, Silicone, Nylon, Canvas, Rubber, Alligator, NATO Style & Quick Release Watch Straps. Many colors, lengths & widths. 100% satisfaction guaranteed. Watchband widths including 16mm, 18mm, 19mm, 20mm, 21mm, 22mm, 23mm & 24mm, 38mm, &...www.bartonwatchbands.com
Grattis! Hade en själv för några år sedan. Grym dinka som dessvärre var lite för stor (L2L) för min handled.
21 mm är ju idiotiskt dock, men ja, det är som det är.. Jag vet att jag själv, i förnekelsefasen över att den inte alls var för stor för mig, övervägde fixa ett custom räserstrap. Typ nedan stil:
Fy fan, vilken snuskigt fin trio!
Är Carreran 39 eller 41 mm?
Grattis! Hade en själv för några år sedan. Grym dinka som dessvärre var lite för stor (L2L) för min handled.
21 mm är ju idiotiskt dock, men ja, det är som det är.. Jag vet att jag själv, i förnekelsefasen över att den inte alls var för stor för mig, övervägde fixa ett custom räserstrap. Typ nedan stil
Tack! Storleken funkar helt ok för mig. Även om modellen går åt det tjockare hållet så tycker jag ändå att den sitter bra. Bandet är däremot sådär, men det beror mest på att det är svårt att ta av och på klockan pga tjockleken och att det är alldeles för kort ( ja jag har en hygglig tjocklek på handleden).En av (de få) riktigt trevliga F1 i mitt tycke!
Angående band så verkar 19 mm vara standard. Enligt nedan länk så ska detta band passa till WAZ1110, vilken torde vara samma bandmått som till din (1118?)
TAG Heuer Strap Formula 1 Black Rubber No Buckle FT8023 Watch strap | Jura Watches
TAG Heuer Strap Formula 1 Black Rubber No Buckle FT8023 Watch strap available to buy online from £169.99 with free UK delivery.www.jurawatches.co.uk
Vill du komma billigare undan, så har i alla fall Barton band med 19 mm bredd. Ska inte uttala mig om kvaliteten på dem, inte testat själv, men de gånger jag sett dem på bla. Instagram tycker jag de har sett riktigt bra ut. I synnerhet sett till det tämligen rimliga priset.
BARTON Watch Bands | The Strap Your Watch Deserves
Shop hundreds of watch bands for thousands of watches. Leather, Silicone, Nylon, Canvas, Rubber, Alligator, NATO Style & Quick Release Watch Straps. Many colors, lengths & widths. 100% satisfaction guaranteed. Watchband widths including 16mm, 18mm, 19mm, 20mm, 21mm, 22mm, 23mm & 24mm, 38mm, &...www.bartonwatchbands.com
21 mm är ju idiotiskt dock, men ja, det är som det är.. Jag vet att jag själv, i förnekelsefasen över att den inte alls var för stor för mig, övervägde fixa ett custom räserstrap. Typ nedan stil:
Fy fan, vilken snuskigt fin trio!
Är Carreran 39 eller 41 mm?