• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Aldrig ägt en tag o är Porsche-nörd. Lite sugen på denna. Någon som kan berätta mer om dessa generellt? Svåra att få tag på generellt? Någon som ägt en? Snygg klocka tycker jag
jävligt snygg iaf!
Dem andra LE är också grymt snygga!
1646210264524.png

Provade att bära klockan på undersidan av handleden.
Det gick bra i 5 sekunder.
A12F518A-E068-4F8B-A2EA-1C1B41C07A4F.jpeg

Kan inte förstå att det finns någon på denna planet som vill ha det så.

Har endast sett det enstaka gång ute i vardagen, men lite kuriosa så var det så krypskyttar hade klockan för att inte reflektera solljuset och avslöja sin position 😊
Jag vet ett par exempel där personer bär klockan på insidan, medfödd eller genom skada begränsad rörlighet i axeln, Nascarföraren Richard Petty som har sin Rolex Daytona på insidan av handleden.
Om det beror på alla skador eller om han ser klockan bättre i väntan på start ??
Astronauten John Glenn bar tydligen också klockan på insidan, vare sig Petty eller Glenn kan karaktäriseras som posörer.

Jag vet ett par exempel där personer bär klockan på insidan, medfödd eller genom skada begränsad rörlighet i axeln, Nascarföraren Richard Petty som har sin Rolex Daytona på insidan av handleden.
Om det beror på alla skador eller om han ser klockan bättre i väntan på start ??
Astronauten John Glenn bar tydligen också klockan på insidan, vare sig Petty eller Glenn kan karaktäriseras som posörer.
Kanske en vanesak bara? Om man börjar i tidig ålder… Och jag inbillar mig att den kanske är mer skyddad på insidan..? 🤔

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter gällande detta! :) Det är nu man önskar att man hade klickat på ’DHL Express’-alternativet som, enligt dem, skulle ta 3-5 dagar. Dock kändes det ’sådär’ när frakten hade kostat mer än varan :D

Jag får ha lite tålamod I guess.

Här kommer en kort review på armband från Barton Watch Straps: You get what you pay for! 😅

ca 4 veckors leveranstid, kvalitet som känns billig och långtifrån premium. Samtidigt är priset relativt lågt så det känns helt korrekt.

Jag var ute efter ett blått armband i gummi, och det var det jag fick (man fick dessutom två remmar så man kan leka runt med längden vilket var en fin överraskning).

351C6ACF-E3EB-4072-B7F5-A26E1C16DD88.jpeg

43106D35-3B64-4934-94FE-B09BE7126AF0.jpeg

52031EF2-3FA8-4BEA-B782-0B170E6673BC.jpeg

E8015D19-6F87-4A5E-9D02-7C81C5FAA310.jpeg

Är det någon som sett den gröna Aquaracern med titanlänk? Funderar på om det får bli nästa klocka men har inte sett den i verkligheten 🙃

WBP208B.BF0631

Här kommer en kort review på armband från Barton Watch Straps: You get what you pay for! 😅

ca 4 veckors leveranstid, kvalitet som känns billig och långtifrån premium. Samtidigt är priset relativt lågt så det känns helt korrekt.

Jag var ute efter ett blått armband i gummi, och det var det jag fick (man fick dessutom två remmar så man kan leka runt med längden vilket var en fin överraskning).

351C6ACF-E3EB-4072-B7F5-A26E1C16DD88.jpeg

43106D35-3B64-4934-94FE-B09BE7126AF0.jpeg

52031EF2-3FA8-4BEA-B782-0B170E6673BC.jpeg

E8015D19-6F87-4A5E-9D02-7C81C5FAA310.jpeg
Så snygg tavla. Synd de aldrig dyker upp som beg vad jag kan se. ☹️

Gillar ju dessa, men får nog medge att jag föredrar förra modell. Det går att argumentera för att tavlan är mer balanserad idag, men gillade faktiskt två rader och datum kl. 3.

Fortfarande jävligt fin dock.
Menar du day date? Den finns fortfarande men också uppdaterad design. Eller att det står calibre + automatic?

Syftar på texten. Förra tavlan, helt enkelt. 🙂

Snabbt baxad bild på Instagram:
Screenshot_20220420-212217_Instagram.jpg

Hade faktiskt en vit Day-Date för några år sedan. Riktigt bra, och fortfarande en favorit. Tyvärr för stor för mig dock, så lämnade pga. det.
Ja den är också fin och har svårt för att bestämma mig för vilken placering som är bäst för datum 😅
Ja den är riktigt snygg! Då är vi lika, day-date är för stor för mig med. Inte lätt med spinkiga handleder 😂

Jag planerar en resa till Stockholm till sommaren. Vad tror ni, är det helt omöjligt att få 30% rabatt på nyaste Aquaracern eller finns det någon extra "trevlig" AD i Stockholm som ni kan tipsa om? :)
Är det större chans att lyckas med min prutning om jag frågar efter lite mindre rabatt, men ett schyst armband som följer med extra? Tänker om de har större marginal på armband än klockor.

Jag planerar en resa till Stockholm till sommaren. Vad tror ni, är det helt omöjligt att få 30% rabatt på nyaste Aquaracern eller finns det någon extra "trevlig" AD i Stockholm som ni kan tipsa om? :)
Är det större chans att lyckas med min prutning om jag frågar efter lite mindre rabatt, men ett schyst armband som följer med extra? Tänker om de har större marginal på armband än klockor.
Hej,

det är inte omöjligt. Dock så får du också ta in att rabatten inte kanske blir samma jämfört med en återkommande kund som köpt fler klockor tidigare. Då tror jag du lyckas bättre med att få ett armband med och en något lägre rabatt. Var tydlig med att du vill köpa klockan. Och var lite ödmjuk om just du kanske inte kan få -30%. Populär modeller säljer sig själva, och tillgång till ett nytt exemplar för AD är saker som styr mer än din egen ”förmåga” att förhandla.

Franks ur är den AD som har många turister och engångsköpare. Ligger vid Sergels torg/ Drottninggatan. Andra AD är bättre om du har en längre relation. Tex NK, Nymans, Krons, Eriksons urhandel.

Tillbaka
Topp