• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Fan va nice det är med lite "halv-lume" även när det inte är helt mörkt. 💡
PXL_20230127_102531772.jpg
Mycket fin, stort grattis. Få dykare som är så smidiga och stilrena
 
Hej! Är det någon som äger en grön aquaracer titan? WBP208B.BF0631
Jag försöker hitta vikten på den.. hittar bara hur lätt den är, men lyckas inte med mina Google-kunskaper hitta den faktiska vikten 😂
 

dzlDave

Panerai
Hej! Är det någon som äger en grön aquaracer titan? WBP208B.BF0631
Jag försöker hitta vikten på den.. hittar bara hur lätt den är, men lyckas inte med mina Google-kunskaper hitta den faktiska vikten 😂
Nä de va inte lätt att hitta. Så gott jag kunde få fram så hittade jag nån som sa att samma i stål väger cirka 200-212g och en annan som sa att Titanium modellen är 60g lättare. Så runt 140-152g kanske?
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Ett stycke Tag Heuer Formula 1 Senna Special Edition.
Inte blivit använd en enda gång ännu 🤔
 

Bilagor

  • BDAC0907-ADB5-4C7E-8FF2-6D5407A0F1E1.jpeg
    BDAC0907-ADB5-4C7E-8FF2-6D5407A0F1E1.jpeg
    455.1 KB · Visningar: 19
  • 957C2745-C758-4D87-998B-F2285F1D515A.jpeg
    957C2745-C758-4D87-998B-F2285F1D515A.jpeg
    404.7 KB · Visningar: 25

dzlDave

Panerai

dzlDave

Panerai
Blir lite nyfiken, antar att det inte framgick i annonsen men vad var utbytt? Såg du det direkt när du fick den?
Det var i en Tag grupp på Facebook som dem påpekade "felen". Framför allt visarna var fel färg. Night Diver versionen har svarta visare men den jag köpte hade silver-färgade visare som annars är på den med svart tavla. Bezel var lite tveksam men inte uppenbart om den var utbytt. Glaset var definitivt utbytt till en Safirkristall, men det är rätt vanligt och egentligen det man hellre vill ha oavsett. Jag var och testade klockan för trycktest och visade sig att den inte hade något vattenskydd alls, så antar att när dem bytt delar har den förlorat vattenskyddet. Så osäkert om urverket etc är utbytt men jag ville inte öppna och titta mer då jag tänkte returnera den.
Jag påpekade grejerna för säljaren som bekräftade att det var en "resturerad klocka" och erbjöd återbetalning om jag inte ville behålla den. Har inte fått pengarna tillbaka än men säljarnen har gott omdömme och känns reko så tror nog de löser sig.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det var i en Tag grupp på Facebook som dem påpekade "felen". Framför allt visarna var fel färg. Night Diver versionen har svarta visare men den jag köpte hade silver-färgade visare som annars är på den med svart tavla. Bezel var lite tveksam men inte uppenbart om den var utbytt. Glaset var definitivt utbytt till en Safirkristall, men det är rätt vanligt och egentligen det man hellre vill ha oavsett. Jag var och testade klockan för trycktest och visade sig att den inte hade något vattenskydd alls, så antar att när dem bytt delar har den förlorat vattenskyddet. Så osäkert om urverket etc är utbytt men jag ville inte öppna och titta mer då jag tänkte returnera den.
Jag påpekade grejerna för säljaren som bekräftade att det var en "resturerad klocka" och erbjöd återbetalning om jag inte ville behålla den. Har inte fått pengarna tillbaka än men säljarnen har gott omdömme och känns reko så tror nog de löser sig.
Vem är säljaren?
 

dzlDave

Panerai
men har vart bra och snabbt kontakt, så egentligen bara beskrivningen att det var en reprerad/resturerad klocka som brast. case och tavla är nog original och inte fake men borde framgått att de var en reparerad klocka med bytta delar.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
men har vart bra och snabbt kontakt, så egentligen bara beskrivningen att det var en reprerad/resturerad klocka som brast. case och tavla är nog original och inte fake men borde framgått att de var en reparerad klocka med bytta delar.
Han verkar sälja en hel del, tror att han var väl medveten om vad han sålde till dig men tror nog att du får tbx dina slantar han har ju varit aktiv rätt länge på Tradera.
 
Topp