• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Nya 60th anniversary Carrera'n va jäkligt snygg. Typ perfekt.
Screenshot_20230111-084601.png

Och precis när man köpt en ny Aquaracer 200 så visar dem upp en i Titanium och Solar. Vafan!? 🤤
Screenshot_20230111-084538.png

Tycker de här halvgamla Link-modellera är charmiga, frågan är om denna är äkta eller ej? Googlade TH-serienummer och förstod att det skulle vara en kombination av bokstäver och siffror efter 2012 men denna gissar jag är äldre än så men läste i tråden nedan om TH-kopior och blev osäker. Där hänvisade de till en sida där man kan skriva in serienummer och där kom inget upp så frågan är om det då är en kopia?

Tycker de här halvgamla Link-modellera är charmiga, frågan är om denna är äkta eller ej? Googlade TH-serienummer och förstod att det skulle vara en kombination av bokstäver och siffror efter 2012 men denna gissar jag är äldre än så men läste i tråden nedan om TH-kopior och blev osäker. Där hänvisade de till en sida där man kan skriva in serienummer och där kom inget upp så frågan är om det då är en kopia?

Tveksam om TH sidan funkar för de äldre modellerna. Men oavsett så är det där inte en äkta TH. T.ex. så har den modellen aldrig funnits med länk med Heuer spänne. Så bättre att leta vidare efter ett annat ex.

• Like
Reactions: SUL
Tveksam om TH sidan funkar för de äldre modellerna. Men oavsett så är det där inte en äkta TH. T.ex. så har den modellen aldrig funnits med länk med Heuer spänne. Så bättre att leta vidare efter ett annat ex.
Fanken också, jag som tycker de där modellerna med det där armbandet är så fina, de påminner mig om min ungdom - men tack för svaret, hade lite konstiga vibbar kring den men man hoppas ibland att man ska ha fel. :)

Börjar sakna denna lite.
WBP201A.BA0632

Bilagor

• 04A4329A-4C17-42E1-AE43-58C3ECAC0906.jpeg
    04A4329A-4C17-42E1-AE43-58C3ECAC0906.jpeg
    397.9 KB · Visningar: 15
  • DA085402-24C9-45CA-BD7B-DE758F01DA46.jpeg
    DA085402-24C9-45CA-BD7B-DE758F01DA46.jpeg
    466.7 KB · Visningar: 16
  • C87E2248-94DB-4F5E-9BC2-4637A224E0A9.jpeg
    C87E2248-94DB-4F5E-9BC2-4637A224E0A9.jpeg
    585.7 KB · Visningar: 15
  • 838EE2CE-5869-4216-91CB-1CA5AEF3A9F8.jpeg
    838EE2CE-5869-4216-91CB-1CA5AEF3A9F8.jpeg
    207.9 KB · Visningar: 16
Carrera som kronograf kom tydligen 1963 och det är det som ska firas. Inspirationen för den nya modellen är dock en Carrera ref 2447 SN från 1970. Här båda bredvid varann:

Carrera60_2447_HERO_2600.jpg

Mer läsning, så att de som har råd kan ladda för köp! Tyvärr så har TH tagit väldigt bra betalt för alla de vintage Carreras de producerat de senaste åren.

Senast ändrad:
Hej alla, detta är min Tag Heuer Aquaracer WAY2112.BA0910 som jag lyckades köpa till ett fint pris via Chrono24 Q1 2020. Helt fantastisk klocka och har nästintill inte lämnat min arm sedan inköp. Tyvärr så gick skruvkronan upp på något vänster när jag badade i sötvatten och det kom kondens in i urverket som var synligt på insidan av glaset. Urverket fortsatte gå men sedan stannade den och sedan dess inte gått att vrida igång och jag blir så klart nojjig då denna modell inte direkt är lätt att få tag på. Att låta den avfukta över tid i en burk ris hjälpte inte och heller inte med silica gel, vilket betyder att jag nog behöver ta den till en urmakare för vidare inspektion. Ekonomin är lite tight då jag nyss köpte lägenhet och har en mysig hög ränta hehe så kan inte lägga 7-8000 för att reparera en klocka. Helt ärligt vet jag inte priserna, men har någon i erfarenhet av att ta sin klocka för reparation här i Stockholmsområdet för liknande problem och vad fick ni pröjsa då? :)

TLDR: Någon som känner till en urmakare/klockbutik som kan få igång min klocka igen som sluta gå pga kondens i urverket i Stockholmsområdet för rimlig peng?

Bilagor

• WAY2112.Ba0910.jpg
    WAY2112.Ba0910.jpg
    535.4 KB · Visningar: 19
Hej alla, detta är min Tag Heuer Aquaracer WAY2112.BA0910 som jag lyckades köpa till ett fint pris via Chrono24 Q1 2020. Helt fantastisk klocka och har nästintill inte lämnat min arm sedan inköp. Tyvärr så gick skruvkronan upp på något vänster när jag badade i sötvatten och det kom kondens in i urverket som var synligt på insidan av glaset. Urverket fortsatte gå men sedan stannade den och sedan dess inte gått att vrida igång och jag blir så klart nojjig då denna modell inte direkt är lätt att få tag på. Att låta den avfukta över tid i en burk ris hjälpte inte och heller inte med silica gel, vilket betyder att jag nog behöver ta den till en urmakare för vidare inspektion. Ekonomin är lite tight då jag nyss köpte lägenhet och har en mysig hög ränta hehe så kan inte lägga 7-8000 för att reparera en klocka. Helt ärligt vet jag inte priserna, men har någon i erfarenhet av att ta sin klocka för reparation här i Stockholmsområdet för liknande problem och vad fick ni pröjsa då? :)

TLDR: Någon som känner till en urmakare/klockbutik som kan få igång min klocka igen som sluta gå pga kondens i urverket i Stockholmsområdet för rimlig peng?
Snygg klocka men aj då va tråkigt med kondensen. :(
Klockmaster i Globen har alltid varit mig till stor hjälp till rimlig peng oavsett märke. Dem sa till mig att dem kan hjälpa serva Tag också.
Annars har jag köpt mina Tag's på Erikson Ur i Sundbyberg och dem har varit trevliga och bra att ha att göra med och är AD för Tag så dem kan säkert hjälpa.

Var i London förra veckan och gick förbi skyltfönster och tyckte jag såg en Kronograf version av nya Aquaracer 200 men hade inte tid att stanna så jag förutsatte att jag bara tagit miste på någon annan äldre modell eftersom de inte fanns någon info eller fanns på hemsidan. Men nu dök dem visst upp på hemsidan :)
Min första spontana tanke är nog dock att vanliga 3-hands ser bättre ut (kanske för att jag precis köpte en?), datum vid 12 ser lite skumt ut men kul att dem kommer med nyheter.
1674570157774.png

1674570179959.png

1674570203416.png

Senast ändrad:
Var i London förra veckan och gick förbi skyltfönster och tyckte jag såg en Kronograf version av nya Aquaracer 200 men hade inte tid att stanna så jag förutsatte att jag bara tagit miste på någon annan äldre modell eftersom de inte fanns någon info eller fanns på hemsidan. Men nu dök dem visst upp på hemsidan :)
Min första spontana tanke är nog dock att vanliga 3-hands ser bättre ut (kanske för att jag precis köpte en?), men datum vid 12 ser lite skumt ut och krono knapparna vet jag inte om jag tycker passar på den här dykar modellen.
1674570157774.png

1674570179959.png

1674570203416.png
Yes date skulle de skippat o höjt loggan, ljusblåa var lite cool 😎

Snygg klocka men aj då va tråkigt med kondensen. :(
Klockmaster i Globen har alltid varit mig till stor hjälp till rimlig peng oavsett märke. Dem sa till mig att dem kan hjälpa serva Tag också.
Annars har jag köpt mina Tag's på Erikson Ur i Sundbyberg och dem har varit trevliga och bra att ha att göra med och är AD för Tag så dem kan säkert hjälpa.
Tackar, ja det är en sjukt snygg klocka alltså. Jag ska nog kika in Klockmaster Globen! Var på den i Fältöversten förut för att fixa länken så jag har nog Klockmaster på min shortlist då för att se om det går att fixa klockan. Hoppas den går att reparera 🤞

Tillbaka
Topp