• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

TonyBass

Breitling
5loJwBf.jpg
kYe1wbI.jpg
UFiJ79T.jpg
i4Q6HOY.jpg
rxtpMKD.jpg

Jag tänkte passa på att skapa en officiell tråd för de som har och gillar Tag Heuer klockor här getmodnow på forumet då de saknar denna tråd. Personligen tycker jag att vissa modeller är riktigt vassa!

Lägg upp ditt foto här för offentlig visning. Jag börjar med min nyinkomna Tag Heuer Carrera Brown:
Ditt stöd är mycket trevligt, kan du dela lite mer information eller funktioner i det?
 

GusE

Breitling
2-Faktor
Uretvintage kan du lita på, köpte en Tag Heuer Link Kronograf (CAT2010) för några år sedan. Visst det går att få klockor lite billigare på andra andrahands-sajter men varför chansa? Paranoid som jag är gjorde jag en äkthetskontroll efter några veckor med klockan. Den var grön :D
Så du kan vara lugn. Hoppas du blir nöjd.
(Bilder på min Tag finns i mina inlägg i "dagens klocka" m.fl trådar...)
Tack!

Lite snöpligt hörde de av sig efter 8 dagar (!) med beskedet att klockan var såld till någon annan… väntar nu på om de har en hyfsat motsvarande att skicka istället. Den som lever får se, men väntan är inte helt enkel att hantera 😅
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack!

Lite snöpligt hörde de av sig efter 8 dagar (!) med beskedet att klockan var såld till någon annan… väntar nu på om de har en hyfsat motsvarande att skicka istället. Den som lever får se, men väntan är inte helt enkel att hantera 😅
Jag hade köpt hos en AD. Ring runt eller kolla nätet. Se om du får en hyfsad rabatt, som motsvarar eller till och med är bättre. Uret/uretvintag är bara värt det om det är en specifik klocka som är svår att få tag på. Man kan få vänta länge med stor risk att de återkommer med att de inte hittar klockan till avtalat pris.
 
Senast ändrad:

GusE

Breitling
2-Faktor
Jag hade köpt hos en AD. Ring rund eller kolla nätet. Se om du får en hyfsad rabatt, som motsvarar eller till och med är bättre. Uret/uretvintag är bara värt det om det är en specifik klocka som är svår att få tag på. Man kan få vänta länge med stor risk att de återkommer med att de inte hittar klockan till avtalat pris.
Mmm kan säkert vara klokare… bara det att jag gärna vill ha modellen med datum vid 3:an (och inte 6:an). Jag var inne och pratade med en AD där nya modellen ligger på drygt 39’ - har verkligen ökat snabbt i pris!

Men en blå AR ska det bli tids nog 😄

(För övrigt skrämmande hur snabbt det går från ”det vore kul med en riktigt fin klocka” till att man sitter här och redan planerat steg 2 och 3 i klockprojektet med högre och högre tänkta budgetar… gissar att fler känner igen sig i det!)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Mmm kan säkert vara klokare… bara det att jag gärna vill ha modellen med datum vid 3:an (och inte 6:an). Jag var inne och pratade med en AD där nya modellen ligger på drygt 39’ - har verkligen ökat snabbt i pris!

Men en blå AR ska det bli tids nog 😄

(För övrigt skrämmande hur snabbt det går från ”det vore kul med en riktigt fin klocka” till att man sitter här och redan planerat steg 2 och 3 i klockprojektet med högre och högre tänkta budgetar… gissar att fler känner igen sig i det!)
Haha, jo det är första steget i klockberoendet. Akta dig om du inte vill fastna för djupt. Lätt att köpa för många klockor. Allt över några klockor är för många. En bra dykare bör du ha, och då är aquaracer ett bra val.

Vet inte modellen du är ute efter, men kolla tex denna sökning. Ring och hör / maila om du kan få ett bättre pris. Inte omöjligt att få ner en äldre aquaracer mot 21 000 - 25 000:

 
Har ni några erfarenheter av att bezeln på en Aquaracer inte riktigt är i mitten när man vrider den till 12 där det ska vara i mitten av klockan? Likt problemet seiko haft/har eller andra billigare klockor. Det är inte mycket på min men tycker de är lite off.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Mmm kan säkert vara klokare… bara det att jag gärna vill ha modellen med datum vid 3:an (och inte 6:an). Jag var inne och pratade med en AD där nya modellen ligger på drygt 39’ - har verkligen ökat snabbt i pris!

Men en blå AR ska det bli tids nog 😄

(För övrigt skrämmande hur snabbt det går från ”det vore kul med en riktigt fin klocka” till att man sitter här och redan planerat steg 2 och 3 i klockprojektet med högre och högre tänkta budgetar… gissar att fler känner igen sig i det!)
Det sista du resonerar kring… så sant, så sant (på gott och ont)
Det finns en relativt ny dansk dokumentär (vet ej om den visats hemma) som handlar om just detta.
Programmet följer dels (från början till slut) en annan dansk man som får en helt unik klocka tillverkad åt sig av en skicklig dansk urmakare.
Programledaren resonerar också med andra klocknördar kring de många aspekter som följer detta (eller i princip vilket som helst sorts intresse) samlande.

En av de han pratar med tyckte till en början att en klocka för 5000:- allt var på gränsen till att vara för dyr. Men vid intervjutillfället så betingade hans (då) dyraste tidmätare runt 250.000 DKK 😆

Edit: https://arenan.yle.fi/1-50780944

Kanske kan den ses här (kan inte verifiera det själv)
 

GusE

Breitling
2-Faktor
Intressant! Verkar tyvärr kräva hemvist i Finland och finskt mobilt bank-id för att kunna ses. Hoppas den kommer till Sverige på något annat sätt
 

SKX009

Omega
Måste nog korrigera mig själv. Han lägger ut klockor för AUKTION. Ofta Tag. Såg att hans alias har diskuterats i nåt fulurs-sammanhang.
Känns märkligt att han har ett outsinligt lager av vintage-Tag Heuer-klockor som han specifikt säljer till Sverige från Italien. Det finns även en österrikare på Tradera med en liknande profil. Vet inte om jag hade känt mig bekväm med att köpa av någon av dem.

Edit:

Österrikaren heter detomed. Har också konsekvent massvis med gamla Tag Heuer- och Omega-klockor till salu.
 

GusE

Breitling
2-Faktor
För övrigt, är det någon som har lagt vantarna på en Superdiver? Ju mer jag läser om den desto mer sugen blir jag, samtidigt som den är stor (45mm) och rätt dyr. Skulle vara kul att höra personliga reflektioner om klockan! Klipper in in bild på den tvåfärgade lumen :)
 

Bilagor

  • IMG_0308.jpeg
    IMG_0308.jpeg
    96.8 KB · Visningar: 7

dzlDave

Panerai
Känns märkligt att han har ett outsinligt lager av vintage-Tag Heuer-klockor som han specifikt säljer till Sverige från Italien. Det finns även en österrikare på Tradera med en liknande profil. Vet inte om jag hade känt mig bekväm med att köpa av någon av dem.

Edit:

Österrikaren heter detomed. Har också konsekvent massvis med gamla Tag Heuer- och Omega-klockor till salu.
detomed har jag köpt av och det visade var en "frankenstein" med ihop plockade delar.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Känns märkligt att han har ett outsinligt lager av vintage-Tag Heuer-klockor som han specifikt säljer till Sverige från Italien. Det finns även en österrikare på Tradera med en liknande profil. Vet inte om jag hade känt mig bekväm med att köpa av någon av dem.

Edit:

Österrikaren heter detomed. Har också konsekvent massvis med gamla Tag Heuer- och Omega-klockor till salu.
Alla varningsklockor ringer på både dessa herrar.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
De nya Monaco ser coola ut. Tycker titan passar bra på modellen. Men vad hände med priset? Köpte min för ca 45 000.


 
Senast ändrad:

Puryeah

Panerai
De nya Monaco ser coola ut. Tycker titan passar bra på modellen. Men vad hände med priset? Köpt min för mig 45 000.




Den första var grymt fin, men hade nog velat ha en rabatt på 35-40% för att slå till 😅
 
Topp