• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Mr Persuasive

Breitling
CBC98893-96D6-4A8D-935F-43EA8A5A68FB.jpeg

Någon som vet av något bra ställe att lämna in en sådan här för service och ”äkthetskoll”?
 

L.S.T

Breitling
Tjenare! Jag är jäkligt ny här i forumet, men jag har iallafall fastnat för Tag Heuer Monaco (helst automatisk). Dra gärna iväg ett meddelande till mig om du sitter på en & går i säljtankar :) Tack på förhand! (Om mitt inlägg skulle strida mot några regler, hojta så plockar jag givetvis ner min post)
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tjenare! Jag är jäkligt ny här i forumet, men jag har iallafall fastnat för Tag Heuer Monaco (helst automatisk). Dra gärna iväg ett meddelande till mig om du sitter på en & går i säljtankar :) Tack på förhand! (Om mitt inlägg skulle strida mot några regler, hojta så plockar jag givetvis ner min post)
Lägg upp en annons i ”Handla - Köp” så får du bättre trafik.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Jag är inne på det, 39 eller 41 mm caliber 5 (dvs clean date eller day-date). Just nu lutar det åt 41 mm i silver med bruna armbandet men måste prova den först - lite orolig att den blir för stor till kostym/kontorsklocka
Svarar ihop med inlägg från "Omega21jul1969". (får inte till multi-citat)

Är nog en mindre Carrera, 36-38mm.
Autavia är lite stor med sina 42mm och Monza är ganska lika min Monaco.
Men Monza vore cool såklart, att para ihop med Monacon.
Vad skulle ni välja?
 

GusE

Breitling
2-Faktor

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Svarar ihop med inlägg från "Omega21jul1969". (får inte till multi-citat)

Är nog en mindre Carrera, 36-38mm.
Autavia är lite stor med sina 42mm och Monza är ganska lika min Monaco.
Men Monza vore cool såklart, att para ihop med Monacon.
Vad skulle ni välja?
Jag tycker en Carrera skall vara en kronograf för att vara en racing klocka. Men i en samling så kan det helt klart passa bättre med deras stilrena vanliga automatare. Twintime är en kul twist på Carrera. Tror att den fortfarande görs?

Bra källa:

Har själv:
En Carrera kronograf 41mm
En Monaco
En Monza re-edition

Så lyssna inte för mycket på mig :)
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Jag tycker en Carrera skall vara en kronograf för att vara en racing klocka. Men i en samling så kan det helt klart passa bättre med deras stilrena vanliga automatare. Twintime är en kul twist på Carrera. Tror att den fortfarande görs?

Bra källa:

Har själv:
En Carrera kronograf 41mm
En Monaco
En Monza re-edition

Så lyssna inte för mycket på mig :)
Tack. Det är en GMT då, ok
Var jan jag läsa på om deras Calibers?
Vilka är bra, resp ska undvikas?
Har cal 11 i min Monaco (ny i butik okt 2020)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack. Det är en GMT då, ok
Var jan jag läsa på om deras Calibers?
Vilka är bra, resp ska undvikas?
Har cal 11 i min Monaco (ny i butik okt 2020)
hej,
Länken som jag postade har många, dock inte alla, modeller som släppt.

För en ny är det troligtvis svårt att köpa något annat än Heuer 02. Jag har Calibre 17 som jag varit nöjd med. Majoriteten av beg.klockorna är Calibre 16. Calibre 18 förekommer också på några specialmodeller.

Titta efter inspiration och återkom med val du vill göra.



 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
hej,
Länken som jag postade har många, dock inte alla, modeller som släppt.

För en ny är det troligtvis svårt att köpa något annat än Heuer 02. Jag har Calibre 17 som jag varit nöjd med. Majoriteten av beg.klockorna är Calibre 16. Calibre 18 förekommer också på några specialmodeller.

Titta efter inspiration och återkom med val du vill göra.



Tack för superbra input.
Förtydling: Jag är bara ute efter begagnat. Återkommer under helgen, har inte läst allt ännu, men OJ vilka fina ur de gör Tag!
(köpte en Marinemaster SLA under tiden)
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
hej,
Länken som jag postade har många, dock inte alla, modeller som släppt.

För en ny är det troligtvis svårt att köpa något annat än Heuer 02. Jag har Calibre 17 som jag varit nöjd med. Majoriteten av beg.klockorna är Calibre 16. Calibre 18 förekommer också på några specialmodeller.

Titta efter inspiration och återkom med val du vill göra.



Kollat klart.
Jag har en Monaco cal 11 (2.5år gammal) idag.
Glas på baksidan o verket är snyggt.
Letar begagnat då priserna dragit iväg. Lutar åt en Carrera.
Vilka modeller skulle du anse vara prisvärda?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Kollat klart.
Jag har en Monaco cal 11 (2.5år gammal) idag.
Glas på baksidan o verket är snyggt.
Letar begagnat då priserna dragit iväg. Lutar åt en Carrera.
Vilka modeller skulle du anse vara prisvärda?

Jag är långt ifrån expert. 39-41mm passar nästan alla. När de sticker iväg mot 43mm så är de ganska stora och höga, vilken inte är positivt secondhand. Om prisvärda skall inkludera att hålla priset över tid så hade jag köp tex denna blå som jag har:


Eller en 39mm med H02 urverk om du kan få tag på en till rimligt pris runt 40 000 - 60 000. Finns med lite olika tavlor:


En cv2010 brukar man få för rund 15 000 - 20 000 här på KS om jag inte har helt fel?


 
Senast ändrad:

SKX009

Omega
Nu är Allemto avstängd från Tradera. Har han sålt för många fulur? Någon fick nog och gav en negativ recension nyligen.

Det trista nu är att det cirkulerar massvis med kvarts-Tag Heuer på Tradera som härstammar antingen från Allemto eller Detomed.
Nån som handlat av Allemto från Italien på Tradera? Säljer ofta Tag.

Måste nog korrigera mig själv. Han lägger ut klockor för AUKTION. Ofta Tag. Såg att hans alias har diskuterats i nåt fulurs-sammanhang.

Alla varningsklockor ringer på både dessa herrar.
 
Topp