• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Provgick en sådan här igår. Sjukt stabil klocka, jag blir alltid imponerad av byggkvaliteten när jag bär TH.
9A2C36CF-2C16-443C-A593-130573F45CD8.jpeg

Nu är Allemto avstängd från Tradera. Har han sålt för många fulur? Någon fick nog och gav en negativ recension nyligen.

Det trista nu är att det cirkulerar massvis med kvarts-Tag Heuer på Tradera som härstammar antingen från Allemto eller Detomed.

Det är så ohyggligt mycket kopior på Tag Heuers som florerar ute i det fria. Råkat på niten själv nyligen men det löste sig bra med säljaren. Kvaliteten på dem har börjat bli så bra också 😬

Jag jämförde lite här😃
Nu har den iallafall kommit upp ”på riktigt”, var 39mm case precis som du sa! :)

Jag är långt ifrån expert. 39-41mm passar nästan alla. När de sticker iväg mot 43mm så är de ganska stora och höga, vilken inte är positivt secondhand. Om prisvärda skall inkludera att hålla priset över tid så hade jag köp tex denna blå som jag har:

Eller en 39mm med H02 urverk om du kan få tag på en till rimligt pris runt 40 000 - 60 000. Finns med lite olika tavlor:

En cv2010 brukar man få för rund 15 000 - 20 000 här på KS om jag inte har helt fel?

Nu har jag googlat runt.
Vad säger ni, Autavia eller Monza? Lite coolare än Carrera eller?

Varit på en semester tripp i huvudstaden nu i helgen. Bodde på Quality Hotell vid Mall of scandinavia, självklart var man tvungen att besöka tag heuers butik där😊. Provade Monacon, åhh vad läcker den är! Kunde varit något mindre men habegäret blev ej mindre för det! 😀👍
IMG20230723204539.jpg

Man får väl försöka göra ett besök då! Synd bara att de modeller man eventuellt skulle vilja ha har blivit så förbaskat dyra. Skulle dock vilja testa en Carrera 39. Den gammaldags som det bara står Heuer på och som de släpper i limiterade varianter varje år. Väldigt tjusig klocka!

Hej,
Har blivit sugen på att testa aquaracer. Riktigt snygg klocka.
Har spanat in 41mm, blå tavla med steel bezel(WBD2112.BA0928)
om jag förstår rätt så har den gått ur produktion?
hur bärs den jämfört med SPB14x?
Vill någon sälja en, hör gärna av er till mig.

Instämmer med föregående, samt lägger till att de i princip har alla modeller inne. Det är mer eller mindre ingen AD som kan ha. Och så kommer de få in alla limited också. Nedsidan är att det inte är några rabatter att prata om.
Håller med, trevlig butik, riktigt bra personal och stort utbud. Inte några rabatter att prata om, vad innebär det? Tänkte köpa en Carrera till hösten…

Tillbaka
Topp