Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
skrivit åt han men inte fått något svar, än iallafall. Ligger även några på tratten men vet att det cirkulerat fake tags där så känner mig inte riktigt helt bekväm att köpa därifrån.Ligger en på köp & sälj för 9k, går säkert att få ner någon krona.
Om du har en länk till bilderna kan du dma mig. Men aquaracers kan vara svåra att checka utan att öppna dom, finns ruggigt bra kopior där uteHej! Precis köpt en Tag heuer aquaracer, vill någon hjälpa mig i dm för en legit check.
Snygg!
Det förstår jagVäldigt nöjd med min Tag Heuer Carrera Calibre 17 Limited edition
Fler bilder hade inte gjort ont.Väldigt nöjd med min Tag Heuer Carrera Calibre 17 Limited edition
Inte så konstigt. 16 är ett 7750-derivat, och drar alltså bara upp åt ena hållet och frikopplar åt andra, medan 5 är ett 2824 och drar upp åt båda hållen.Märker nu även att rotorn typ bara snurrar 1,5-3 varv när jag lätt slår den i insidan av handen. Har även en Calibre 16 där typ rotorn aldrig stannar när jag gör samma sak med den. Det där lilla ”uppdragningsljudet” som hörs när rotorn stannar hörs heller inte på Calibre 5?
Tack för ett utförligt och förmodligen helt korrekt svar, vilket av de två verken är bäst tror du?Inte så konstigt. 16 är ett 7750-derivat, och drar alltså bara upp åt ena hållet och frikopplar åt andra, medan 5 är ett 2824 och drar upp åt båda hållen.
Det är ju helt olika verk, så inte så lätt att säga något om "bäst", men båda är gamla och beprövade. Förmodligen dom vanligaste schweiziska mekaniska verken på marknaden senaste 30-40 åren eftersom dom är tillförlitliga och billiga.Tack för ett utförligt och förmodligen helt korrekt svar, vilket av de två verken är bäst tror du?
Ja, tacka vet jag Omegas co-axial.Det är ju helt olika verk, så inte så lätt att säga något om "bäst", men båda är gamla och beprövade. Förmodligen dom vanligaste schweiziska mekaniska verken på marknaden senaste 30-40 åren eftersom dom är tillförlitliga och billiga.
Hej, tack för svar. Förstår att det är beprövade verk och att många klocktillverkare kör med likadana urverk, lite som att biltillverkare kör med samma motorer men i ”olika höljen”. Om verken är så billiga så förstår jag inte varför man ska betala 11.000:- i service, då kan de ju lika gärna byta ut verket till ett nytt. Det går ju rätt snabbt?Det är ju helt olika verk, så inte så lätt att säga något om "bäst", men båda är gamla och beprövade. Förmodligen dom vanligaste schweiziska mekaniska verken på marknaden senaste 30-40 åren eftersom dom är tillförlitliga och billiga.
Hej, tack för svar. Förstår att det är beprövade verk och att många klocktillverkare kör med likadana urverk, lite somDet är ju helt olika verk, så inte så lätt att säga något om "bäst", men båda är gamla och beprövade. Förmodligen dom vanligaste schweiziska mekaniska verken på marknaden senaste 30-40 åren eftersom dom är tillförlitliga och billiga.