Funktionen brukar till och med kallas för batteriindikering.Kvarts urverk brukar agera så när batteriet börjar få slut på kräm för att konservera batteri. Så det är nog bara ett tecken på att det är dags att byta till ett nytt och färskt batteri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funktionen brukar till och med kallas för batteriindikering.Kvarts urverk brukar agera så när batteriet börjar få slut på kräm för att konservera batteri. Så det är nog bara ett tecken på att det är dags att byta till ett nytt och färskt batteri
Har ett antal Tag. Just känslan som är lite off. Finns det klockor som är registrerade i WS systemet men fejk dör marknaden för andra hand.Nu har jag aldrig ägt någon Aquaracer, men jag har en Grand Carrera, och den klockan har definitivt inga vassa kanter. Länken är helt fantastiskt mjuk i kanterna, mycket bättre än Omegas.
Besökte AD, de ska kolla pris på originalband men de hade inte gummi original, bara läder och länk (har redan dessa original)Jag har bara kört på original racing med småhål. Kolla med din lokala AD för TH. De borde kunna ta in deras band. Inspiration här kanske: vitt gummi är sommarläckert:
Strap Guide: TAG Heuer Monaco Calibre 11
Strap Guide written by @mch.wis. Thank you Michael Chu! Introduction I approached this strap guide with the intention of showing how versatile the Monaco can be, despite being such a chunky square watch. In all honesty, it’s a watch I don’t wear that often because it seemed like a one trick...delugs.com
Strap Guide – The Blue Heuer Monaco
Welcome to the Bulang and Sons Strap Guide. Our aim is to showcase some of our most popular straps on a range of iconic watches so you can see how the different combinations work. The Blue Heuer Monaco This iconic racing chronograph will always be linked to one of the coolest movie actors of all...bulangandsons.eu
What a difference a strap can make - Monaco content
Inspired by a post from MonacoMike last year where he sourced the 90's 50th Anniversary strap to fit to his Cal 11 Monaco I thought I'd do the same. Asked my local TH dealer to go get one, the strap arrived late last week. I'm rather pleased with the uplift in appearance it's given to pair of...tagheuerforums.com
En chansning:
www.amazon.se och sök på HEYOZURY Monaco för 300kr.
Nu vet jag inte vilken AD du besökte. Funkar det kanske att beställa detta band till din Monaco? Vet ej om det är samma luggmått.Besökte AD, de ska kolla pris på originalband men de hade inte gummi original, bara läder och länk (har redan dessa original)
De kunde inte beställa tillbehörsband.
Nu är jag ingen Tag-expert, men baserat på det jag läser, vridringen är grusig och kronan går inte att skruva in, då frågar jag mig verkligen om den är kosher. Skulle det motsvara en premiumprodukt från Schweiz? Det låter osannolikt att den skulle vara äkta. Jag tror inte det.Hej Tag vänner. Har precis köpt en (igen) tag aquaracer och är osäker på lumeplutten som saknar en metallring. Sett förr att de är ett tecken på ej äkta men vill kolla igen då jag tycker det ser olika ut på olika bilder.
Bifogar även lite andra bilder snabbt tagna innan jag var tvungen att åka iväg. Vridet i bezeln är grusigt och hackigt samt kronan går inte att skruva i botten heller så de finns fler fel men de är just äktheten jag är osäker på.
Så är det. Saker och ting kan gå sönder men de är äktheten jag undrar mest över då de andra går att fixa. Klockan är begNu är jag ingen Tag-expert, men baserat på det jag läser, vridringen är grusig och kronan går inte att skruva in, då frågar jag mig verkligen om den är kosher. Skulle det motsvara en premiumprodukt från Schweiz? Det låter osannolikt att den skulle vara äkta. Jag tror inte det.
Kan du öppna den själv? Färre spekulationer och en mer trovärdig bedömning om man kan ta del av insidan, tänker jag.Så är det. Saker och ting kan gå sönder men de är äktheten jag undrar mest över då de andra går att fixa. Klockan är beg
Hej Tag vänner. Har precis köpt en (igen) tag aquaracer och är osäker på lumeplutten som saknar en metallring. Sett förr att de är ett tecken på ej äkta men vill kolla igen då jag tycker det ser olika ut på olika bilder.
Bifogar även lite andra bilder snabbt tagna innan jag var tvungen att åka iväg. Vridet i bezeln är grusigt och hackigt samt kronan går inte att skruva i botten heller så de finns fler fel men de är just äktheten jag är osäker på.
Samma här, har länk, krokodil och gummi. Växlar mellan de sista två. Aldrig haft länken på.Hej,
Unnade mig själv en födelsedagspresent. En av mina grails. Har även metallänken men känner uppskattar läderarmbandet lite mer just nu.
Tack. Får gå till "min" butik istället, Jarl Sandin i Gbg, de är proffsigaNu vet jag inte vilken AD du besökte. Funkar det kanske att beställa detta band till din Monaco? Vet ej om det är samma luggmått.
TAG Heuer Monaco TH20-00 Accessory 39 mm - CBL2188.FT6261
TAG Heuer Monaco CBL2188.FT6261 TH20-00 Accessoire 39 mm. Discover more on the TAG Heuer official website.www.tagheuer.com
Härligt! Vilket gummi har du?Samma här, har länk, krokodil och gummi. Växlar mellan de sista två. Aldrig haft länken på.
Hej! Inte så aktiv på detta forumet. Men såg din fråga och kände att jag måste dela med mig av min erfarenhet. Har köpte två Tag Heuer på Tradera men kommer aldrig göra det igen. Den första jag köpte va en professional 1000. Tycker den är jättefin. Köpte den av en kille som va reg i Österrike. Skumt då att klockan skickades från Malmö. När jag synade länken kunde jag se att det va en eftermarknadslänk. Inga problem att häva köpet. Han tog tillbaka den direkt och skickade tillbaka mina 6500-7000:- Detta va i höstas. Blev försiktig efter det. Men blev under våren sugen igen. Hittade en superfin Autavia som även den inhandlades på Tradera. Jag gick på omdömet på säljaren och betalade 14000:- för den. Kändes väldigt gedigen och jag va skitnöjd. Va lite sur för att ett originalläderband skulle vara svindyrt att köpa men ändå....Har köpt en Aquaracer som är näst intill oanvänd uttagen 2022 enligt cert. Den känns lite vass i kanterna för armbandet. Kronan lite rå. Den dyker upp i Tag Heuer WS-system med både korrekt serienummer och certifikatsnummer. Har någon hört talas om den typen av förfalskningar? Är lite nojig.
Bedrövligt hur det ska vara. Tyvärr skulle jag knappt våga köpa en Tag Heurer överhuvudtaget, verkar finnas hur mycket alldeles för bra kopior för man ska sova gottHej! Inte så aktiv på detta forumet. Men såg din fråga och kände att jag måste dela med mig av min erfarenhet. Har köpte två Tag Heuer på Tradera men kommer aldrig göra det igen. Den första jag köpte va en professional 1000. Tycker den är jättefin. Köpte den av en kille som va reg i Österrike. Skumt då att klockan skickades från Malmö. När jag synade länken kunde jag se att det va en eftermarknadslänk. Inga problem att häva köpet. Han tog tillbaka den direkt och skickade tillbaka mina 6500-7000:- Detta va i höstas. Blev försiktig efter det. Men blev under våren sugen igen. Hittade en superfin Autavia som även den inhandlades på Tradera. Jag gick på omdömet på säljaren och betalade 14000:- för den. Kändes väldigt gedigen och jag va skitnöjd. Va lite sur för att ett originalläderband skulle vara svindyrt att köpa men ändå....
MEN, dag tre med klockan började med att den plötsigt släppte i låset (länken/klockan). Tyckte då att länken så skum ut.
Blev rätt j-a fundersam så lämnade in klockan i Jönköping (behöver inte skriva var) dagen efter ringer urmakaren upp mig. Han är mycket tveksam till länken och tycker den ser skum ut. Den låser inte heller okej.
De hade även öppnat klockan och såg då att urverket såg skumt ut. De va ödmjuka i att de sällan hade skruvat med en Autavia. Men de erbjöd mig att kostadsfritt skicka klockan till Tyskland för ordentlig kontroll. Jag kände direkt att jag ville häva köpet. Killen på Tradera tog tillbaka klockan direkt utan snack. Han tyckte inte jag skulle behöva klabba med att skicka klockan till Tyskland för kontroll. Jag fick tillbaka mina 14000:- Klockan va även inne på provtryckning första dagen jag ägde den. Det va ingen som reagerade på något då. Min slutsats är att jag inte kommer handla någon Tag på Tradera. Jag vill inte påstå något här, men jag har mina aningar om saker. Ska även tillägga att min klocka också va reggad med garanti på Tag Heuers WS hemsida. Dessutom två månaders garanti kvar. Skumt ja...... Men som sagt. Jag har mina aningar. Va inne med ett paket kaffe till klockbutiken som tack för hjälpen. Då va urmakaren ännu mer övertygad om att allt inte va 100 med min Autavia. Allt löste sig ekonomiskt för mig. Men blev väldigt besviken över hur allt blev. Gillar verkligen just den klockan.... Mitt tips, kolla upp klockan ordentligt. Hoppas det löser sig för dig. Jag kommer söka min nästa Tag på annat ställe än Tradera....
Populärast vet jag inte… men för mig har det handlat om två klockor, 1. Monaco och Cartiers Santos (även tank).Är Monaco den populäraste fyrkantiga klockan i världen?
Oklart, tror inte det är original. Har dock original Tag viklås.Härligt! Vilket gummi har du?
Har nog sett de klockorna på Tradera. Följer just Tag Heuer då jag tänkt mig en quartz. Tror att det är lite bättre att handla på Chrono24, men vill man vara säker så är det ju butik som gäller. Har du hittat nån ny TAG ännu?Hej! Inte så aktiv på detta forumet. Men såg din fråga och kände att jag måste dela med mig av min erfarenhet. Har köpte två Tag Heuer på Tradera men kommer aldrig göra det igen. Den första jag köpte va en professional 1000. Tycker den är jättefin. Köpte den av en kille som va reg i Österrike. Skumt då att klockan skickades från Malmö. När jag synade länken kunde jag se att det va en eftermarknadslänk. Inga problem att häva köpet. Han tog tillbaka den direkt och skickade tillbaka mina 6500-7000:- Detta va i höstas. Blev försiktig efter det. Men blev under våren sugen igen. Hittade en superfin Autavia som även den inhandlades på Tradera. Jag gick på omdömet på säljaren och betalade 14000:- för den. Kändes väldigt gedigen och jag va skitnöjd. Va lite sur för att ett originalläderband skulle vara svindyrt att köpa men ändå....
MEN, dag tre med klockan började med att den plötsigt släppte i låset (länken/klockan). Tyckte då att länken så skum ut.
Blev rätt j-a fundersam så lämnade in klockan i Jönköping (behöver inte skriva var) dagen efter ringer urmakaren upp mig. Han är mycket tveksam till länken och tycker den ser skum ut. Den låser inte heller okej.
De hade även öppnat klockan och såg då att urverket såg skumt ut. De va ödmjuka i att de sällan hade skruvat med en Autavia. Men de erbjöd mig att kostadsfritt skicka klockan till Tyskland för ordentlig kontroll. Jag kände direkt att jag ville häva köpet. Killen på Tradera tog tillbaka klockan direkt utan snack. Han tyckte inte jag skulle behöva klabba med att skicka klockan till Tyskland för kontroll. Jag fick tillbaka mina 14000:- Klockan va även inne på provtryckning första dagen jag ägde den. Det va ingen som reagerade på något då. Min slutsats är att jag inte kommer handla någon Tag på Tradera. Jag vill inte påstå något här, men jag har mina aningar om saker. Ska även tillägga att min klocka också va reggad med garanti på Tag Heuers WS hemsida. Dessutom två månaders garanti kvar. Skumt ja...... Men som sagt. Jag har mina aningar. Va inne med ett paket kaffe till klockbutiken som tack för hjälpen. Då va urmakaren ännu mer övertygad om att allt inte va 100 med min Autavia. Allt löste sig ekonomiskt för mig. Men blev väldigt besviken över hur allt blev. Gillar verkligen just den klockan.... Mitt tips, kolla upp klockan ordentligt. Hoppas det löser sig för dig. Jag kommer söka min nästa Tag på annat ställe än Tradera....
Berättade de när de skulle stänga? Snygg klocka, poppar verkligen färgmässigt.Var idag inne på butiken i Mall of Scandinavia och fick höra att de tyvärr ska stänga igen. Fick iallafall prova den här skönheten som har en av sommarens snyggaste tavlor
3 ATM fick jag fram vid snabb googlande.Hej gruppen! Någon som kan hjälpa mig var man kan hitta vad ens modell har för vattentäthet?
Har en Heuer Re-edition WS2113.
Jag frågade om de hade fått in nya Aquaracern och fick svaret att inget nytt kommer in då butiken stängerBerättade de när de skulle stänga? Snygg klocka, poppar verkligen färgmässigt.
Trist, men inte oväntat. Hade de öppnat 2020 hade de nog haft några bra år, men nu? Frågan är väl hur länge Breitling kan hålla ut (med TVÅ boutiquer bara i Stockholm)? Omega kanske klarar sig, men jag skulle inte ens vara säker på det.Jag frågade om de hade fått in nya Aquaracern och fick svaret att inget nytt kommer in för butiken stänger