• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Alla har ju inte den typen av vridring, min har Aquracer har lite mer "räfflor" eller vad man ska kalla det så den är lite lättare att greppa.

Den är skitsnygg, grattis till den.

Har haft rs2'an tidigare med, ångrade mig sjukt när jag sålde den.... därför jag köpte en rs150 och Calibre 36, för att kompensera :)

Kenneth W skrev:
hublot skrev:
Jag har blivit ganska svag för grand carrera-calibre 17 rs2 men jag är orolig för hur priset blir som begagnad.

Jag köpte mig en RS2 nyligen. Enda anledning var att jag tycker den e sjukt snygg. Och ja den e till o med snyggare i verkligheten....(Tycker jag!)

TAG är för mig som den där tjejen som man gick i samma klass med i 9år utan att lägga
märke till, helt ointressant och tråkig och dessutom ganska ful.

Det man minns av henne är dock hennes mamma som hämtade upp henne i bland i skolan. En riktig
MILF. Har för mig dom hette Heure i efternamn.
/John R

John R skrev:
TAG är för mig som den där tjejen som man gick i samma klass med i 9år utan att lägga

Det man minns av henne är dock hennes mamma som hämtade upp henne i bland i skolan. En riktig
/John R

Hahahaha!

John R skrev:

/John R

Riktigt roligt :lol:

Chrisse skrev:
Den är skitsnygg, grattis till den.

Har haft rs2'an tidigare med, ångrade mig sjukt när jag sålde den.... därför jag köpte en rs150 och Calibre 36, för att kompensera :)

Kenneth W skrev:
hublot skrev:
Jag har blivit ganska svag för grand carrera-calibre 17 rs2 men jag är orolig för hur priset blir som begagnad.

Jag köpte mig en RS2 nyligen. Enda anledning var att jag tycker den e sjukt snygg. Och ja den e till o med snyggare i verkligheten....(Tycker jag!)

Kompencerings metoden är ett bra sätt att jobba på, :D

John R skrev:

/John R

:lol: :lol: :lol:

Du har ju humor, mannen! :!:

Chrisse skrev:
TH är bara skit skrev nån, bland det dummaste jag hört, kvalitets-känslan på deras lite dyrare ur håller riktigt bra klass.
TH har kanske lite väl brett design-spektra för vissa, men smaken är som baken.

Jag har haft 6-7 TH, aldrig några problem.

Har nu 2 Grand Carrera, se bilder, hur nöjd som helst.
Är ute efter en Monaco nu för att balansera lite i design

DSC05016_zps4c8488ed.jpg

DSC04969_zps4699b414.jpg

DSC04951_zps4730a335.jpg

Jag gillar dem bägge skarpt! Racing när det är som vassast! Apropå Monaco, vilken modell är du ute efter? Du har väl i te missat leben's svarta som han nästan ger bort på k&s nu!?

Tack!

Återkommit till hans annons säkert 18 ggr :)

Men vill verkligen ha antingen den blå alt. Gulf urtavlan.
Får se om nått dyker upp snart

Ricrob skrev:
Chrisse skrev:
TH är bara skit skrev nån, bland det dummaste jag hört, kvalitets-känslan på deras lite dyrare ur håller riktigt bra klass.
TH har kanske lite väl brett design-spektra för vissa, men smaken är som baken.

Jag har haft 6-7 TH, aldrig några problem.

Har nu 2 Grand Carrera, se bilder, hur nöjd som helst.
Är ute efter en Monaco nu för att balansera lite i design

DSC05016_zps4c8488ed.jpg

DSC04969_zps4699b414.jpg

DSC04951_zps4730a335.jpg

Jag gillar dem bägge skarpt! Racing när det är som vassast! Apropå Monaco, vilken modell är du ute efter? Du har väl i te missat leben's svarta som han nästan ger bort på k&s nu!?

Här en trevlig TAG chronotimer. Lite som tonåring igen blir man då man pillar med de digitala funktionerna. Quartzverket synkar fint med den digitala delen, klockan är väldigt skön på handleden och har en rätt brutal tyngd, vilket jag gillar.

chronotimer-1.jpg

Monacon och Aquaracern är rätt tilltalande! I övrigt så känner jag inget speciellt för märket. Förutom vintage heuer då... ;)

Ja det är helt sant att TAG får mkt skit. Gamla Heuer däremot brukar vara rätt omtyckta. Har själv en Aquaracer som jag köpte ny 2010, som jag är svinnöjd med. Mjuk i formerna, härlig borstad finish, robust, håller tiden perfekt och sitter som en keps på handleden. Valde mellan den och en Longines Hydro Conquest. Tyckte då, och tycker fortfarande, att Longinesen känns väldigt mkt plåt, och TAGen väldigt mkt stål.

Hydron är solid rakt igenom dock... inge plåtkänsla.
HjfcHyh.jpg

Aquaracern...
E02HTDY.jpg

Känner mig ganska neutral ang. TH, känner inte att det är skit och känner inte heller något habegär..

EDIT: Jo, förresten.. En sån här vill jag ha. Fan vad ball den är, om någon har en liggandes som dom vill bli av med så är det bara att dra iväg ett PM hehe
Skärmavbild 2014-02-23 kl. 07.54.04.png

Jag gillar TH starkt! :) Nej, det är ingen Rolex men måste allt jämföras med och vara på samma nivå som Rolex alltid? Vi har haft 6 TH i närmaste släkten och har aldrig haft några problem även fast en person verkligen misshandlade sin Link varje dag i 6 år. Sen ska man minnas att TH har betydligt sämre rykte i Europa än i USA. I Staterna anses TH vara ett lyxmärke av mycket bra kvalitet. Ni är ju klocknördar så jag är säker på att ni ser hur många amerikaner som bär TH både på film och i verkligheten.

Jag tycker TH förtjänar mer credit än märket får. Kanske kan det ha att göra med att deras utbud sträcker sig så långt mellan "skräp" till riktigt dyra ur? Är det där dom faller kanske?

En lite lustig sak är att i stort sett dom enda gångerna jag får komplimanger för mina ur så är det när jag har TH på armen. Ingen har nånsin sagt något när jag har Rolex. What´s up with that?! :woot:

• Like
Reactions: Kay
En lite lustig sak är att i stort sett dom enda gångerna jag får komplimanger för mina ur så är det när jag har TH på armen. Ingen har nånsin sagt något när jag har Rolex. What´s up with that?! :woot:

Okunskap? ;)

Jag har fått mer komplimanger för min g-shock än för något annat ur jag äger. Troligen för att den syns bättre. Slutsats: utanför den riktiga klockvärlden kan man inte lita på komplimanger :D

En fin och anrik tillverkare med en gedigen historia. Kanske lite för mycket blandning mellan lågt och högt, kan jag tycka. De har några verkligt innovativa kalibrar, exempelvis kaliber 360 (som är ett ETA 2892-A2 med en egenhändigt utformad kronografmodul med ett eget balanshjul som snurrar på i makalösa 360.000 halvsvängar per timme) men så har de också, eller i vart fall tills helt nyligen, kalibrar med omoddade 2824-2 som hålls på plats med urverkshållarringar i plast.

Jag tror de skulle vinna på ett större fokus på manufakturkalibrar och då särskilt kronografverk. De har ju också uttökat samarbetet med Atokalpa nu när Nivarox's leveranser av balansspiraler till tillverkare utanför Gruppen börjat minska drastiskt.

Jag saknar dina kvalitativa inlägg och skulle önska att du börjar posta lite mer igen. Det är sådana som du som verkligen ger näring till mitt klockintresse :)

Ping

Undersköterskan

Okunskap? ;)

Jag har fått mer komplimanger för min g-shock än för något annat ur jag äger. Troligen för att den syns bättre. Slutsats: utanför den riktiga klockvärlden kan man inte lita på komplimanger :D

Haha, ja, så kan det kanske vara. :D Fast vad betyder det? Att Rolex enbart lever på sitt varumärke och att andra faktiskt har mycket finare design på sina ur som genererar komplimanger? ;) Min kompis såg att jag hade en ny klocka nyligen och bad att få se närmare på den så jag gav henne klockan. Hon tittade på den och sa när hon såg märket: För att vara en Rolex så är den ganska fin. :D

Haha, ja, så kan det kanske vara. :D Fast vad betyder det? Att Rolex enbart lever på sitt varumärke och att andra faktiskt har mycket finare design på sina ur som genererar komplimanger? ;) Min kompis såg att jag hade en ny klocka nyligen och bad att få se närmare på den så jag gav henne klockan. Hon tittade på den och sa när hon såg märket: För att vara en Rolex så är den ganska fin. :D

Precis, Rolex är kända för att inte göra så fina eller eftertraktade klockor ;) (Obs, grov ironi)
Jag vet inte riktigt vad det betyder eller hur man ska tolka det, men jag brukar se det som att folk har antingen höga förväntningar på Rolex eller att de överlag tycker man är dum som lägger pengar på något så dyrt. Jag vet inte alls vad jag ville komma med det påståendet, när jag läser det så låter det lite som en Flashbackare skrivit det. Men ja, folk uppskattar klockor oberoende av pris, köp en Rolex-"homage" från Regal för 200 spänn och du kommer få nästan lika mycket komplimanger som om du bar en äkta sub.

Hehe ursäkta OT, tillbaka till Topic igen!

Jag dreglar över gamla Heuer men med Tag Heuer så har jag inte samma känsla. Har säkert blivit förstörd av alla andras åsikter eftersom jag enbart testat en Carrera vid ett tillfälle och då fick jag en bra känsla!

Känner mig ganska neutral ang. TH, känner inte att det är skit och känner inte heller något habegär..

EDIT: Jo, förresten.. En sån här vill jag ha. Fan vad ball den är, om någon har en liggandes som dom vill bli av med så är det bara att dra iväg ett PM hehe
Skärmavbild 2014-02-23 kl. 07.54.04.png
Menar du den bleka handen? Kolla Blocket styckad skyltdocka säljes hel eller i delar;)

Varför jämföra TAG med Rolex? Jag har klockor från båda stallen gillar dom skarpt. MEN jag gillar inte alla modeller från Rolex & TAG.
Många hyllar Heuer, men hur många i hyllningskören har ägt en Heuer?
Har ägt några pre TAG Heuer, gillade i och för sig dom men att dom på något sätt skulle vara bättre än dagens ur vet jag inte.
Ett tips, Heuers fulaste modell Kentucky kan fiskas upp på blocket för 5,5k ;)

Har en liten plats i hjärtat för min aquaracer som jag köpte 2005. Det var det förta dykaruret jag köpte och har alltid gillat den. Länken är kanon, tyngden härlig. Men, sen kom konkurrensen, så nu har jag den inte så mycket. Men det är en keeper.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Tillbaka
Topp