• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Boris Balkan

Fark you!
Varför jämföra TAG med Rolex? Jag har klockor från båda stallen gillar dom skarpt. MEN jag gillar inte alla modeller från Rolex & TAG.
Många hyllar Heuer, men hur många i hyllningskören har ägt en Heuer?
Har ägt några pre TAG Heuer, gillade i och för sig dom men att dom på något sätt skulle vara bättre än dagens ur vet jag inte.
Ett tips, Heuers fulaste modell Kentucky kan fiskas upp på blocket för 5,5k ;)


Sluta kissa i våra frukostflingor nu. Fördomar gör allt så mycket enklare.


Sent from my iPony using Sexytalk
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Sluta kissa i våra frukostflingor nu. Fördomar gör allt så mycket enklare.


Sent from my iPony using Sexytalk

En fördom är ett förutfattat antagande om någon eller något, grundat på tillämpning av en stereotyp uppfattning om en grupp som den, eller det, som är föremål för fördomen anses tillhöra. Vid brist på information om någon eller något kan kunskapsluckor fyllas ut med allmänna stereotyper. En fördom kan exempelvis baseras på sannolikhet och empiri istället för statisk faktakunskap. En fördom kan därför vara antingen korrekt eller felaktig. ;)
 

Boris Balkan

Fark you!
En fördom är ett förutfattat antagande om någon eller något, grundat på tillämpning av en stereotyp uppfattning om en grupp som den, eller det, som är föremål för fördomen anses tillhöra. Vid brist på information om någon eller något kan kunskapsluckor fyllas ut med allmänna stereotyper. En fördom kan exempelvis baseras på sannolikhet och empiri istället för statisk faktakunskap. En fördom kan därför vara antingen korrekt eller felaktig. ;)

Tack för det, Captain Obvious!:D
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kolla in TAG Siffert som ligger på köp & sälj.
Såldes väldigt dåligt vid lanseringen 2003 och lades i malpåse efter 2 år. MEN värdet har börjat att stiga ganska ordentligt på denna modell.
 

Whedda

Rolex
Status och rykte, jag tycker dom är trevliga, här har du min gamla rassliga "1000"
Fast väcker inte så mycket känslor hos andra, men min beater fungerar alldeles utmärkt.
8CC1CC8F-8575-4F8C-B683-CBBB4558270D-849-00000181210938F5.jpg

Homage? ;)
 

Whedda

Rolex
Vintage Heuer: Supertrevligt! En mängd ikoniska modeller och det självklara klockmärket om man pratar motorsport från 60/70-tal.

TAG Heuer: Totalt ointressant...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Brukade dissa Tag Heuer tills jag bestämde mig för att testa en själv. Köpte en GC som endast blev såld pga sjukdom (flipparsjuka). Otroligt välbyggd med riktigt fina detaljer, känns påkostat. Inga problem från urverket, pålitlig och inom cosc. Jag kan absolut tänka mig att köpa en Tag Heuer igen...även fast gamla Heuer känns mer spännande

2013-06-16 16.10.15.jpg
2013-06-17 19.49.28-1.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Tag Heuer är knepigt. Jag kan inte riktigt skaka av mig de positiva känslorna jag fick för märket när jag kollade F1 som mest i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Då stod Tag för tidshållningen och jag minns att jag suktade duktigt efter en "riktig" klocka från detta coola märke. Så jag är mycket ambivalent inför Tag Heuer.

:)
 

noeLLY

Cartier
Tycker tag gör bra grejer. Blir spännande med de nya inhouse kronograf kalibrarna!:pompus:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    152.1 KB · Visningar: 148

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Hade en Super Professional ett tag. Den enda, nästan, TH som lockat öht. Mycket av deras output känns tyvärr väldigt smäckig
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tag Heuer är knepigt. Jag kan inte riktigt skaka av mig de positiva känslorna jag fick för märket när jag kollade F1 som mest i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Då stod Tag för tidshållningen och jag minns att jag suktade duktigt efter en "riktig" klocka från detta coola märke. Så jag är mycket ambivalent inför Tag Heuer.

:)

+1 Jag har samma erfarenhet, tidigt 90- tal och en Tag Heuer klocka var i mina pojkögon bland det "fränaste" man kunde ha.

Är för övrigt väldigt nöjd med min beater, TH proffessional 1000 quartz.
 

Osten

Breitling
Jag fick min första "riktiga" klocka förra våren, en TAG Heuer Aquaracer. Visst, det är ingen Rolex, men jag tycker att den är en snygg dykare som enligt mig är värd pengarna. Det är ju en viss prisskillnad på en ny TH Aquaracer och en ny Rolex Sub, vilket är rätt avgörande för en 19-åring! :)

 

Malcolm Y

Omega
Som andra har nämnt här så är nog deras största image problem att dom har både högt och väldigt lågt. För mig är F1 serien väldigt lågt. Däremot uppskattar jag verkligen deras Carrera och Monaco serier.
 

GurraG

Cartier
Den enda TAGen som lockar är en Monaco med blå urtavla.
Det enda som avskräcker är priset på runt 46k.
Hade kunnat tänka mig den om den låg på kring 25k i nypris.

CAW2111-FC6183_14266-001.jpg


Just den var min första "riktiga" klocka och köper man från en gråhandlare (som jag gjorde) landar man strax under 30K ny.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Provade,klämde och jämförde en Aquaracer och en Oris Aquis för nån vecka sen. Måste tyvärr säga att jag tyckte TAGen var plastig och kändes hobby jämfört med Orisen. Lite synd för jag var sugen på en innan.
 
Topp