• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Autavian är ju grymt mycket coolare. Plus att det inte är en dussin-klocka på samma sätt.
Håller med! Speedmaster är lite mer som att ha en V70 på uppfarten. Bra skit men väcker inga känslor...
Tack för de uppmuntrande orden! Jag är dock lite osäker på storleken och då kanske framförallt tjockleken så jag rätt ofta bär skjorta och stadiga 16mm i höjd är i yttersta gränsfallet för vad som är möjligt att få in under manschetten. Men vad tycker ni om bilderna jag postade, bär jag upp den korrekt eller är den för stor?

Jag har alltid gillat Tag Hueuer men känner mig nästan lite osäker på grund utav allt hat de får från klockentusiaster. Speciellt eftersom detta isåfall skulle bli min första klocka över 7000 och dessutom vara som en gåva över mina studier och examen. Vad tycker ni, är jag bara nojig för vad andra tycker och borde köpa, eller har d svettiga synpunkter? (Om det nu finns något sådant när man pratar om något så subjektivt som känslor...:D)
 

Morotsmannen

Panerai
Tack för de uppmuntrande orden! Jag är dock lite osäker på storleken och då kanske framförallt tjockleken så jag rätt ofta bär skjorta och stadiga 16mm i höjd är i yttersta gränsfallet för vad som är möjligt att få in under manschetten. Men vad tycker ni om bilderna jag postade, bär jag upp den korrekt eller är den för stor?

Jag har alltid gillat Tag Hueuer men känner mig nästan lite osäker på grund utav allt hat de får från klockentusiaster. Speciellt eftersom detta isåfall skulle bli min första klocka över 7000 och dessutom vara som en gåva över mina studier och examen. Vad tycker ni, är jag bara nojig för vad andra tycker och borde köpa, eller har d svettiga synpunkter? (Om det nu finns något sådant när man pratar om något så subjektivt som känslor...:D)
Håller med dig väldigt tjock .Tycker den med silvertavla ser bra ut.
 

Morotsmannen

Panerai
Jag tycker tag har gjort den väldigt klumpig förstår inte varför , den i silver på länk ser mindre klumpig ut pga den ljusare färgen riktigt snygg tycker jag
Den svarta också på ett riktigt rallyläder skulle bli kanon.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag tycker tag har gjort den väldigt klumpig förstår inte varför , den i silver på länk ser mindre klumpig ut pga den ljusare färgen riktigt snygg tycker jag
Den svarta också på ett riktigt rallyläder skulle bli kanon.
Jag märker att du på ett väldigt lagom svenskt och neutralt sätt undviker att svara på min fråga;):D
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Tack för de uppmuntrande orden! Jag är dock lite osäker på storleken och då kanske framförallt tjockleken så jag rätt ofta bär skjorta och stadiga 16mm i höjd är i yttersta gränsfallet för vad som är möjligt att få in under manschetten. Men vad tycker ni om bilderna jag postade, bär jag upp den korrekt eller är den för stor?

Jag har alltid gillat Tag Hueuer men känner mig nästan lite osäker på grund utav allt hat de får från klockentusiaster. Speciellt eftersom detta isåfall skulle bli min första klocka över 7000 och dessutom vara som en gåva över mina studier och examen. Vad tycker ni, är jag bara nojig för vad andra tycker och borde köpa, eller har d svettiga synpunkter? (Om det nu finns något sådant när man pratar om något så subjektivt som känslor...:D)
Sagts förr men värt att upprepas: skit i vad ett fåtal nördar säger på olika internetforum. Skulle man göra sina val baserat på tex ks skulle väl alla bära tråk-Rolex :rolleyes:
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Sagts förr men värt att upprepas: skit i vad ett fåtal nördar säger på olika internetforum. Skulle man göra sina val baserat på tex ks skulle väl alla bära tråk-Rolex :rolleyes:
Haha så sant, så sant! Nu har jag iofs aldrig varit mycket för jante, men det är ju nästan sjukligt hur mycket märkessnobbyism det kan råda i ett så pass litet intresse ändå. Jag är den första att Tag Heuer inte alltid gjort så bra ifrån sig *host Link, Formula1 host* men tycker att de har börjat vända upp på rätt håll med herr Biver vid spakarna.
Om KS får bestämma är det Rolex eller kanske Speedmaster som gäller för hela slanten och lite vill man kanske ändå sticka ut från detta. En annan fördel är kanske att buset på gatan hålls borta instötte grad om man bär någon vintage inspirerad Heuer på armen...
 

tokful

Omega
20171010_124035.jpg
Brukas sällan, men idag så!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Autavian är bra mycket coolare än en Speedy, men den ska vara på länk.
Men vad f*n, här kommer jag och önskar att TAG äntligen har hittat rätt med herr Biver och ska börja vandra uppåt för att försöka kriga om mer mid-luxuary klasser och sen släpper de en kvarts Monaco för 18 000?!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Autavian är bra mycket coolare än en Speedy, men den ska vara på länk.
Min AD verkar ruskigt sugen på att sälja och skickade bilder även på referensen med länk. Jag var väldigt anti-länk länge tills jag fick se den i verkligheten där den var betydligt bättre än på produktbilder! Tyvärr kunde jag tycka att låset kändes billigt och en anin gör stort, men då det bara skiljer lite drygt 1500kr i pris ska jag förmodligen köpa med länk och komplettera med läder. En annan medlem varnade nämligen för att köpa till länk efter kostar multum...
 
J

Jackson

Guest
Min AD verkar ruskigt sugen på att sälja och skickade bilder även på referensen med länk. Jag var väldigt anti-länk länge tills jag fick se den i verkligheten där den var betydligt bättre än på produktbilder! Tyvärr kunde jag tycka att låset kändes billigt och en anin gör stort, men då det bara skiljer lite drygt 1500kr i pris ska jag förmodligen köpa med länk och komplettera med läder. En annan medlem varnade nämligen för att köpa till länk efter kostar multum...
Har ni kollat på http://www.chrono24.se/search/index.htm?customerId=11737&dosearch=true ? Det finns sjukt mkt Tag heuer där och jag undrar om någon handlat från dem samt om det är värt att köpa en Tag som en beater?!
Väl mött boys and girls!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Men vad f*n, här kommer jag och önskar att TAG äntligen har hittat rätt med herr Biver och ska börja vandra uppåt för att försöka kriga om mer mid-luxuary klasser och sen släpper de en kvarts Monaco för 18 000?!
Förstår inte riktigt varför en quartz Monaco skulle påverka ditt eventuella köp av en Autavia?

Nördarna kommer knappast att gå på Monacos quartzmodell men jag tror att den kommer att säljas bra.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Förstår inte riktigt varför en quartz Monaco skulle påverka ditt eventuella köp av en Autavia?

Nördarna kommer knappast att gå på Monacos quartzmodell men jag tror att den kommer att säljas bra.
Ursäkta för min dåliga sarkasm (funkar sällan i skriven text). Det jag menade var att det var oväntat för mig personligen att de skulle släppa en sådan modell då jag trodde att de skulle försöka randig till en ”högre nivå” under Bivers ledning. Så fett påverkar inte mig det minsta, mer än mitt känsliga ego som nu tvingas inse att jag hade fel.

Med det sagt tror jag att ablogtowatch gör en någorlunda korrekt analys i att den förmodligen kommer sälja rätt bra till folk som vill ha ett välkänt märke men utan att belåna huset.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag tycker inte ett varumärke "sjunker" för att man erbjuder quartz som komplement. Älskar tex att Aquaracer finns som både automat och quartz, köparen kan välja vilket behov man har och ändå inte tappa möjligheten att bära en grymt snygg klocka :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ja, jag erkänner! Om jag fick välja skulle jag vilja ha HAQ i alla mina klockor :D Tyvärr är det ju så att de flesta tillverkare väljer att göra kvartsmodellerna lite billigare, lite enklare (eller simplare) just för att behålla premiumkänslan på dom mekaniska. När det väl kommer en modell som är identisk i all annan kvalitet men med kvartsverk tycker jag det är toppen :happyhappy:. Nu ska dom bara börja stoppa in det absolut bästa kvartsverket dom kan få tag i istället för det billigaste ETA eller Rondaverket. Då betalar man bara för vilket urverk man vill ha, istället för som idag, när man nästan alltid får en något simplare modell när man köper kvarts.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag tyckte att den satt betydligt bättre än väntat. Men jag kommer ge den några provomgångar till innan jag bestämmer mig helt!
Autavian är ballare och helt klart en mer udda fågel. Speedyn är en klassiker och är inga problem att sälja om man tröttnar. Jag har inte provat Autavian och har bara ägt en Speedy. Jag hade en Speedmaster ´57, med datum och badbar ner till 100m :), lite av det jag vill ha av mina klockor. Speedyn ar också hög, så är det med kronografer om man inte väljer kvarts. Tycker den verkar sitta bra på dig, kanske lite långa luggar, men det är svårt att avgöra på bilderna. Det jag personligen inte gillar med Autavian är att det är en dykarskala i vridringen. Jag tycker det passar bäst med Tachymeterskala på kronografer, särskilt då man pratar racing-kronograf. Men det är bara jag...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Ja, jag erkänner! Om jag fick välja skulle jag vilja ha HAQ i alla mina klockor :D Tyvärr är det ju så att de flesta tillverkare väljer att göra kvartsmodellerna lite billigare, lite enklare (eller simplare) just för att behålla premiumkänslan på dom mekaniska. När det väl kommer en modell som är identisk i all annan kvalitet men med kvartsverk tycker jag det är toppen :happyhappy:. Nu ska dom bara börja stoppa in det absolut bästa kvartsverket dom kan få tag i istället för det billigaste ETA eller Rondaverket. Då betalar man bara för vilket urverk man vill ha, istället för som idag, när man nästan alltid får en något simplare modell när man köper kvarts.
Breitling är ju ett föredöme ur det perspektivet, de skär inte på kvalité och lyx bara för att det är quartz. Dessutom tekniskt avancerade och bra quartz.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Autavian är ballare och helt klart en mer udda fågel. Speedyn är en klassiker och är inga problem att sälja om man tröttnar. Jag har inte provat Autavian och har bara ägt en Speedy. Jag hade en Speedmaster ´57, med datum och badbar ner till 100m :), lite av det jag vill ha av mina klockor. Speedyn ar också hög, så är det med kronografer om man inte väljer kvarts. Tycker den verkar sitta bra på dig, kanske lite långa luggar, men det är svårt att avgöra på bilderna. Det jag personligen inte gillar med Autavian är att det är en dykarskala i vridringen. Jag tycker det passar bäst med Tachymeterskala på kronografer, särskilt då man pratar racing-kronograf. Men det är bara jag...
Väldigt bra poäng! När jag kollade siffrorna är Speedmaster 14mm hög, vilket bara är 1.5mm höre än Autavian. Dock så gör de där sista bitarna rätt mycket i min mening!
Jag håller absolut med dig om att tachymeterskala hade varit bra mycket mer passande, tack för att du förstörde detta för mig;). Men en av anledningarna till att de har fortsatt med vridbar ring är att det möjliggör för mellantider och liknande, något du har nytta av i motorvärlden, men den hade nog sett bättre ut med tachymeterskala ändå!:)
 

LI0N

Panerai
Är påväg till kanarieöarna över julen och om jag minns rätt får man jävligt bra rabatt på Tag Heuer där. Har nu valt tre kandidater så det blir troligen någon av dessa om jag inte kör något helt annat märke. Tar gärna emot era synpunkter och om ni har en av dessa får ni gärna posta några bilder!

tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-way1112ba0928.png

1. Simpel men elegant. Känns dock som att man kanske tröttnar på den? 12k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-alarm-way111zba0910.png

2. Snygg som fan men alarmfunktionen känns lite onödig. Roligt med lite rött på tavlan. 13k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-chronograph-cay1110ba0927.png

3. Snyggast av dem men även dyrast. De andra två är 40,5mm men denna är 43mm, vilket är ett litet minus då jag vill ha en klocka som kompletterar en Aerospace Evo. 17k kronor på geneve companys hemsida.

Så, vilken skulle ni välja? :D
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Är påväg till kanarieöarna över julen och om jag minns rätt får man jävligt bra rabatt på Tag Heuer där. Har nu valt tre kandidater så det blir troligen någon av dessa om jag inte kör något helt annat märke. Tar gärna emot era synpunkter och om ni har en av dessa får ni gärna posta några bilder!

tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-way1112ba0928.png

1. Simpel men elegant. Känns dock som att man kanske tröttnar på den? 12k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-alarm-way111zba0910.png

2. Snygg som fan men alarmfunktionen känns lite onödig. Roligt med lite rött på tavlan. 13k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-chronograph-cay1110ba0927.png

3. Snyggast av dem men även dyrast. De andra två är 40,5mm men denna är 43mm, vilket är ett litet minus då jag vill ha en klocka som kompletterar en Aerospace Evo. 17k kronor på geneve companys hemsida.

Så, vilken skulle ni välja? :D
Nr 1 utan tvekan. Stilig, sportig, allrounder.

12k verkar lite dyrt, finns ju nya från Tyskland på C24 för ca 10500 inkl frakt?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är påväg till kanarieöarna över julen och om jag minns rätt får man jävligt bra rabatt på Tag Heuer där. Har nu valt tre kandidater så det blir troligen någon av dessa om jag inte kör något helt annat märke. Tar gärna emot era synpunkter och om ni har en av dessa får ni gärna posta några bilder!

tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-way1112ba0928.png

1. Simpel men elegant. Känns dock som att man kanske tröttnar på den? 12k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-alarm-way111zba0910.png

2. Snygg som fan men alarmfunktionen känns lite onödig. Roligt med lite rött på tavlan. 13k kronor på geneve companys hemsida.
tag-heuer-watches-aquaracer-300m-quartz-chronograph-cay1110ba0927.png

3. Snyggast av dem men även dyrast. De andra två är 40,5mm men denna är 43mm, vilket är ett litet minus då jag vill ha en klocka som kompletterar en Aerospace Evo. 17k kronor på geneve companys hemsida.
Så, vilken skulle ni välja? :D
Jag har bara haft den översta, som en av sönerna nu har, så den är den enda jag kan uttala mig om. Skrev denna då... https://klocksnack.se/threads/kort-recension-tag-heuer-aquaracer-quartz-ref-way1112-ba0928.60447/
Kan bara konstatera att kronografer gärna växer på höjden, och det var något jag ville slippa just vid det tillfället, därav valet den gången. Jag kan också säga att det är en ganska tung klocka. Och då menar jag vikten på armen. Inte obekväm, men tung så att den känns, man glömmer liksom inte att man har den på. Men pruta på priserna du refererar till skulle jag göra, oavsett vilken du väljer.
 
Topp