• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Choppe

Rolex
2-Faktor
Testar TH för första gången. Känns gedigen och trevlig. Vi får se om sommardykaren är kvar till sommarens ankomst.
1E9187CD-9FA3-4534-95EA-D0A30B9CB338.jpeg
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Spontan känsla om den där vs smpc?
Oj, tuff fråga fråga att besvara. Den tilltalar mig till utseendet med en kantigare bezel som följer boettens former och jag var sugen på att testa något nytt. Bra motstånd och distinkta klick i bezeln. Bra tyngd i länk och klocka även om jag ogillar nyare länkar med friktionsstift. Länken är ändå rätt skön och claspen fungerar bra med sina tre mictojusteringshål. Dykarförlängningen är två tunnare plåtbitar men låser bra i infällt läge.
Tavlan är blå och fin med lite textur som jag gillar och som tidigare fanns hos äldre SMP:s. Urverket är välbeprövat men inte cosc-certifierat.

Summa summarum, gillar den skarpt även om det finns andra trevliga attribut hos en SMPc men prisskillnaden runt 10k är inte helt oansenlig. Tycker att Aquaracern är klart prisvärd och kommer troligen bli min bad- och lekklocka ett tag framöver!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Häftig! Jag är annars hardcore för mekaniska klockor men denna är bra. ;)

Samma här men kunde inte motstå denna:) Lätt den snyggaste digitalaren jag har sett. Och faktiskt lite udda nu för tiden då det känns som 99% av alla klockor idag är analoga (mekaniska eller quartz). Apple watch undantagen förstås. Jag skulle vilja ha en sådan igen om de fick till designen på den. Mer stål då jag tycker att den känns ganska plastig.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Bidrar med en bild på min Aquaracer ref WAY218A som var något av ett spontanköp men är nöjd och tycker att den växer ju mer jag använder den.
1C094192-0BB4-4F3A-877F-D75E1310D787.jpeg
Har kompletterat den med ett canvasband köpt av @Feskarn Tycker kombon blev bra.

/Stefan
Gillar canvasbandet och skulle gärna komplettera min WAY211C med ett sådant. Gärna med blå söm á la OEM-canvas från Tag Heuer. Ett svart gummi vore mumma det också!
 

DrKlocka

Audemars
Har alltid haft svårt för Tag Heuer, men har på senare tid ändrat uppfattning. Köpte nyligen min första Tag, en 2000 series från 2004 med ett gediget 7750 tickandes perfekt. Älskar tavelstrukturen. Riktigt fina klockor för pengarna. Lär bli fler Tags i framtiden.
20180304_141058.jpg
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Det är något med Tag Heuers nya GMT som jag bara älskar. Hade dock önskat siffrorna var inristade på kronan, ser lite plastigt ut. Vad tycker övriga panelen om den? Är det någon som besitter en sådan? Vill gärna se hur den sitter på armen.
Skärmavbild 2018-03-06 kl. 08.51.15.png
 

TFK

Omega
Det är något med Tag Heuers nya GMT som jag bara älskar. Hade dock önskat siffrorna var inristade på kronan, ser lite plastigt ut. Vad tycker övriga panelen om den? Är det någon som besitter en sådan? Vill gärna se hur den sitter på armen.
Skärmavbild 2018-03-06 kl. 08.51.15.png
Jag är också lite kär i nya GMT:n.. Tidigare har jag inte varit så intresserad av Aquaracer-serien, men det är något med GMT:n som skapar stort ha-begär. Priset på ca 20k känns spontant också rätt prisvärt jämfört med konkurrenter.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Det är något med Tag Heuers nya GMT som jag bara älskar. Hade dock önskat siffrorna var inristade på kronan, ser lite plastigt ut. Vad tycker övriga panelen om den? Är det någon som besitter en sådan? Vill gärna se hur den sitter på armen.
Skärmavbild 2018-03-06 kl. 08.51.15.png
Har bara testat den i Butik och tyckte att den kändes väldigt stor. Detta är självklart en preferens men för mig blev storleken ett problem.
 
Topp