• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

TFK

Omega
Snygg klocka Syven!
yryjasah.jpg


Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Mangusta

Cartier
Angående märket säger jag som flera andra.
Man måste vara en insnöad fanboy för att tycka att allt från ett märke är grymt. Tycker TAG har mycket fint men knappast allt...[/quote]

Kloka ord! Det är ju precis så det är. Det finns inget märke där alla modeller tilltalar mig utan de flesta märken har väl ett par, tre stycken klockor jag kan tänka mig och 40 stycken jag aldrig skulle bära och det gäller alla tillverkare.
 

Sputniq

Panerai
Testade deras nyare Aquaracer igår. Tyckte att den var riktigt fräsch faktiskt, 500 m wr och samtidigt tunn och smidig med sina 41 mm. Blev sugen :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ja, vad lustigt. TH växer nästan anstöt hos vissa. Speciellt min Link som tillsammans med Formula1 (med rätta!) som förmodligen är de mest bespottade. När det gäller Linken så handlar det mest om just länken. Visst, urtypen av Link var väl inte granna med sina bulliga länkar och glasringar men dagens är väldigt smakfulla tycker jag. Länken har plattats till mer och mer för varje generation. Hur kan man inte gilla denna?
2ff1723073cb45add74151fa0d33056f75b22a67.png


Här min som jag bär just idag. Den har den näst senaste generationen av länk.
imasdge.jpg

Själva klockan har ju en klassiskt utseende med en fantastisk tavla. Det blir en helt annan klocka när jag byter till skinnarmband på den.
3cW549s.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ja, vad lustigt. TH växer nästan anstöt hos vissa. Speciellt min Link som tillsammans med Formula1 (med rätta!) som förmodligen är de mest bespottade. När det gäller Linken så handlar det mest om just länken. Visst, urtypen av Link var väl inte granna med sina bulliga länkar och glasringar men dagens är väldigt smakfulla tycker jag. Länken har plattats till mer och mer för varje generation. Hur kan man inte gilla denna?
2ff1723073cb45add74151fa0d33056f75b22a67.png


Här min som jag bär just idag. Den har den näst senaste generationen av länk.
imasdge.jpg

Själva klockan har ju en klassiskt utseende med en fantastisk tavla. Det blir en helt annan klocka när jag byter till skinnarmband på den.
3cW549s.jpg
Håller helt med om att länken är snyggare nu är förra generationer. Men det var "modet" då. Tycker egentligen alltid links är snyggast på läder. Mums :)


Skickat från iPhone
 

JoakimH

Omega
Jag gillar TH just för att de ofta är lite annorlunda. Har haft både th 2000, s/el, 2 link chronos och har just nu bara en kirium kvar, eller ett missfoster som någon kallade den. Den har i vart fal en av de mest solida länkarna jag haft som sitter otroligt bra/skönt på armen.
v0MeYf7.jpg

Kommer def bli mer TH för min del.
 

Zose

Omega
2-Faktor
Jag gillar TH just för att de ofta är lite annorlunda. Har haft både th 2000, s/el, 2 link chronos och har just nu bara en kirium kvar, eller ett missfoster som någon kallade den. Den har i vart fal en av de mest solida länkarna jag haft som sitter otroligt bra/skönt på armen.
v0MeYf7.jpg

Kommer def bli mer TH för min del.

Håller med om att TH sitter jäkligt skönt på armen samt de har några riktigt snygga modeller. Förstår
inte varför de blivit forumets hackkyckling. Tycker att många TH's är klart snyggare än flera Rolex
modeller, och när det kommer till kritan vad det är som får en att köpa en klocka så är det ju "looken"
på klockan man går på. Kostar inte heller än mindre förmögenhet vilket är minst lika viktigt.
 

Zose

Omega
2-Faktor
Ja, vad lustigt. TH växer nästan anstöt hos vissa. Speciellt min Link som tillsammans med Formula1 (med rätta!) som förmodligen är de mest bespottade. När det gäller Linken så handlar det mest om just länken. Visst, urtypen av Link var väl inte granna med sina bulliga länkar och glasringar men dagens är väldigt smakfulla tycker jag. Länken har plattats till mer och mer för varje generation. Hur kan man inte gilla denna?
2ff1723073cb45add74151fa0d33056f75b22a67.png


Här min som jag bär just idag. Den har den näst senaste generationen av länk.
imasdge.jpg

Själva klockan har ju en klassiskt utseende med en fantastisk tavla. Det blir en helt annan klocka när jag byter till skinnarmband på den.
3cW549s.jpg

Riktigt snygg den där på läder!
 
Min högst subjektiva och personliga åsikt är att de är för dyra för den kvalité man får.
"Skräp" är svårt att säga, allt här i världen har ett pris, högt eller lågt.
Enligt mig är designen och känslan helt enkelt tråkig hos TH.

Med det sagt, så ska det bli ytterst intressant att se Herr Biver, AKA Mannen med gyllene fingrar styra upp det!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Min högst subjektiva och personliga åsikt är att de är för dyra för den kvalité man får.
"Skräp" är svårt att säga, allt här i världen har ett pris, högt eller lågt.
Enligt mig är designen och känslan helt enkelt tråkig hos TH.

Med det sagt, så ska det bli ytterst intressant att se Herr Biver, AKA Mannen med gyllene fingrar styra upp det!

Några modeller som ser ut som de klassiska 60-tals Carrera och Autavia så kan det nog bli bra. Mindre plotter helt enkelt.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
TH tilltalar inte mig alls.
Plottriga modeller och de som jag klämt på känns överprisade i förhållande till finish och känsla.
Frugan önskade sig en för 11-12 år sedan och hon älskar den verkligen. Den bärs dagligen och har fått ta mycket stryk genom åren.
1e404c38e5c916e7e78c938ccb2bfb37.jpg
 
Min högst subjektiva och personliga åsikt är att de är för dyra för den kvalité man får.
"Skräp" är svårt att säga, allt här i världen har ett pris, högt eller lågt.
Enligt mig är designen och känslan helt enkelt tråkig hos TH.

Med det sagt, så ska det bli ytterst intressant att se Herr Biver, AKA Mannen med gyllene fingrar styra upp det!

Att du ogillar designen är en sak men hur kan du säga att kvaliteten är dålig? Har du ägt någon?
Tag ligger väl relativt lågt i Swatch groups prissegment och är väl knappast sämre än tex. Longines eller Glycine. Jag vet att dessa märken har högre anseende av andra anledningar men kvalitetsmässigt tror jag inte TH är sämre än andra i prisklassen.
 
Topp