• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Makkanxd

Rolex
Tur det är garanti iaf. Det är sånt här som gör mig skeptisk till massproducerade automatverk i billiga klockor, blir det problem kan man behöva kosta på rätt mkt på en billig klocka...
Jag tänker typ tvärtom. Det är ju ”lätta” urverk som de flesta urmakare borde kunna fixa. Även hos ad borde ju inte delarna kosta speciellt mycket. Om man jämför med något inhouse verk. Eller tänker jag fel?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag tänker typ tvärtom. Det är ju ”lätta” urverk som de flesta urmakare borde kunna fixa. Även hos ad borde ju inte delarna kosta speciellt mycket. Om man jämför med något inhouse verk. Eller tänker jag fel?
Otydligt av mig. Jag tänker kvarts, batteribyte räcker och efter 25 år byter man urverket för typ 500 kr :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hade ett garantiärende på min Monaco för många år sedan, lämnade in den till ad som jag inte köpt den av.
Dom tog in den och skickade ner den till Skövde utan snack, uret skickades hem till mig några veckor senare. Det är väl så det ska funka:)
 

Gus Fring

Omega
0C81739D-A993-43F0-9BB3-CB4A5A2425CC.jpeg
Har uppnått en ålder som kvalificerar Mig att ha en renodlad kostymklocka. Dykaruren har Jag den övriga tiden.
Valet föll till slut på en Carrera Calibre 5 Day-Date med blå urtavla och länk.
 
Senast ändrad:

NickG

Cartier
Kom ihåg att någon hade köpt någon riktigt snygg Aquaracer till sin fru/flickvän här i tråden, med en tavla av pärlemor och diamanter på tavlan.
Vad finns det egentligen för snygga alternativ för tjejer hos Tag? Letar efter något under 10.000kr, gärna långt under men tycker det är svårt. Är det lönt att köpa en Quartz? Känns så tråkigt även om tjejen med största sannolikhet inte bryr sig.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Kom ihåg att någon hade köpt någon riktigt snygg Aquaracer till sin fru/flickvän här i tråden, med en tavla av pärlemor och diamanter på tavlan.
Vad finns det egentligen för snygga alternativ för tjejer hos Tag? Letar efter något under 10.000kr, gärna långt under men tycker det är svårt. Är det lönt att köpa en Quartz? Känns så tråkigt även om tjejen med största sannolikhet inte bryr sig.
Klart det är lönt att köpa en kvarts, finns många fördelar med det, särskilt i den prisklassen. Om hon "inte bryr sig" lär hon inte vilja punga ut pengar för en service som kostar lika mycket som ni betalade för klockan :) är man dessutom inte såld på marknadsföringen från Schweiz är det nog dessutom bara en nackdel med en mekanisk klocka som inte ens klarar av att visa korrekt tid :D

Om du ska hitta något långt under 10' lär det väl bli begagnat gissar jag, vill minnas att Tags damur med kvarts kostar typ 15 och uppåt nya?
 

Makkanxd

Rolex
Kom ihåg att någon hade köpt någon riktigt snygg Aquaracer till sin fru/flickvän här i tråden, med en tavla av pärlemor och diamanter på tavlan.
Vad finns det egentligen för snygga alternativ för tjejer hos Tag? Letar efter något under 10.000kr, gärna långt under men tycker det är svårt. Är det lönt att köpa en Quartz? Känns så tråkigt även om tjejen med största sannolikhet inte bryr sig.
Denna finns ju utan diamanter också som typ borde ligga runt din budget. Ska du köpa nytt i butik så in och fråga lite, i Helsingfors när vi var och kollade prutade tjejen i butiken med sig själv typ 10% utan att vi sa något, bara att vi var intresserade. Så det finns kanske lite å göra där! ;)
2DE8FFCC-C455-444C-A278-7378F88E5BC7.jpeg
 

NickG

Cartier
Klart det är lönt att köpa en kvarts, finns många fördelar med det, särskilt i den prisklassen. Om hon "inte bryr sig" lär hon inte vilja punga ut pengar för en service som kostar lika mycket som ni betalade för klockan :) är man dessutom inte såld på marknadsföringen från Schweiz är det nog dessutom bara en nackdel med en mekanisk klocka som inte ens klarar av att visa korrekt tid :D

Om du ska hitta något långt under 10' lär det väl bli begagnat gissar jag, vill minnas att Tags damur med kvarts kostar typ 15 och uppåt nya?
Ja precis, är mest begagnat jag har kollat på.
Denna finns ju utan diamanter också som typ borde ligga runt din budget. Ska du köpa nytt i butik så in och fråga lite, i Helsingfors när vi var och kollade prutade tjejen i butiken med sig själv typ 10% utan att vi sa något, bara att vi var intresserade. Så det finns kanske lite å göra där! ;)
2DE8FFCC-C455-444C-A278-7378F88E5BC7.jpeg
Där är den! Så jävla cool! Ska kika runt lite på Chrono24, tack!:) Men är det kvarts eller automat?
 

Makkanxd

Rolex
Ja precis, är mest begagnat jag har kollat på.

Där är den! Så jävla cool! Ska kika runt lite på Chrono24, tack!:) Men är det kvarts eller automat?
Den är hur ball som helst! Det är en Quartz. Tjejen gick från sin smpc som hon hade ett år tillbaka till Quartz. Tror hon egentligen tycker automat är lite roligare men nöjer sig absolut med batteri :)
 

Mr.P

Breitling
2-Faktor
Fina klockor!
Jag tycker däremot jag aldrig hittat någon snygg gummilänk till min Aquaracer. Dem som finns är för tunna kontra urverket :(
 
Topp