• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

LI0N

Panerai
D2BCDB14-6C71-4E2C-A37F-C38C195B5837.jpeg

@Makkanxd och @NickG
Detta borde alltså vara helt okej? :D
 

LI0N

Panerai
En AD skriver väl datum och serienummer så som Nymans gjorde på mitt. Gråhandlares cert/garantikort är oftast blanka om klockan är "Ny"
På min gamla Autavia stod det datum i den där vita rutan, så du kanske bör kolla upp det. Känns märkligt om vissa fyller i rutan och andra inte.

Klockan är köpt hos AD så det känns konstigt att de skulle glömma fylla i. Måste väl nästan besöka närmsta AD så får de uttala sig!
 

FrommJR

Breitling
En AD skriver väl datum och serienummer så som Nymans gjorde på mitt. Gråhandlares cert/garantikort är oftast blanka om klockan är "Ny"
Detta är däremot inte helt i sin ordning sant. Jag jobbar själv inom branchen och då vi säljer TAG klockor skriver vi bara in Ristnummer på baksidan av kortet (i vår butik, konstigt att alla inte har samma regler). Är det blankt behöver det nödvändigtvis inte vara fake då vi har en datorbas vi kan kolla i om kortet är reggat på klockan du har.
 

LI0N

Panerai
Detta är däremot inte helt i sin ordning sant. Jag jobbar själv inom branchen och då vi säljer TAG klockor skriver vi bara in Ristnummer på baksidan av kortet (i vår butik, konstigt att alla inte har samma regler). Är det blankt behöver det nödvändigtvis inte vara fake då vi har en datorbas vi kan kolla i om kortet är reggat på klockan du har.

Borde ju nästan besöka butiken du jobbar i då jag är påväg till Sverige denna helg så man får kolla :D Täcks inte göra det vid lokala AD:n
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Detta är däremot inte helt i sin ordning sant. Jag jobbar själv inom branchen och då vi säljer TAG klockor skriver vi bara in Ristnummer på baksidan av kortet (i vår butik, konstigt att alla inte har samma regler). Är det blankt behöver det nödvändigtvis inte vara fake då vi har en datorbas vi kan kolla i om kortet är reggat på klockan du har.
Brukar ni sätta en klisterlapp med butikens info nere i högra hörnet? Jag köpte min Autavia av en officiell TH "boutique" där de hade satt namn och kontaktinfo klistrat på kortet, något jag personligen tyckte såg för ***** ut. Samtidigt kan man tycka att deras egna butiker borde ha rätt strama tyglar för vad man får och inte får göra med produkterna...
 

FrommJR

Breitling
Brukar ni sätta en klisterlapp med butikens info nere i högra hörnet? Jag köpte min Autavia av en officiell TH "boutique" där de hade satt namn och kontaktinfo klistrat på kortet, något jag personligen tyckte såg för ***** ut. Samtidigt kan man tycka att deras egna butiker borde ha rätt strama tyglar för vad man får och inte får göra med produkterna...
Nej det gör vi inte, information till butiken hittar du på kvittot som vi alltid vädjar kunden om att ha kvar i lådan där vi lägger det. Vi skriver endast ner ristnumret på kortet som sagt.
 
Topp