• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

noeLLY

Cartier
Detta är däremot inte helt i sin ordning sant. Jag jobbar själv inom branchen och då vi säljer TAG klockor skriver vi bara in Ristnummer på baksidan av kortet (i vår butik, konstigt att alla inte har samma regler). Är det blankt behöver det nödvändigtvis inte vara fake då vi har en datorbas vi kan kolla i om kortet är reggat på klockan du har.
Ristar ni?
 

Makkanxd

Rolex
0F90DA1C-DDE3-47F1-98FD-32943C8A7CDC.jpeg
 

FrommJR

Breitling
aaahh Typ din upplevelse? Kvalite, urverket, länken, helhetskänslan.. isch
Länken tycker jag är grymt skön. Har, precis som ni nämnt tidigare, inte varit ett stort fan av de tidigare modellerna av Linken men just denna med kronografen som gör att den bli aningen tyngre diggar jag stort. Helhetskänslan av klockan tycker jag är riktigt skön. Urverket håller sig riktigt bra med Cal. 17, man har ju 4h extra reserv (om det nu skulle ha en signifikant betydelse för dig). Overall riktigt schysst klocka och prisvärd om man jämför med klockor från Tag i samma prisklass :)
 

Barricello

Audemars
Länken tycker jag är grymt skön. Har, precis som ni nämnt tidigare, inte varit ett stort fan av de tidigare modellerna av Linken men just denna med kronografen som gör att den bli aningen tyngre diggar jag stort. Helhetskänslan av klockan tycker jag är riktigt skön. Urverket håller sig riktigt bra med Cal. 17, man har ju 4h extra reserv (om det nu skulle ha en signifikant betydelse för dig). Overall riktigt schysst klocka och prisvärd om man jämför med klockor från Tag i samma prisklass :)
Låter mycket bra i mina öron! Tack där :)
 

Pastorn

Cartier
Hej fick hem en aquaracer igår, närmare bestämt en WAY2112.BA0928 och har en fråga om den manuella uppvridningen.

När jag packat upp den igår vred jag upp den kanske 20-30 varv medurs i position 1 sen tog det stopp. Så fråga 1 är om calibre 5 har uppvridningsstop?
Sedan la jag den på kvällen men idag när jag kom hem från jobbet hade den stannat efter ca 13 tim vilket får mig att tro att den inte var fullt uppdragen igår.
Men provade att vrida upp den 40-50 varv utan problem varpå jag ställde tid och datum. Sen när jag skulle känna på uppvridet så var kronan låst igen (medurs) någon som känner till detta eventuella fel eller ska den vara så?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Av ren nyfikenhet...var du med och röstade när det skulle avgöras vilken modell det skulle bli remake på? Den är verkligen en riktig favorit hur som helst :)
Både ja och nej faktiskt, jag röstade inte i alla "omgångar" utan bara i de som jag råkade komma ihåg för tillfället då jag inte var särskilt imponerad av vad TAG sysslade med när det begav sig. Men jag minns att jag röstade för denna och liknande "reverse panda" konfigurationer.
 

Gripen

Omega
Beställde precis ett läderarmband till min Tag Heuer Aquaracer. Dock måste jag nu skaffa ett spänne. Tänkte lägga ett par hundra lappar på det. Nån som har bra förslag på clips typ Tag Heuer?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Beställde precis ett läderarmband till min Tag Heuer Aquaracer. Dock måste jag nu skaffa ett spänne. Tänkte lägga ett par hundra lappar på det. Nån som har bra förslag på clips typ Tag Heuer?
Jag hade försökt köra TH spänne! Kostar lite mer men schysst och tillförlitlig kvalité på grejerna gör det värt det!
 
Topp