• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

20180911_223831.jpg

:hungry: :happyhappy:
:eek:
E189EF6D-6B02-4B45-8CF0-F565E7306A3F.jpeg

Hej fick hem en aquaracer igår, närmare bestämt en WAY2112.BA0928 och har en fråga om den manuella uppvridningen.

När jag packat upp den igår vred jag upp den kanske 20-30 varv medurs i position 1 sen tog det stopp. Så fråga 1 är om calibre 5 har uppvridningsstop?
Sedan la jag den på kvällen men idag när jag kom hem från jobbet hade den stannat efter ca 13 tim vilket får mig att tro att den inte var fullt uppdragen igår.
Men provade att vrida upp den 40-50 varv utan problem varpå jag ställde tid och datum. Sen när jag skulle känna på uppvridet så var kronan låst igen (medurs) någon som känner till detta eventuella fel eller ska den vara så?
Nej en automatiskt klocka ska inte ta stopp när man drar upp den.

Håller med! Jag har svårt att hitta en dykare i samma prisklass från en "etablerad" tillverkare. Dock tror jag att TH kan få det ännu svårare bland KS folket när SS presenterar sin uppdaterade Landsort:D

Det är faktiskt helt sjukt att TH är så illa omtyckt på KS :D inget illa om SS, har alltid gillat dem men hos mig kommer ändå TH alltid stå högre.

Det är faktiskt helt sjukt att TH är så illa omtyckt på KS :D inget illa om SS, har alltid gillat dem men hos mig kommer ändå TH alltid stå högre.
Jag tror att mycket har berott på TH's, kanske ibland, dåliga affärsidéer. Men jag tycker att de har skärpt till sig bra under Bivers ledning och börjar släppa mer och mer intressanta klockor (jag tänker då framförallt på Heuer02 verket). Förhoppningsvis är de på rätt sida nu och kan börja fortsätta sitt arbete. Jag har dock aldrig ägt en SS, men visst har TH mycket mer publik pågrund utav sin historia än vad SS har ännu!

Tillbaka
Topp