• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Vet att då jag hade min Autavia, så kollade jag in De Griff:
https://atelierdegriff.com/
Custom made, och tror att ett svart vintage räserband vore grymt till Autavian.

Angående höjden så är Autavia inte på något vis hög eller oproportionerlig, men den kräver sin handled. Jag har ganska små, knappa 17 cm "platta", och var väl medveten om att den skulle vara i största laget då jag köpte den. Men pga. att den är så satans snygg köpte jag ändå. Och sålde efter fyra månader... :D

Den var för stor för mig, enligt mig. Men egentligen..? Jag vet inte, man får lite skeva intryck av att knäppa wrist shots hela tiden. På foton ser 35 mm grymt ut, men i själva verket är betydligt större klockor snyggare. Åtminstone på mig. Beträffande Autavian var det dock priset, en så dyr (för mig) klocka måste verkligen vara 100.

Då det begav sig:
20180923_192030.jpg

Grym klocka dock! Underbart urverk, sjukt snygg design!
De Griff hade ju magiska prylar i sitt sortiment! Som en ivrig supporter av småskalig produktion och varm BENELUX-vän måste jag säga att det ryckte rejält i köpfingret när jag såg en del av det de gör!
https://www.instagram.com/p/Bnl0_LlnhFd/?taken-by=degriffstraps

Vet att då jag hade min Autavia, så kollade jag in De Griff:
https://atelierdegriff.com/
Custom made, och tror att ett svart vintage räserband vore grymt till Autavian.

Angående höjden så är Autavia inte på något vis hög eller oproportionerlig, men den kräver sin handled. Jag har ganska små, knappa 17 cm "platta", och var väl medveten om att den skulle vara i största laget då jag köpte den. Men pga. att den är så satans snygg köpte jag ändå. Och sålde efter fyra månader... :D

Den var för stor för mig, enligt mig. Men egentligen..? Jag vet inte, man får lite skeva intryck av att knäppa wrist shots hela tiden. På foton ser 35 mm grymt ut, men i själva verket är betydligt större klockor snyggare. Åtminstone på mig. Beträffande Autavian var det dock priset, en så dyr (för mig) klocka måste verkligen vara 100.

Då det begav sig:
20180923_192030.jpg

Grym klocka dock! Underbart urverk, sjukt snygg design!
Dom racingbanden ser riktigt läckra ut.
Jag kanske är lite smått färgblind när det kommer till matchning men alla 3 färgerna känns intressanta.
Jag tycker originallädret är lite styvt men det mjuknar väl upp med tiden kanske.

Jag är inne på min andra Autavia då jag fick ett sånt sug igen efter att ha sålt min förra :)
Tycker det är en av dom snyggaste klockor som jag har sett faktiskt.

Dom racingbanden ser riktigt läckra ut.
Jag kanske är lite smått färgblind när det kommer till matchning men alla 3 färgerna känns intressanta.
Jag tycker originallädret är lite styvt men det mjuknar väl upp med tiden kanske.

Jag är inne på min andra Autavia då jag fick ett sånt sug igen efter att ha sålt min förra :)
Tycker det är en av dom snyggaste klockor som jag har sett faktiskt.
Som jag skrev ovan, det finns mycket gott i den butiken!:)

Orginallädret är skönt att bära när man väl har "brutit" in det. Men det är fortfarande hårt och kan vara lite omedgörligt emellanåt. Jag vet inte om det är lädret i sig (kamel) eller om det bara är TH som har beställt bandet och det har blivit som det blivit.

En andra Autavia? Wow, du är dedikerad!

Som jag skrev ovan, det finns mycket gott i den butiken!:)

Orginallädret är skönt att bära när man väl har "brutit" in det. Men det är fortfarande hårt och kan vara lite omedgörligt emellanåt. Jag vet inte om det är lädret i sig (kamel) eller om det bara är TH som har beställt bandet och det har blivit som det blivit.

En andra Autavia? Wow, du är dedikerad!
Då ska jag se till att bryta in lädret :)

Dedikerad vet jag ej utan det var nog snarare flipparsjukan som slog till. Hann knappt använda den förra innan den såldes vilket är förkastligt. Å andra sidan fick den ju glädja en annan forummedlem.

Men andra gången gillt eller hur säger man ;)

Heute ist mein TAG. Blivit med aquaräjser. Trodde jag inte. Den första dyrare klockan jag dreglade över för något år sedan när intresset slog slint. Sen blev det Seiko, Sinn, Omega och Tudor. Alla sålda.

Finish och kvalitén känns faktiskt riktigt bra. Länken är kanske inte världens roligaste, men jag gillar den ändå! Spännet håller en skön profil. Beggad är det riktigt mycket klocka för pengarna måste jag säga.
C84613DB-0F14-4852-952F-9A4BE99FEA28.jpeg

Heute ist mein TAG. Blivit med aquaräjser. Trodde jag inte. Den första dyrare klockan jag dreglade över för något år sedan när intresset slog slint. Sen blev det Seiko, Sinn, Omega och Tudor. Alla sålda.

Finish och kvalitén känns faktiskt riktigt bra. Länken är kanske inte världens roligaste, men jag gillar den ändå! Spännet håller en skön profil. Beggad är det riktigt mycket klocka för pengarna måste jag säga.
C84613DB-0F14-4852-952F-9A4BE99FEA28.jpeg
Gratulerar! Ser riktigt bra ut!

Håller med! Jag har svårt att hitta en dykare i samma prisklass från en "etablerad" tillverkare. Dock tror jag att TH kan få det ännu svårare bland KS folket när SS presenterar sin uppdaterade Landsort:D
Oris Aquis är väl en uppenbar motsvarighet. I mitt tycke mer prisvärda med bättre finish men det är ju såklart upp till var o en!

Oris Aquis är väl en uppenbar motsvarighet. I mitt tycke mer prisvärda med bättre finish men det är ju såklart upp till var o en!
Jag ska vara helt ärlig och erkänna att jag faktiskt aldrig hållit i någon Oris, så finish och liknande är jag absolut inte rätt person att bedömma! Dock verkar de vara bra omtyckta överlag och med tanke på en bra prisbild är de en säkert en hård konkurrent till Aquaracer!

Jag letar efter en härlig stålsport och slutar alltid med att jag fastnar för Carrera Calibre 5, eftersom jag redan har en Aquaracer Calibre 5 så känns det ganska tråkigt att köra på Tag igen men det är det enda vettiga och prisvärda jag hittar.
Någon som har erfarenhet av Carrera Calibre 5 eller vet något bra alternativ?

Jag letar efter en härlig stålsport och slutar alltid med att jag fastnar för Carrera Calibre 5, eftersom jag redan har en Aquaracer Calibre 5 så känns det ganska tråkigt att köra på Tag igen men det är det enda vettiga och prisvärda jag hittar.
Har en, kör den mest på höst/vinter, gillar den mycket. Min mest exakta mekaniska klocka, drar sig i princip inte alls. Lite pics här.
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tag-heuer-tråden.29141/page-15#post-1576047

jag själv ska köpa en tag heuer aquaracer 2018 modell 43mm (batteri) tycker dem är rejält schyssta och fina. Tag har lyckats under åren med aquaracer och monaco dock F1 har gått ner och har ej den status längre.

Har den vita Day-Daten. Tycker det är en jävligt komplett klocka faktiskt, lite av en kameleont beroende på om kör med länk, läder eller nato.
Min fortar sig ca. 4-5 sekunder vid daglig användning.

Kör den idag... :)
Dagens klocka - Ny tråd!

Tillbaka
Topp