• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Kostymbyte. Gör sig jäkligt bra på gummi också (tycker jag). Spännet med snabbinställning är guld värt när man blir varm. Helnöjd :).
PSX_20190310_214923.jpg
 
Jag blir galen av Carreran, riktat in mig på Omega Aqua Terra men Carreran gör samma jobb för så mycket mindre pengar!
Problemet är bara att jag redan har en Tag Heuer Aquaracer, vill sprida ut mina märken lite haha
Ja exakt vad jag kom fram till när jag köpte och kan faktiskt bara hylla beslutet. Tycker i flera avseende att Carreran är bättre än ATn. Boettens långa o rätt speciella bandhorn och den fenomenala inpassningen av länken mot boetten är faktiskt riktigt bra. Länken i sig precis som ovan sagt med de korta polerade bitarna är också super. Ser rå ut men ändå elegant o ger ingen plc känsla alls. Verket såklart mer traktor än 8xxx men en väldigt bra traktor o som sagt... .Jag gav 16500 ny, fullset med gällande garanti. (Kollat på TAGs hemsida). Det är väldigt svårslaget tycker jag. (Sedan är det ju så typiskt den sjukdom vi alla tycks lida av att jag ändå ibland är sugen på att byta mot nya GS GMT Quartzen.....Men skall försöka lägga band på mig i den frågan :))
 
Surfade in på Tag Heuers hemmiz för att luska nyheter.. Kan inte minnas att jag såg den här sidan igår:

Screenshot_20190320-182705_Chrome.jpg


Inte sett sidan tidigare, och då har jag ändå tittat relativt frekvent (men kan givetvis ha fel) Upplägget gör dock att man blir ganska intresserad, vågar man hoppas på lite olika nysläpp, tolkningar av resp. årtionde eller liknande?

En 38 mm (ja, millimetern spelar fan roll) Monaco McQueen Reissue hade suttit som en jävla fläskläpp!

https://www.tagheuer.com/monaco-50-anniversary/en-gb/timeline/intro
 
Surfade in på Tag Heuers hemmiz för att luska nyheter.. Kan inte minnas att jag såg den här sidan igår:

Screenshot_20190320-182705_Chrome.jpg


Inte sett sidan tidigare, och då har jag ändå tittat relativt frekvent (men kan givetvis ha fel) Upplägget gör dock att man blir ganska intresserad, vågar man hoppas på lite olika nysläpp, tolkningar av resp. årtionde eller liknande?

En 38 mm (ja, millimetern spelar fan roll) Monaco McQueen Reissue hade suttit som en jävla fläskläpp!

https://www.tagheuer.com/monaco-50-anniversary/en-gb/timeline/intro

Jag undrar verkligen vad de kommer att släppa till 50-års jubileet av Monaco. Jag har svårt att tänka mig att en 38mm nytolkning av 1133 är svaret med tanke på att de redan har en re-issue av originalet ”McQueen Monaco” på som du säger 39mm. Däremot kom ju den efter 40-års modellen som såg praktiskt taget identisk ut så det är inte omöjligt.

Men det får mig att tro att det blir något rätt skevt som oss purister kommer ha svårt att smälta. Vad det är vet jag inte för de har ju redan haft det ganska roligt med Monacon genom åren.
 
Jag undrar verkligen vad de kommer att släppa till 50-års jubileet av Monaco. Jag har svårt att tänka mig att en 38mm nytolkning av 1133 är svaret med tanke på att de redan har en re-issue av originalet ”McQueen Monaco” på som du säger 39mm. Däremot kom ju den efter 40-års modellen som såg praktiskt taget identisk ut så det är inte omöjligt.

Men det får mig att tro att det blir något rätt skevt som oss purister kommer ha svårt att smälta. Vad det är vet jag inte för de har ju redan haft det ganska roligt med Monacon genom åren.
Finns bild på jubileums-Monacon i Yonssons Baseltråd, men den har egentligen inte visats offentligt än...
 
Spontant känns ju den bruna, i Yonssons tråd, som 70-talssläppet. Givet att det som jag tror kommer ett gäng med tema på årtionden.. Lär väl bli limiterade och dyra, dessvärre..

Helst av allt hade jag velat ha en chrono i 37-caset,det hade fan varit drömmen! 39 ser tyvärr stor ut på mig. Surt, det finns fan ingen vackrare klocka.
 
Den är riktigt snygg med endast datum-visning.
Kul att det dyker in fler... Dom är ju sjukt prisvärda. Den svarta som du har är ju också väldigt olika beroende på ljus. Spännande att se skiftningarna från kolsvart med helt blanka index till grå sunburst där index nästan försvinner. Gillar min skarpt, men undrar samtidigt hur bra den vita hade varit också....
 
Spontant känns ju den bruna, i Yonssons tråd, som 70-talssläppet. Givet att det som jag tror kommer ett gäng med tema på årtionden.. Lär väl bli limiterade och dyra, dessvärre..

Helst av allt hade jag velat ha en chrono i 37-caset,det hade fan varit drömmen! 39 ser tyvärr stor ut på mig. Surt, det finns fan ingen vackrare klocka.
Va fan, var finns bild på denna bruna??? :angel:
 
Senast ändrad:
Jag har länge suktat efter en Tag Heuer Carrera Re-Edition och har i flera år nu ändrat min egen uppfattning om vilken modell som är snyggats och bästa köp. Dessa två är dock återkommande på min egna shortlist. Har ni någon åsikt om vilken jag bör fokusera på? Det är en smaksak såklart men jag skulle göra höra er Heuerfans åsikter och tankar.

CS3111 är lite mer elegant ouch mest lik originalet 2447, men CS3113 har läckra ”Daytona rings” som ger ett lite sportigare intryck till vad som bör vara en sporting chronograph. Båda har 36mm case vilket bidrar även det till en mer elegant design.

Tag Heuer Carrera CS3111
B5F1E0AB-9D8D-4411-AE85-70428AB2C0A0.jpeg


Tag Heuer Carrera CS3113
2015B17E-01FA-4596-97A5-49253FFAA1CA.jpeg
 
Tillbaka
Topp