• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Nytillskott. Lillebror är bara 12 år gammal. Nästan yngst i familjen.
IMG_20191020_172817.jpg
Inte dåligt minsann, stort grattis till tillökningen! Ett otroligt bra par det där

Grattis till en cool klocka, för din info så är klockan lite äldre än 12år den Autaviarefen tillverkades mellan 2003 och 2005.
Hursomhelst bra köp!
Tack! Ja, det är lite förvirrande detta. Jag har också sett uppgifter på att refen bara tillverkades ett par år, men samtidigt är min listad som en 2007...

Det här var ett bra pris. Någon som vet om autavia är påväg att utgå ur sortimentet?

Ca 39 SEK vs svenskt list på 56,5. Kurs kronor vs pund 12,6.

3432015A-4DC1-4BCD-86DF-ADCE31B93F9D.jpeg
Jag försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i Tag Heuer svängen och har inte hört att den ska utgå, antingen officiellt eller via ryktesvägen. I min värld känns det poänglöst att avsluta en modell som inte är limiterad och som bara presenterades för dryt 2 år sedan. Det enda rimliga skulle vara ifall de tänkte planera en nylansering/uppgradering, men jag kan inte tänka mig vad det skulle handla om isåfall.

En anledning till att den är duktigt utread skulle kunna vara att den är en hyllvärmare som inte blir såld. Tavlan är av Mark I modell, alltså med markeringar för 2,5 minuter istället för klassiska index vid varje minutindex på kronografen. TH fick en del kritik för detta och uppgraderade till en mer klassisk indexplacering på nyare produktionex av modellen. Samtidigt är det väl ingen hemlighet att man i vanliga fall kan få rätt bra rabatt på TH hos diverse AD. Detta kanske kan vara den (del-)förklaring?

Jag försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i Tag Heuer svängen och har inte hört att den ska utgå, antingen officiellt eller via ryktesvägen. I min värld känns det poänglöst att avsluta en modell som inte är limiterad och som bara presenterades för dryt 2 år sedan. Det enda rimliga skulle vara ifall de tänkte planera en nylansering/uppgradering, men jag kan inte tänka mig vad det skulle handla om isåfall.

En anledning till att den är duktigt utread skulle kunna vara att den är en hyllvärmare som inte blir såld. Tavlan är av Mark I modell, alltså med markeringar för 2,5 minuter istället för klassiska index vid varje minutindex på kronografen. TH fick en del kritik för detta och uppgraderade till en mer klassisk indexplacering på nyare produktionex av modellen. Samtidigt är det väl ingen hemlighet att man i vanliga fall kan få rätt bra rabatt på TH hos diverse AD. Detta kanske kan vara den (del-)förklaring?

Mycket rimlig förklaring. Hade inte koll på tavlan, tack för den infon.

Butiken kanske missförstod pressmeddelandet om att Autavia isograph återkallas och tänkte "bäst vi rear ut Autavia när vi kan" :D

Igår fick jag chansen att unboxa denna pärla ifall den eventuellt skulle bli min, tyvärr gick en annan väg men för er som e sugna så finns denna till salu hos stjärnurmakarna i Nacka, prata med Daniel :)

80E00B5C-32B9-40C8-8880-1BBB7385EE43.jpeg

688C9A4B-4849-47BC-8462-F0F2428B293E.jpeg

AF5443DF-DA4F-43BB-90D1-AEFC20E36A7E.jpeg

4FF3AB76-8D0E-4E78-A5B2-001027784B1C.jpeg

7704E6BE-DEB2-4720-8214-22BB2EE97B3E.jpeg

BE702125-B4ED-41D5-8705-2941EFBEA8AD.jpeg
Minns du vad svenskt pris landade på? Tags hemsida i vanlig ordning kasst uppdaterad

Tillbaka
Topp