R
Raderad medlem 15346
Guest
Inte dåligt minsann, stort grattis till tillökningen! Ett otroligt bra par det därNytillskott. Lillebror är bara 12 år gammal. Nästan yngst i familjen.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte dåligt minsann, stort grattis till tillökningen! Ett otroligt bra par det därNytillskott. Lillebror är bara 12 år gammal. Nästan yngst i familjen.![]()
Grattis till en cool klocka, för din info så är klockan lite äldre än 12år den Autaviarefen tillverkades mellan 2003 och 2005.Nytillskott. Lillebror är bara 12 år gammal. Nästan yngst i familjen.![]()
Tack! Ja, det är lite förvirrande detta. Jag har också sett uppgifter på att refen bara tillverkades ett par år, men samtidigt är min listad som en 2007...Grattis till en cool klocka, för din info så är klockan lite äldre än 12år den Autaviarefen tillverkades mellan 2003 och 2005.
Hursomhelst bra köp!
Listad? Den är väl mest uttagen från AD 2007.Tack! Ja, det är lite förvirrande detta. Jag har också sett uppgifter på att refen bara tillverkades ett par år, men samtidigt är min listad som en 2007...
Spyflugegrön!Igår fick jag chansen att unboxa denna pärla ifall den eventuellt skulle bli min, tyvärr gick en annan väg men för er som e sugna så finns denna till salu hos stjärnurmakarna i Nacka, prata med Daniel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket bra duo!Det blev två nyförvärv den här veckan!
Kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är bäst
![]()
Den med svart bezel! Men på länkDet blev två nyförvärv den här veckan!
Kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är bäst
![]()
Jag testade att flytta länken från den blå och det är samma länk. Så valmöjligheten finns! Gillar den på gummiDen med svart bezel! Men på länk
Jag försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i Tag Heuer svängen och har inte hört att den ska utgå, antingen officiellt eller via ryktesvägen. I min värld känns det poänglöst att avsluta en modell som inte är limiterad och som bara presenterades för dryt 2 år sedan. Det enda rimliga skulle vara ifall de tänkte planera en nylansering/uppgradering, men jag kan inte tänka mig vad det skulle handla om isåfall.Det här var ett bra pris. Någon som vet om autavia är påväg att utgå ur sortimentet?
Ca 39 SEK vs svenskt list på 56,5. Kurs kronor vs pund 12,6.
![]()
Igår fick jag chansen att unboxa denna pärla ifall den eventuellt skulle bli min, tyvärr gick en annan väg men för er som e sugna så finns denna till salu hos stjärnurmakarna i Nacka, prata med Daniel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i Tag Heuer svängen och har inte hört att den ska utgå, antingen officiellt eller via ryktesvägen. I min värld känns det poänglöst att avsluta en modell som inte är limiterad och som bara presenterades för dryt 2 år sedan. Det enda rimliga skulle vara ifall de tänkte planera en nylansering/uppgradering, men jag kan inte tänka mig vad det skulle handla om isåfall.
En anledning till att den är duktigt utread skulle kunna vara att den är en hyllvärmare som inte blir såld. Tavlan är av Mark I modell, alltså med markeringar för 2,5 minuter istället för klassiska index vid varje minutindex på kronografen. TH fick en del kritik för detta och uppgraderade till en mer klassisk indexplacering på nyare produktionex av modellen. Samtidigt är det väl ingen hemlighet att man i vanliga fall kan få rätt bra rabatt på TH hos diverse AD. Detta kanske kan vara den (del-)förklaring?
Butiken kanske missförstod pressmeddelandet om att Autavia isograph återkallas och tänkte "bäst vi rear ut Autavia när vi kan"Jag försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i Tag Heuer svängen och har inte hört att den ska utgå, antingen officiellt eller via ryktesvägen. I min värld känns det poänglöst att avsluta en modell som inte är limiterad och som bara presenterades för dryt 2 år sedan. Det enda rimliga skulle vara ifall de tänkte planera en nylansering/uppgradering, men jag kan inte tänka mig vad det skulle handla om isåfall.
En anledning till att den är duktigt utread skulle kunna vara att den är en hyllvärmare som inte blir såld. Tavlan är av Mark I modell, alltså med markeringar för 2,5 minuter istället för klassiska index vid varje minutindex på kronografen. TH fick en del kritik för detta och uppgraderade till en mer klassisk indexplacering på nyare produktionex av modellen. Samtidigt är det väl ingen hemlighet att man i vanliga fall kan få rätt bra rabatt på TH hos diverse AD. Detta kanske kan vara den (del-)förklaring?
Minns du vad svenskt pris landade på? Tags hemsida i vanlig ordning kasst uppdateradIgår fick jag chansen att unboxa denna pärla ifall den eventuellt skulle bli min, tyvärr gick en annan väg men för er som e sugna så finns denna till salu hos stjärnurmakarna i Nacka, prata med Daniel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
21k skulle jag få den för hos AD i Grekland om jag minns rätt så var listpriset på drygt 23k.Minns du vad svenskt pris landade på? Tags hemsida i vanlig ordning kasst uppdaterad
Om det skulle vara så hade det varit fantastiskt underhållande! Med lite tur kanske man kan lura i dem att helt nya modeller också ska reas ut? Nya gröna Aquaracern: "tja, ska vi säga 12k jämnt eller?"Butiken kanske missförstod pressmeddelandet om att Autavia isograph återkallas och tänkte "bäst vi rear ut Autavia när vi kan"![]()
23950:- listar gröningenMinns du vad svenskt pris landade på? Tags hemsida i vanlig ordning kasst uppdaterad
Stilig! Är det en WAK2110?
Den länken är så jäkla trevlig, lite retrokänsla på något vis! Tavlan är kanske lite för mycket för min del, men sportig är den!Känner mig ostoppbar med den här på handleden
![]()
Den länken är så jäkla trevlig, lite retrokänsla på något vis! Tavlan är kanske lite för mycket för min del, men sportig är den!
Den länken på en enklare klocka med bara tid/datum visning och lite mindre storlek (36-40mm), mumma!
Tack för informationen! Jag ska absolut sätta mig in i de olika modellerna lite bättre i framtiden men för tillfället har jag annat på radarn.Finns modeller som är 36 och 39mm har jag för mig (utan kronograf). Finns både som kvarts och automatisk, dom automatiska har ett lite finare ETA chronometer urverk (de äldre modellerna iallafall).
Om du vill läsa mer så kan jag rekommendera denna artikel https://www.calibre11.com/ultimate-guide-tag-heuer-link/Tack för informationen! Jag ska absolut sätta mig in i de olika modellerna lite bättre i framtiden men för tillfället har jag annat på radarn.
Perfekt! Jag gick igenom Calibre11 igår lite snabbt men kunde inte hitta några poster som i detalj beskrev de olika generationerna, men detta verkar ju vara en bra början. Tack!Om du vill läsa mer så kan jag rekommendera denna artikel https://www.calibre11.com/ultimate-guide-tag-heuer-link/